تفاهمنامه همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد دانشگاهی بین برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و حمیدرضا طیبی ریاست جهاد دانشگاهی امروز منعقد شد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش ، گسترش همکاریها و مشارکت در زمینه فعالیتهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اشتغال و کارآفرینی، اطلاعرسانی، مشاوره، علمی_کاربردی و آموزش عالی و افزایش تعاملات بین بخشی و توسعه کمی و کیفی همکاریهای علمی و بهویژه اجرای دورههای آموزشی کوتاهمدت تخصصی به میزان حداقل هفت میلیون نفر ساعت برای صنعتگران، اصناف و بازرگانان و فعالان صنایع معدنی، صادرکنندگان و کارکنان شرکتهای مستقر در شهرکت های صنعتی سراسر کشور ازجمله موضوعات این تفاهمنامه بود. گفتنی است، برای اجرای این تفاهمنامه،" شورای برنامهریزی و هماهنگی با ترکیب سه نفر نماینده از وزارت صنعت و جهاد دانشگاهی (مجموعاً شش نفر)و هر سه ماه یکبار و بهتناوب در دو دستگاه تشکیل میشود. با توجه به پراکندگی اقدامات در سطح دو دستگاه، کارگروههای تخصصی با حضور نمایندگان مرتبط، وظیفه تدوین راهکار برای اقدامات مندرج در تفاهمنامه و ارائه به شورا برای تصویب را خواهند داشت. مسئولیت برنامهریزی، هماهنگی و پیگیری مستمر اجرای تفاهمنامه و سایر فعالیتهای موردنظر به عهده دبیرخانه شورای مذکور است که محل آن توسط شورا تعیین میگردد. امضاء این تفاهمنامه هیچگونه تعهد مالی خاصی را برای دو طرف ایجاد نمیکند و تمام هزینهها حسب موردبررسی و توافق میشود. در صورت فسخ تفاهمنامه تمام قراردادهای منعقده بین جهاد دانشگاهی و وزارت صنعت تا پایان قرارداد به قوت خود باقی خواهد ماند. اجرای تمام تعهدات دو طرف منوط به انعقاد قراردادهای اجرایی جداگانه (کارشناسی، برآورد، هزینه و تعهد پرداخت ) در چارچوب قوانین و مقررات جاری است. این تفاهمنامه از هر حیث تابع مقررات عمومی حاکم بر وزارت صنعت و جهاد دانشگاهی و مقررات عمومی حاکم بر جمهوری اسلامی ایران است که در نه ماده و چهار نسخه امضای طرفین وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد دانشگاهی رسید.