معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: دولت یازدهم دستاوردهای فراوانی در حوزه اقتصادی و عمرانی برای کرمانشاه داشت.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا،رضا رحیمی با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در استان کرمانشاه، رسیدن قطار به کرمانشاه را از مهمترین خدمات این دولت برای مردم کرمانشاه دانست. وی با اشاره به اینکه این راه آهن برای تکمیل شبکه در نهایت به خسروی، خانقین و ... متصل خواهد شد، افزود: ادامه مسیر تا خسروی نیز با جدیت در دست پیگیری است و در برخی از نقاط حتی تا 40 درصد هم پیشرفت فیزیکی دارد. رحیمی ابراز امیدواری کرد بخش کرمانشاه به خسروی راه آهن نیز در همین دولت پیش رو به نتیجه برسد. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه از نقش بی بدیل راه آهن در توسعه خصوصا توسعه تجاری یاد کرد و ادامه داد: اگر در گذشته برخی از سرمایهگذاریهای بزرگ در کرمانشاه شکل نگرفت، ناشی از نبود سیستم حمل و نقل ریلی بود. وی موافقت با ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را از دیگر خدمات مهم دولت روحانی برای کرمانشاه دانست. وی ادامه داد: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در سفر هیات دولت و با کار سنگینی که از سوی مجموعه مدیریت استان انجام شد در نهایت به تصویب دولت رسید و آقای روحانی با آن موافقت کرد. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان اینکه اکنون لایحه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین از سوی دولت به مجلس داده شده، ابراز امیدواری کرد هرچه سریع تر شاهد تصویب آن در مجلس هم باشیم. به گفته این مسئول، منطقه آزاد تجاری از معافتهای مالیاتی، گمرکی، قوانین سهل و ... برای توسعه تولید و صادرات بهرهمند است. رحیمی سامانه گرمسیری را نیز دستاورد دیگر دولت برای این منطقه دانست که تحولی در بخش کشاورزی و ایجاد شغل در این عرصه ایجاد میکند. وی اظهار کرد: خوشبختانه با عنایت مقام معظم رهبری برای اجرای این طرح عظیم اقتصادی، هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه به پروژه گرمسیری اختصاص یافت. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: افتتاح کارخانه خودروسازی کرمانشاه که یکی از بهترین و فنی ترین سایتهای خوروسازی کشور است نیز اخیرا افتتاح شد که به صورت مستقیم حدود 200 نفر اشتغالزایی دارد، اما میتواند در صنعت قطعه سازی اشتغالزایی غیرمستقیم فراوانی ایجاد کند. رحیمی از حمایتهای دولت برای کمک به صنعت و تولید استان هم یاد کرد و گفت: مقرر شده با مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی، سهم 4.18 درصدی از تسهیلات برای کمک به واحدهای تولیدی به کرمانشاه اختصاص یابد.