|

۳۰هزارمیلیارد تومان به نیروگاه های خصوصی بدهکاریم

فهرست محتوا

معاون وزیر نیرو گفت: باتوجه به اختلاف ٤٤تومانی قیمت تمام شده هر کیلو وات ساعت برق و نرخ فروش همین میزان به مشترکین ،دولت ١٤هزارمیلیارد تومان درحال حاضر به بخش خصوصی بدهکاراست.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو گفت: باتوجه به اختلاف ٤٤تومانی که میان قیمت تمام شده هر کیلو وات ساعت برق و نرخ فروش همین میزان به مشترکین، دولت ١٤هزارمیلیارد تومان درحال حاضربه بخش خصوصی بدهکاراست. وی تصریح کرد: این درحالی است که قیمت تمام شده هرکیلووات ساعت برق١١٠تومان بوده که نرخ فروشش به مشترکین ٦٦تومان است. فلاحتیان ادامه داد: باتوجه به رشد مصرف دولت نمی تواند فاصله بین قیمت تمام شده و قیمت تکلیفی را بپردازد.البته راهکارهایی ازطریق اسنادخزانه اسلامی مدنظر گرفته است. وی گفت: میزان این بدهی دولت مابین قیمت تمام شده و قیمت تکلیفی بر اساس گزارش سازمان حسابرسی کشور بدون درنظرگرفتن دو سال٨٨و٩٥،رقمی معادل ٢٣هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که به انضمام حسابرسی دو سال یاد شده،این رقم به بیش از ٣٠هزار میلیارد تومان می رسد. این مقام مسوول در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه چه سازوکاری برای حضورفعال بخش خصوصی در بخش توزیع و انتقال در نظر دارید،گفت: برنامه مدونی در این زمینه در آخرین جلسه شورای عالی انرژی مطرح‌شده است که بر اساس آن می‌توانیم بخش خصوصی را وارد حوزه بهسازی شبکه انتقال و توزیع کنیم. به گفته فلاحتیان، وزارت نیرو برای افزایش تعرفه برق در انتظار تصمیمات دولت و تابع آن است.

۳۰هزارمیلیارد تومان به نیروگاه های خصوصی بدهکاریم
کد خبر: ۱۰۲۶۶
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
ارسال نظر
captcha
مالمو
مالمو