دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازی کشور گفت: پس از گذر از تحریمها و به سرانجام رسیدن این فصل سیاه با برجام، تشکیل کمیته جبران اثرات تحریم بر بخش خصوصی ضروری است تا سرمایههای خوابیده شرکتها، مجموعهها و بخشهایی که بهشکل جدی آسیب دیدند و توان بالفعل آنها از بین رفته اما توان بالقوه احیا دارند دوباره راهاندازی شود.
آرش محبینژاد، در گفتوگو با پایگاه خبری گسترش از پیشنهاد جدید این انجمن و صنعتگران فعال صنعت قطعه به دولت دوازدهم و محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: باید در این کمیته اثرات تحریم روی بخشهای مختلف اقتصادی بهویژه تولیدی بررسی و مجموعههایی که فعالیت آنها بهدلیل تحریم متوقف شده دوباره راهاندازی شوند. در فعالیتهای صنعتی، تولیدکننده ناگزیر به دریافت وام سنگین بوده و در آن دوره بهرههای سنگین نیز پرداخت کرده که در کنار مشکلات تحریم، این شرکتها را به مرز ورشکستگی رسانده و کارخانهها را به تعطیلی کشانده درحالیکه بهرههای بانکی همچنان سر جای خود مانده است. دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازی کشور گفت: پس از تلاشهای وزارت امور خارجه دولت یازدهم و شکسته شدن تحریمها وضعیت تا حدودی بهبود یافت و امروز در ادامه این حمایتها برای کامل شدن بسته حمایتی دولت دوازدهم، لازم است کمیته مهار اثرات تحریم بر بخش خصوصی تشکیل شود و این صنعتگران شناسایی و با طرفهای ذینفع تعامل شود. نباید اجازه داد داراییها و سرمایههای کشور به راحتی از میدان رقابت حذف شوند درحالیکه توان رقابت بالقوه دارند.او افزود: در سالهای فشار تحریمی بیمه تامین اجتماعی و دارایی تا ریال آخر درآمد خود را از صنعتگران مطالبه کردند و و کسانی که نتوانستند این درآمد را بدهند به بدترین شکل ممکن مجازات شدند.