سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن نکوهش استراتژی جدید ایالات متحده آمریکا در قبال پاکستان گفت: آمریکا به مداخله در امور داخلی و تعیین تکلیف برای کشورهای منطقه خاتمه دهد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، بهرام قاسمی اظهار کرد: آنچه امروز آمریکا بهواسطه آن دیگر کشورها را محکوم می کند، حاصل سال ها سیاست های غلط و نابجای این کشور در منطقه به خصوص افغانستان و استراتژی های فرصت طلبانه و سیاست های یک جانبه گرایانه و دخالت های اشتباه است که ثمره آن چیزی جز تشدید آشوب، تنش، رشد تروریسم و افراط گرایی در منطقه نبوده است. سخنگوی وزارت امور خارجه با توصیه به دولت آمریکا برای عدم مداخله در امور کشورهای منطقه و تعیین تکلیف برای آنان تصریح کرد: کشورهای منطقه از ظرفیت لازم برای همکاری مشترک در مبارزه با تروریسم و برقراری ثبات و امنیت در منطقه خود برخوردارند و نیازی به استراتژیهای بی ثبات کننده و تروریست پرور آمریکا ندارند.