اگرچه تا پیش از این، مرکز آمار ایران تورم روستایی و شهری را به طور مجزا اعلام میکرد، اکنون به گفته معاون مرکز آمار، قرار است که تورم ملی جایگزین این دو آمار اعلامی شود.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، جواد حسین زاده در نشست خبری با خبرنگاران از طراحی شاخص تورم ملی خبر داد و گفت: از این پس، تورم ملی جایگزین تورم روستایی و شهری که به صورت مجزا از سوی مرکز آمار ایران اعلام میشد، خواهد شد. حسین زاده گفت: شاخص قیمت کالاها و خدمات کل کشور برای اولین بار به صورت ترکیبی از شاخص تورم شهری و روستایی اعلام خواهد شد. بر این اساس مرکز أمار، آمارهای متنوعی را اعلام می کند که سطح تعمیم آن در سطح شهر و روستا در کل کشور است.