نایب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی ایران معتقد است دولت برای ۴ سال آینده باید به حوزه فناوری نگاه ویژهتری داشته باشد و علاوه بر اصلاح ساختار اداری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهروزآوری قوانین این حوزه را محور کاری خود قرار دهد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش، عبدالرضا نوروزی در گفتوگو با روزنامه «گسترش تجارت» درباره خواستههای خود از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازهم میگوید: ابتداییترین خواسته فعالان حوزه فناوری اطلاعات، ایجاد تغییرات اساسی و اصلاح وضعیت موجود در وزارتخانه است. در این زمینه استفاده از مشاوران و کارشناسان متخصص میتواند راهگشا باشد و به بهبود وضع موجود کمک زیادی کند. در کنار این خواسته، فعالان حوزه فناوری اطلاعات به ویژه بخش نرمافزار با جدیت به دنبال اجرای قانون کپیرایت و بهروز شدن آن براساس تغییرات فناوری هستند تا بتوانند با امنیت شغلی کامل به رقابت در بازار فروش بپردازند.
نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم استفاده از نیروی جوان و فراهم کردن زمینه اشتغالزایی اشاره میکند و میگوید: وجود نیروی جوان و تحصیلکرده در ایران یک سرمایه به شمار میآید؛ سرمایهای که میتوان به کمک حوزه فناوری اطلاعات و به ویژه تولید نرمافزار از آن به خوبی استفاده و جامعه را به افزایش درآمد اقتصادی و رفاه عمومی نزدیک کرد. اما باید توجه داشت که استفاده درست از نیروی انسانی جوان و متخصص نیازمند برنامهریزی صحیح و آموزش کافی است و این وظیفه به طور مستقیم بر شانه دولت و به ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گذاشته شده است.
نایب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی ایران در پایان سخنان میگوید: حضور یک نیروی جوان در مقام وزارت، میتواند امیدها را به تحقق برنامههای وزارت ارتباطات پررنگتر کند، البته به این شرط که وزیر بعدی همه تشکلهای بخش خصوصی را یکسان ببیند و بدون تبعیض میان آنان به مشکلاتشان رسیدگی کند.