رییس سازمان خصوصیسازی گفت: دارندگان سهام عدالت که صورتحساب یک میلیونی دارند ۱۲۵هزارتومان و با صورتحساب۵۳۰هزارتومانی، ۶۵هزار تومان سود علی الحساب میگیرند و این سود به ۱۵۰هزارتومان خواهد رسید.
به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی افزود: به مناسبت پایان عمر دولت یازدهم، نحوه عملکرد دولت در حوزه خصوصیسازی تشریح خواهد شد؛ بر این اساس، قرار است هفته آینده با حضور مقامات ارشد کشور، این کارنامه و نحوه اجرای اصل ٤٤ و نقاط قوت و ضعف آن تشریح شود.
وی افزود: ارزیابی از واگذاریهای کنترلی طی سالهای گذشته صورت خواهد گرفت و به قبل و بعد واگذاری نمره داده شده است.
پوری حسینی در خصوص سهام عدالت گفت: سال گذشته آیین رونمایی سامانه سهام عدالت صورت گرفت و بر این اساس ٤٧ میلیون نفر مجاز به ورود به سامانه شدند و از سال ٩٦ نیز شماره شبا دریافت شد و بر اساس آن تا امروز ٣٦ میلیون نفر وارد سامانه شده و از وضعیت سهام خود مطلع شدهاند و ٢٩ میلیون نفر شماره شبا دادهاند.
وی افزود: عدم انطباق شماره شبا از سوی نظام بانکی دریافت شده و ٢٧ میلیون نفر شماره شبای تأیید شده دارند. این در حالی است که نسبت به ٢٠ میلیون نفری که هنوز شماره شبا ندادهاند نگران هستیم.
مهم از ٤٩ شرکت دارای قیمتگذاری قطعی ٣٠ شرکت سود توزیع کردهاند و ١٦ شرکت یا تنفس إعلام کرده یا سود نداشته اند؛ البته سه شرکت از جمله هلدینگ خلیجفارس که عدد قابلتوجهی سود دارد هنوز مجمع برگزار نکردهاند.
این مقام مسئول درباره میزان سود سهام عدالت گفت: افرادی که مجموع سهام تخصیص یافته به آنها از محل سود، تخفیف، و آورده نقدی یک میلیون تومان است، و صورتحساب کنونی انها معادل این رقم است، واریزی سود سهام عدالت برای انها ۱۲۵هزارتومان خواهد بود
وی افزود: برای افرادی که سهام انها ۵۳۰ هزارتومان است نیز مبلغ سود حدود ۶۵هزارتومان خواهد بود.
وی تصریح کرد: این میزان سود افزایش مییابد چرا که سه شرکت مهم سهام عدالت از جمله هلدینگ خلیجفارس هنوز مجمع خود را برگزار نکردهاند و اگر این مجامع برگزار شود نرخ سود افراد دارای یک میلیون تومان سهام، ۱۵۰ هزار تومان خواهد بود.
رییس سازمان خصوصیسازی گفت: تنها افرادی که تا پایان تیرماه سال جاری اقدام به افزایش سقف سهام خود تا یک میلیون تومان کردهاند سود کامل سال ٩٥ را میگیرند اگرچه واریز این وجه اجباری نیست.
پوری حسینی گفت: برخی اصرار دارند چهره کثیفی از خصوصیسازی به جای بگذارند. کاهش سطح اشتغال نداشتیم بلکه با افزایش شغل مواجه شدهایم.
وی تصریح کرد: نتیجه ارزیابی ۹۰ شرکت واگذار شده نشان میدهد که تعداد ایجاد شغل بیشتر شده است ولی برخی در این مورد بداخلاقی میکنند.