|
سخنگوی وزارت خارجه:

تحریم سپاه اشتباه استراتژیک است

فهرست محتوا

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تحریم سپاه پاسداران اشتباه استراتژیک است که اگر امریکا مرتکب شوند به سود آنها نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، روزنامه صمت نوشت: بهرام قاسمی دوشنبه در نشست خبری ضمن اعلام این مطلب در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های جدید امریکا علیه ایران که در کنگره در حال بررسی است، افزود: ما مواضع خود را پس از اقدام کنگره اعلام خواهیم کرد، اما در کلیت موضوع می‌توان گفت با هرگونه تحریم ازسوی هر کشوری و نسبت به هر کشوری مخالف هستیم. وی گفتد: تحریم ابزار ناعادلانه و ناکارآمدی است و در گذشته هم شاهد بودیم که با وجود تحریم‌ها، ایران در بسیاری از حوزه‌ها توانست با اتکا به نیروی‌انسانی هوشمند خود بیشتر از ظرفیت‌ها استفاده کند. سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال چنین رفتارهایی را محکوم، مذموم و غیرقابل قبول بیان و تاکید کرد: این رفتارها جزو افزایش تنش و خصومت نتیجه‌ای نخواهد داشت. قاسمی خاطرنشان کرد: این اقدامات رفتار خصمانه نسبت به ملتی است که انتخابات پرشوری را پشت سرگذاشته و نشان‌دهنده این است که باوجود شعارهایی که داده می‌شود با ایران چه رفتاری دارند و با دیکتاتورهایی که تنها دارایی آنها دلارهای نفتی است، چه برخوردی می‌کنند و این تناقض از عجایب روزگار ما است. سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: دولت امریکا از هرگونه خصومت و لجاجت نسبت به ایران فروگذار نکرده و نشان داده دولت قابل اعتمادی نیست. قاسمی ادامه داد: امریکا از یک سو با پدیده برجام مواجه است که از سازو کارهای مستحکم برخوردار بوده و باوجود نگاه‌های تند و چهره‌های افراطی نتوانسته اقدامی انجام دهد و تلاش می‌کند دست به اقدامات دیگر بزند تا ایران را از مزیت‌های برجام محروم و فضای روانی و سیاسی را با چنین مصوباتی تخریب کند. وی با بیان اینکه ایران کشوری است که بدون اتکا به دیگران برنامه‌های خود را پیش می‌برد، گفت: اقتدار ایران موجب نگرانی آنهاست و آنها نگران هستند در آینده توان و اقتدار ایران بیشتر شود. سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: آنها ممکن است دست به هر اقدامی بزنند اما موضوع تحریم سپاه اشتباه استراتژیک است که اگر مرتکب شوند به سود آنها نخواهد بود.قاسمی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال گفت‌وگوی ایران و امریکا و سخنان وزیر امور خارجه ایران در این باره اظهار کرد: این موضوع بحث جدیدی نیست، در دوران مذاکرات برجام هم وجود داشت و از سوی سایر مقامات جمهوری اسلامی هم مطرح شد. وی افزود: ما به دولت امریکا بی‌اعتماد هستیم و در آینده باید بینیم امکان گفت‌وگو پیرامون مسائل دیگر وجود دارد یا نه. قاسمی ادامه داد: متاسفانه یا خوشبختانه امریکایی‌ها نشان دادند که در عمل قابل اعتماد نیستند و با عهدشکنی در قبال برجام دیوار بی‌اعتمادی دو کشور را بلندتر کردند. سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره مناسبات ایران و کویت و مهلت خروج به دیپلمات‌های ایرانی از این کشور گفت: سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت همچنان در این کشور حضور خواهد داشت و سفارتخانه در سطح سفیر فعال خواهد بود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. قاسمی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره دیدارهای مقام‌های عراقی با همتایان ایرانی خود و این که آیا ممکن است نقش مستشاری ایران در عراق کم‌رنگ شود، اظهار کرد: روابط دو کشور همسایه دیرینه است و تهران و بغداد از ظرفیت‌های گسترده‌ای در زمینه مسائل دو جانبه، مسائل منطقه‌ای برخوردار هستند.

تحریم سپاه اشتباه استراتژیک است
کد خبر: ۱۱۱۷۰
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو