|
کدخبر: 82359

نقش ایران در مدرسه‌سازی سوریه

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در سفر به سوریه بحث انتقال تجربیات ایران درباره مقاوم‌سازی مدارس مطرح بود و این کشور درخواستی برای ساخت مدرسه نداشت.

گسترش‌نیوز: مهراله رخشانی‌مهر در نشست خبری با رسانه‌ها با موضوع دستاوردهای سفر به سوریه اظهار کرد: ایران اطلاعات کاملی در زمینه مقاوم‌سازی و نوسازی مدارس دارد و کشور سوریه خواستار انتقال این اطلاعات است، در این سفر بحث ساخت مدارس مطرح نبود و هیچ درخواستی از ایران برای هزینه کردن اعتبار از سوی سوریه انجام نشده است.

وی افزود: سازمان نوسازی مدارس در زمینه مقاوم‌سازی مدارس کارهای پژوهشی انجام داده است و با دانشگاه شریف، تربیت مدرس و پژوهشگاه زلزله همکاری داشته و دستورالعمل کاملی را تدوین کرده‌ایم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به این که شرکت صنایع آموزشی تجهیزات خوبی تولید می‌کند، متذکر شد: کیفیت محصولات این شرکت بالا است و با برگزاری مناقصه از بین شرکت‌های مختلف اقدام به تهیه تجهیزات مورد نیاز مدارس می‌کنیم.

رخشانی‌مهر، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین بخش در حوزه ساخت مدارس، مکان‌یابی آن است و ما بر روی معیارها، ضوابط و مکان‌یابی کار کرده‌ایم و تجارب ایران برای سایر کشورها قابل استفاده است.

وی متذکر شد: درخواست آموزش و پرورش سوریه از ایران این بود که درباره مقاوم‌سازی و بازسازی مدارس تبادل تجربه کند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها