رئیس مرکز موزه علم و فناوری ایران گفت: امسال تعداد بازدیدکنندگان از موزه علم و فناوری از رشد ۷۰درصدی برخوردار بوده و این مسئله نشاندهنده ترویج علم و فرهنگ در کشور است.
به گزارش پایگاه خبری گسترش، سیفالله جلیلی، با بیان اهمیت ایجاد یک فضای جدید برای موزه علوم و فناوری که هماینک در ساختمان قدیمی کتابخانه ملی مستقر است، گفت: در سال ۹۵ نیز تفاهمنامههای زیادی با وزیر علوم و شهردار تهران برای تخصیص زمین در بوستان ولایت برای ساختمان موزه علم و فناوری به امضا رسیده است. البته کلنگ ساخت ساختمان جدید موزه علم و فناوری تا پایان سال به زمین زده میشود که تمامی مجوزها از سازمانهای ذیربط گرفته شده است. رئیس مرکز موزه علم و فناوری ایران با بیان اینکه یک ردیف بودجه عمرانی از طرف دولت برای ساخت ساختمان این موزه اختصاص داده شده، افزود: مجوز نهایی ساخت موزه فناوری نیز از شورای شهرسازی گرفته شده و با هدف رشد علم و سطح ارتقای آن در جامعه در حوزههای مختلف تفاهمنامههایی با مرکز علم و فناوری دپارتمان موزهشناسی هند و فنلاند امضا شده است. وی افزود: در سال ۹۵ اساسنامه و چارت جدید به بهترین شکل تدوین شده است. در این راستا موزه علم و فناوری را ثبت ملی کردیم و نام آن را به «موزه ملی علم و فناوری ایران» تغییر دادهایم. جلیلی عنوان کرد: جشنواره موزه علوم و فناوری پایان مرداد برگزار میشود. همچنین کنفرانس سار ۱۰شهریور امسال در موزه علم و فناوری برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: برنامه خوبی برای جذب دانشگاهیان و خانوادههای آنها و همچنین دانشآموزان داریم تا افراد بیشتری جذب موزه ملی شوند. رئیس مرکز موزه علم و فناوری ایران عنوان کرد: توجه چندانی به موزه علم و فناوری در ایران نمیشود از اینرو، این بخش نیازمند کار تبلیغی و فرهنگی زیادی است و در این زمینه ارتباط خوبی با آموزش و پرورش داریم تا علاوهبر کارهای پژوهشی که هر سال این نهاد انجام میدهد، امسال نیز سومین جشنواره علمی در موزه علم و فناوری برگزار شود و دانشگاههای اردبیل و کرمان تلاشهای خوبی را برای بازدید دانشجویان خود انجام داده که اینکار با هدف آشنایی هر چه بیشتر جوانان با علم و تمدن ایرانزمین است.