در حالی نمایشگاه الکام گیمز در شهریورماه برگزار میشود که رئیس سازمان نظام صنفی رایانه کشور از اعزام برترینهای الکام گیمز به جام جهانی کره جنوبی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش، ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه کشور با بیان اینکه الکام گیمز یکی از برنامههای جانبی بود که در ابتدا قصد داشتیم در حاشیه نمایشگاه الکامپ برگزار کنیم اذعان داشت: اما این رویداد به فرصت برگزاری نمایشگاه الکامپ نرسید.
وی گفت: قصد داشتیم این رویداد را بهصورت گسترده و با تمام جزئیات در نظر گرفتهشده، برگزار کنیم اما به دلیل محدودیتها و قوانین موجود در فضای نمایشگاه بینالمللی تهران، تصمیم بر آن شد تا الکام گیمز بعد از الکامپ در یک فضای بزرگ و بهصورت مستقل برگزار شود.
سعادت با اشاره به اینکه با همکاری وزارت جوانان و ورزش برندگان مسابقات الکام گیمز به جام جهانی بازیهای رایانهای بوسان کره جنوبی اعزام خواهند شد، رشتههای مسابقات الکام گیمز را برشمرد و گفت: برخی از این بازیها انفرادی و برخی دیگر گروهی هستند. بازیهای گروهی شامل بازی استراتژیک و پرطرفدار دوتا (Dota2) و بازی مهیج رینبو (Rainbow six) است که این روزها در بین نوجوانها و جوانها محبوبیت زیادی کسب کرده است، این بازیها در تیمهای۸ نفره است. بازی نوستالژیک CS:GO یا همان کانتر استریک نیز جزو بازیهای گروهی این مسابقات محسوب میشود.
به گزارش پایگاه خبری گسترش، الکام گیمز در تاریخ ۱۹ تا ۲۵ شهریورماه در باغ کتاب تهران توسط سازمان نظام صنفی رایانهای کشور برگزار میشود و مسئولیت اجرای آن نیز بر عهده تیم PERSIA.GAME خواهد بود. ۴۵ میلیون تومان جایزه نقدی و جوایز غیر نقدی برای نفرات برتر رقابتهای الکام گیمز در نظر گرفتهشده است.