|

اعلام آمادگی ایران برای انتقال فناوری به افغانستان

فهرست محتوا

رئیس هیات عامل ایمیدرو در دیدار با هیات وزارت معادن و پترولیوم افغانستان بر گسترش همکاری های بین دو کشور تاکید کرد و گفت: ایران آمادگی دارد تا در مسائل مربوط به انتقال فناوری، اکتشاف و فرآوری با دولت افغانستان همکاری کند.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از سازمان توسعه معاون و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو)، مهدی کرباسیان بیان کرد: فارغ از مسائل اقتصادی، ایران علاقمند به کمک و پیشرفت افغانستان به عنوان کشور دوست و همسایه است بنابراین اکنون با توجه به موقعیت مجتمع معادن سنگان که از یک طرف به ایران و از طرف دیگر به کشور افغانستان مشرف است، فرصت های خوبی برای همکاری های دوجانبه ایجاد شده است. رئیس هیات عامل ایمیدرو از اعلام آمادگی ایران برای احداث کارخانه مشترک بین دو کشور خبر داد و خاطرنشان ساخت: افغانستان دارای ذخایر بالای سنگ آهن است و ما آمادگی داریم کار اکتشافی را کامل و همچنین سنگ آهن تولید شده در افغانستان را فرآوری کنیم، ایران دارای منابع سرشار گاز است و این امکان وجود دارد که سنگ آهن استخراج شده از معادن افغانستان در ایران به صورت شمش تولید شود. کرباسیان اعلام کرد: پیشنهاد ما این است که در راستای همکاری های دوجانبه، شرکت های خصوصی ایرانی وارد عمل شوند و ما به عنوان دولت، نقش حمایتی خواهیم داشت. وی، از آمادگی ایران برای راه اندازی مرکز تحقیقات مواد معدنی در کشور افغانستان خبر داد و اظهار کرد: مرز مشترک بین دو کشور ظرفیت های مناسب معدنی دارد و راه اندازی مسیر راه آهن تهران - هرات یک مزیت برای هر دوکشور محسوب می شود چراکه این موضوع حمل ونقل مواد معدنی در مسیر دو کشور را تسهیل خواهد کرد.

اعلام آمادگی ایران برای انتقال فناوری به افغانستان
کد خبر: ۱۰۳۹۷
۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
ارسال نظر
captcha