|

صندوق توسعه ملی کام شرکت‌های ریلی را شیرین کرد

فهرست محتوا

معاون اقتصاد حمل و نقل راه آهن درباره حمایت از بخش خصوصی ریلی، گفت: تسهیلات ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله و نرخ سود ۴ درصد یکی از اقدامات راه آهن است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نوراله بیرانوند با اشاره به حمایت های فنی و اعتباری راه آهن از بخش خصوصی، گفت: راه آهن بسترهای مورد نیاز را برای کمک های فنی و اعتباری در سال‌های گذشته فراهم کرده است به طوری که راه آهن تلاش کرده فضای مقرراتی و تامین مالی عمومی کشور را برای سرمایه گذاران بهبود دهد. وی افزود: از دیگر مشوق های مهم سرمایه گذاری در راه آهن ، سرمایه گذاری در راه آهن به مثابه سرمایه گذاری در مناطق محروم است. معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن درباره اختصاص ۵.۷ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در حمل و نقل ریلی، گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و تعامل با وزارت نفت ۵.۷ میلیارد دلار اعتبار از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت برای باز پرداخت سرمایه گذاری‌های صنعت حمل و نقل ریلی در مدت پنج سال اختصاص می‌یابد. وی تصریح کرد: در همین راستا اولین قرارداد مربوط به صرفه جویی‌های مصرف سوخت در پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته امسال به امضا رسید و راه آهن درصدد است در مدت پنج سال آینده بتواند ۵.۷ میلیارد دلار را برای شرکت‌های ریلی اختصاص دهد. بیرانوند با بیان اینکه خوشبختانه بسترهای خصوصی این موضوعات فراهم است، اظهار داشت: با مالکیت ‌هایی که در اختیار بخش ‌خصوصی قرار داده‌ایم در تلاشیم تا نظام مدیریت و بهره ‌برداری را با همکاری بخش ‌خصوصی به شکلی اصلاح کنیم که نقش‌آفرینی این بخش در راه‌آهن بیشتر شود. وی با اعلام اینکه موضوع تخصیص تسهیلات ارزی و ریالی به سرمایه گذاران از اقداماتی است که راه آهن آن را در دست اجرا دارد، گفت: تسهیلات ارزی و ریالی با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله و نرخ سود ۴ درصد از سوی صندوق توسعه ملی از دیگر اقدامات است که سرمایه گذاران با ۱۰ درصد آورده می توانند اقدام به دریافت تسهیلات کنند. همچنین سرمایه گذاری در راه آهن مشمول مشوق های پیش بینی در صنعت گردشگری شده است و مهمتر از آن حذف مالیات بر ارزش افزوده در حمل و نقل ریلی است. معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن عنوان کرد: تصویب تشکیل شرکت قطارهای حومه ای و تخصیص یک درصد از فروش نفت و گاز برای توسعه حمل و نقل ریلی از دیگر اقدامات اساسی است که با تلاش راه آهن بستر قانونی آن فراهم شده است. وی تصریح کرد: به طور کلی راه‌آهن برای استفاده از منابع مالی بازار سرمایه و اقتصادی‌تر کردن حوزه ریلی تلاش و برنامه‌ریزی کرده که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد سرمایه‌گذاری و درآمدزایی در این بخش باشیم. معاون اقتصاد حمل و نقل راه آهن بیان کرد: در ارتباط با مشارکت و همکاری با کشورهای مختلف، تعامل گسترده ای با کشورهای اروپایی و موسسات بین المللی در زمینه انتقال دانش فنی و تامین مالی و سرمایه گذاری و تامین تجهیزات شده است.

صندوق توسعه ملی کام شرکت‌های ریلی را شیرین کرد
کد خبر: ۱۴۳۴۲
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
ارسال نظر
captcha