رییس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشورگفت: ۵۶ تا ۶۰ درصد معتادان از تریاک و مشتقات آن استفاده میکنند و مشتقات حشیش، هروئین و کراک در رتبههای بعدی و شیشه در رتبه چهارم مصرف قرار دارد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایسنا، فرید براتی اظهار کرد: طبق آخرین بررسی از سال ۹۲ تا ۹۴ سه درصد از جمعیت ۱۴ تا ۶۰ سال کشور معتاد هستند. وی با اشاره به اینکه بیشتر معتادان مرد هستند، افزود: تعداد مصرفکنندگان مستمر در کشور دو میلیون و ۸۰۸ هزار نفر برآورد شده است. براتی تصریح کرد: ۵۶ تا ۶۰ درصد معتادان از تریاک و مشتقات آن استفاده میکنند و مشتقات حشیش، هروئین و کراک به ترتیب در رتبههای دوم و سوم و شیشه در رتبه چهارم مصرف قرار دارد. رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: تغییر رتبه مصرف شیشه از دوم به چهارم نشان دهنده موثر بودن اجرای برنامههای پیشگیری از اعتیاد توسط سازمان بهزیستی است. وی با بیان اینکه گروه سنی ۲۸ تا ۳۵ سال بیشترین افراد درگیر با مسئله اعتیاد هستند، بیان کرد: میانگین سن شروع مصرف مواد مخدر در مردان ۲۲ تا ۲۳ سال است. رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: در حال حاضر نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر در سیستم درمان اعتیاد، به صورت سرپایی، بستری و.. درمان میشوند. براتی در ادامه گفت: در سال گذشته در درمانهای مختلف اعم از سرپایی و بستری و کاهش آسیب، ۵۰۰ هزار نفر از بهزیستی خدمات گرفتند. وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در پیشگیری از اعتیاد به بیش از ۱۰ میلیون نفر خدمات ارائه شده و تلاش این است طبق برنامه ششم توسعه که هر سال باید ۲۰ درصد کاهش در شیوع اعتیاد صورت گیرد، این امر محقق شود.