مشاور مدیر کل و مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان گفت: اعضای بدن مرحوم "موسی حیایی" سومین جنگلبان شهید آستارایی بهiهفت بیمار نیازمند، جانی دوباره بخشید.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا،سیدرضا سیدرضایی اظهار کرد : شادروان "موسی حیایی" پس از چند روز مبارزه با مرگ، تسلیم قضای الهی شد و جان به جان آفرین سپرد تا در سفر به ملکوت علی به دیگر یاران خود بپیوندد. وی ادامه داد: پاسدار انفال الهی، زنده یاد حیایی که به اتفاق همکاران خود در مسیر بازگشت از مأموریت حفاظتی در ارتفاعات بخش لوندویل دچار سانحه تصادف شده بودند، در همان لحظات نخست به دلیل صلاحدید پزشکان و بر اثر شدت جراحات به بیمارستان اردبیل منتقل شد. سیدرضایی با تأکید بر اینکه همه تلاش تیم پزشکی بیمارستان فاطمی اردبیل به دلیل مرگ مغزی وی بی نتیجه ماند، افزود: با موافقت خانواده آن مرحوم، اعضای بدن وی پس از اهدا به هفت بیمار نیازمند، جانی دوباره بخشید تا مرحوم "حیایی" در معنای واقعی کلمه به نماد ایثار و از جان گذشتگی جنگلبانان مبدل شود. وی گفت: علاوه بر حیایی، در این حادثه دلخراش دو تن از مأموران حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا (زنده یاد شهروز شریفیان و زنده یاد جلیل فرازی مقدم) در دم جان به جان آفرین تسلیم کرده و به درجه رفیع شهادت نایل شدند. بر اساس این گزارش،در این حادثه تاسف بار ، شش مامور جنگلبان و نیروی انتظامی دیگر حضور داشتند که دو مصدوم در بیمارستان پورسینای رشت و چهار مصدوم در بیمارستان شهید بهشتی آستارا تحت درمان قرار دارند.