فاز نخست تصفیهخانه فاضلاب اسلامشهر فردا با حضور وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیطزیست به بهرهبرداری میرسد.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان تهران، این تصفیهخانه در سه فاز و قابلیت تصفیه روزانه 132هزار مترمکعب طراحیشده است که میتواند سالانه 48میلیون مترمکعب پساب تصفیهشده برای مصارف کشاورزی، تغذیه آبخوانها و فضای سبز تولید کند. بر اساس این گزارش، جمعیت اسلامشهر در سال افق طرح یعنی سال 1415 به میزان 660 هزار نفر برآورد شده است. با بهرهبرداری از فاز نخست این تصفیهخانه به ظرفیت پساب 22هزار مترمکعب در شبانهروز، جمعیتی معادل 110هزار نفر تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار میگیرند. مجموع اعتبار هزینه شده در این طرح بیش از یک هزار و 500 میلیارد ریال است. به گزارش ایرنا، حمید چیت چیان وزیر نیرو بهتازگی درباره اقدامهای دولت یازدهم در صنعت آب و فاضلاب کشور گفت: دولت یازدهم حمایت ویژهای از طرحهای زیستمحیطی داشت و ظرفیت تصفیه فاضلاب در این دولت افزایش چشمگیری داشت. وی افزود: برای این منظور دولت یازدهم از تسهیلات صندوق توسعه ملی، بانک جهانی، بانک توسعه اسلامی و سایر مؤسسات بینالمللی استفاده کرد و باید گفت که وزارت نیرو در بین دستگاههای اجرایی دستگاه شماره یک است که توانسته بیشترین تسهیلات را برای ارائهی خدمات جذب کند. وزیر نیرو بابیان اینکه تا شروع این دولت تنها 44 طرح در حوزه آب و فاضلاب بااعتبار 1200 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی ایجاد شد، عنوان کرد: در این چهار سال 100 پروژه به ارزش بیش از شش هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شد. وی ادامه داد: در این مدت در 37 شهر، 37 تصفیهخانه فاضلاب ایجاد شد. هدف دولت ایجاد 41 واحد تصفیهخانه فاضلاب تا پایان کارش است. در آغاز کار دولت یازدهم ظرفیت تصفیه فاضلاب در استان تهران 500 هزار مترمکعب بود و اکنون بالغبر 900 هزار مترمکعب شده است.را نشان میدهد. جمعیت تحت پوشش فاضلاب استان تهران در ابتدای سال 1392 سه میلیون و 800 هزار نفر بود که اکنون بالغبر پنج میلیون و 300 هزار نفر شده است.