مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی فرش دستباف از برنامه اشتغال 20هزار قالیباف در سال 96 خبر داد و گفت: خوشبختانه تعامل وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اتحادیهها در چهار سال گذشته بهبودیافته است.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، عبدالله بهرامی بیان کرد: از دو سال گذشته تعامل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اتحادیهها برنامه محوری بود و بر اساس آن هفت راهبرد تدبیر شد که هماکنون زمان اجرای آن هفت راهبرد است. وی اظهار امیدواری کرد، حضور «علی ربیعی» وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در دولت دوازدهم ادامه یابد تا بتوان برنامههای راهبردی بخش تعاون را پیگیری کرد. بهرامی گفت: وقتیکه وزارتخانههای تعاون،رفاه و کار با هم ادغام شدند سه تا چهار سال طول کشید تا بتوان حضور بخش تعاون را پررنگتر کرد و هماکنون زمان بهرهبرداری از این تعامل سازنده است. حضور ربیعی میتواند به تداوم و پیگیری برنامهها کمک کند. مدیرعامل اتحادیه سراسر تعاونی فرش دستباف درباره عملکرد ربیعی در چهار سال گذشته گفت: ایشان همواره در اتحادیههای تعاونی حضور داشتند و معاونت بخش تعاون هم تلاش های خوبی برای بهبود وضعیت بخش تعاون انجام داد. بهرامی با اشاره به عملکرد وزارت کار در حوزه قالیبافان گفت: وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی امسال طرح اتحادیه را پذیرفت و وزیر کار به معاونت کارآفرینی و تعاون دستور داد تا طرح اشتغال 20هزار نفر را بررسی کنند که مهر امسال با بهکارگیری یک هزار نفر نخستین پایلوت طرح اجرا میشود. مدیرعامل اتحادیه سراسر تعاونی فرش دستباف اضافه کرد: همچنین قرار است امسال بیمه قالیبافان را 100هزار نفر اضافه کنند. بهرامی درباره وضعیت صادرات فرش گفت: سالهای 1391 و 1392 و حتی 1393 را به دلیل تحریمها از دست دادیم، اما سالهای 1394 و 1395 سالهای تثبیت بود و سال گذشته توانستیم 362 میلیون دلار فرش صادر کنیم که 82میلیون دلار آن به امریکا بود. به گفته بهرامی، صادرات فرش دستباف در سال 1395 نسبت به سال 1394 معادل 20 درصد رشد کرد.