سخنگوی اتاق اصناف ایران هشدار داد که مواد خوراکی قاچاق آلوده به ویروس و باکتری است.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از واحدمرکزی خبر، مجتبی صفائیان با اشاره به گشت زنیهای متعدد کارگروه مشترک اتاقهای اصناف و تعزیرات حکومتی در واحدهای صنفی افزود: محمولهای خوراکی شبیه لبنیات و گوشت حیوانی که دچار مشکل شرعی است، کشف و ضبط و معدوم شده است.
وی با بیان اینکه معدومسازی این محموله به معنای صفرشدن قاچاق آن نیست تاکید کرد: اولویت قاچاقچیان منافع شخصی است و سلامت مردم اهمیتی ندارد.
صفائیان گفت: مصرف مواد خوراکی قاچاق علاوه بر مسئله داربودن شرعی از نظر بهداشتی نیز مصرفکنندگان را با مخاطره جدی مواجه میکند.
سخنگوی اتاق اصناف ایران با بیان اینکه واحدهای صنفی با هشدار مسئولان بهداشت از عرضه وسایل درمانی قاچاق منع شده ان تاکید کرد: این تجهیزات میتواند حاوی ویروس و یا میکروب باشد و سلامت مردم را به خطر بیاندازد.
وی با اشاره به اثر قاچاق در تقدیم فرصتهای شغلی به تولیدکنندگان خارجی افزود: حمایت از تولید داخلی مستلزم ارتقای فرهنگ عمومی در مصرف کالای داخلی است و زمانی که برای کالای قاچاق در کشور مصرفکننده وجود داشته باشد، این اتفاق در حجمهای وسیع رخ خواهد داد.