وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حدود ۳۸ سال از انقلاب میگذرد و در این مدت، هر کجا به بخش خصوصی اعتماد کردم، نتیجه گرفتم بنابراین از مسئولان نیز میخواهم اعتماد را سرلوحه کار خود قرار دهند.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا،محمدرضا نعمتزاده در نشست مشترک اعضای شورای ملی گفتوگوی دولت و بخش خصوصی در محل وزارت کشور افزود: نخستین برنامهای که در دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفت، احیای ارتباط بین دولت و بخش خصوصی بود که لازم است، تقویت شود.
نعمتزاده ا بیان اینکه اعتماد متقابل نخستین شرط توفیق نشستهای دولت و بخش خصوصی است، افزود: این مهم در بسیاری زمینهها رو به بهبود است اما هنوز دستگاهها و وزارتخانه هایی هستند که مسئولان آنها از اعتماد کافی برخوردار نیستند.
وی با تاکید بر لزوم اعتماد به بخش خصوصی و سرمایه گذاران، افزود: نباید به خاطر برخی سوء استفاده کنندگان، دلسرد شویم.
نعمتزاده با حمایت از تفویض برخی اختیارات به استانداریها برای رونق سرمایهگذاری و کسب و کار گفت: مشکل اصلی ما بانک هایی در استانها هستند که از خود اختیاری ندارند گه باید دست این بانکها را بازگذاشت تا تراکم کار در تهران افزایش نیابد.
وزیر صنععت، معدن و تحارت با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان در تهران نمیدانند در شهرستانها چه میگذرد؛ افزود: ما خواهان افزایش اختیارات شعبات بانکها هستیم.
وی افزود: اگر بانکها را در استانها فعال نکنیم، تفویض اختیارات عقیم خواهد ماند و شایدساختمانهای مرکزی بانکها در تهران نیز توسعه یابند.
نعمتزاده با اشاره به مصرف کمتر از ۲ درصد آب کشور در بخش صنعت، افزود: رهبر انقلاب اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، صرفه جویی ۱۰ درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی را تامینکننده کل آب مورد نیاز شرب و صنعت برشمردند که این مهم از سوی وزارت جهاد کشاورزی آغاز شده اما باید به برنامهها سرعت بخشیده شود.
وی با اشاره به برخی طرحها و پروژهها گفت: برخی از طرحها با صرف زمان زیاد آماده اجرا میشوند اما با عدم ارائه مجوز آب از سوی استان عقیم میماند.
وی تصریح کرد: اگر مصرف کنونی آب بخش صنعت از ۲ درصد کنونی به سه درصد افزایش یابد، میتوان تولید صنعتی را به ۲ برابر فعلی افزایش داد.
این مقام مسئول تاکید کرد: باید همه کمک کنند تا سرمایهگذاران به حداقل آب مورد نیازشان دست یابند.