وزیر صنعت و فناوری تاجیکستان از برگزاری نمایشگاه تولیدات داخلی این کشور در ازبکستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه، «شوکت بابازاده» وزیر صنعت و فناوری تاجیکستان گفت: این کشور نمایشگاهی از تولیدات داخلی خود در ازبکستان برگزار میکند.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از ۶۴ کارخانه صنعتی شرکت خواهند کرد، افزود: در حال حاضر برنامه چگونگی برگزاری این نمایشگاه آماده است.
این مسئول ارشد وزارت صنعت تاجیکستان تصریح کرد: دوشنبه در برگزاری نمایشگاهها تجربه کافی دارد و این نمایشگاه در کشور همسایه با کیفیت لازم برگزار خواهد شد.در نمایشگاه تاجیکستان که طی ماههای آتی در ازبکستان برگزار میشود، محصولات بخش ماشین سازی، معادن، صنایع سبک، آلومینیوم و صنایع غذایی به نمایش گذاشته خواهند شد.
این در حالی است که نخستین نمایشگاه محصولات صنعتی و خوراکی ازبکستان پس از تقریبا ۲۵ سال رکود در ماه آوریل سال جاری در دوشنبه برگزار شد.در این نمایشگاه ۱۶۰ نوع محصول تولید ازبکستان به نمایش گذاشته شد.