|
کدخبر: 325177

حذف املاک از دیوار و شیپور قطعی شد؟

به نظر می‌رسد که بخش املاک دیوار و شیپور به زودی حذف خواهد شد، مگر اینکه این دو پلتفرم تبلیغات آنلاین، مطابق قوانین عمل کنند. آیا می‌توانید توضیح دهید که قانون‌شکنی شیپور و دیوار چه معنی دارد؟

اقتصاد حذف  املاک از دیوار و شیپور قطعی شد؟

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با صراحت هشدار داد که بخش املاک دیوار و شیپور به دلیل عدم احراز هویت مالک و کدپستی ملک، در هفته آینده مسدود خواهد شد. این اقدام به عنوان یک اولتیماتوم توسط این مقام مسئول برداشت شده است که به نظر می‌رسد دست دلالان نیز در پشت این امر وجود دارد و آنها قصد دارند با عملکرد خود بازار مسکن را بهم بریزند و به سود شخصی خود برسند.

بارها به شیپور و دیوار هشدار داده شده که باید هویت فرد مالک ملک به همراه کدپستی آن احراز تا مشخص شود که این فرد واقعاً مالک ملکی است که آگهی کرده یا فقط یک دلال یا به اصطلاح قدیمی‌ها (شرخر) است که سعی بر به هم زدن آرامش بازار مسکن دارد. اما ظاهراً هردو پلتفرم آگهی آنلاین به این موضوع توجهی نداشته؛ حالا یا به عمد یا  ندانسته که بعید است.

خود ما نیز بارها از قیمت‌گذاری‌های ملک در این دو سکوی ایرانی تأسف خورده‌ایم. اگر سری به بخش‌های این دو اپلیکیشن ایرانی بزنید متوجه خواهید شد که نه فقط در بخش مسکن، بلکه در تمامی بخش‌ها رویه قیمت‌گذاری نظارتی نمی‌شود. مثلاً در بخش خودرو، قیمت خودرو از دی‌ماه ۱۴۰۲ به شدت افزایش یافت.

این موضوع اگرچه به نرخ دلار ربط دارد اما می‌دانیم که دلالان در یک حرکت دسته جمعی قیمت خودرو را با ثبت آگهی‌های فیک و با قیمت بسیار بالاتر از بهای اصلی، بازار را ملتهب و فرد خریدار نیز بی خبر از دسیسه دلالان اقدام به خرید می‌کند. این رویه در بخش مسکن نیز به شدت افزایش یافته است و حتی اصلی‌ترین دلیل امکان مسدودی بخش املاک در شیپور و دیوار نیز به خودکامگی دلالان برمی‌گردد.

ابوالفضل نوروزی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن به دیوار و شیپور هشدار داد که اگر تا هفته آینده امکان فراهم کردن احراز هویت مالک و کدپستی ملک در بخش مسکن فراهم نشود، این بخش را به کلی مسدود می‌کنیم.

ظاهراً آنطور که نوروزی فاش کرده و ما هم نیز به وفور دیده‌ایم، دلالان و سودجویان آگهی‌های فیک را با قیمت‌های بسیار بالاتر از ارزش ملک آگهی می‌کنند. این موضوع قیمت ملک را در بازار به شدت بالا برده و می‌بینید که در چند روز قیمت‌ها چند برابر می‌شود. ظاهراً این کار به صورت دسته جمعی است و همه دلالان مسکن در این خصوص برنامه‌ریزی می‌کنند.

چرا باید هواله یک خودرو ایرانی تا چندصد میلیون تومان و حواله خودروهای خارجی تا چند میلیارد تومان به فروش برسد؟ خب علت اصلی برهم زدن قیمت‌ها در بازاره خودرو ایران همین مورد است و باید جلوی خودکامگی دلالان گرفته شود.

تاثیر سایت فروش آنلاین بر قیمت املاک

سایت‌های فروش آنلاین می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر قیمت املاک داشته باشند. این تأثیر ممکن است به صورت مستقیم یا غیرمستقیم رخ دهد.

سایت‌های فروش آنلاین می‌توانند باعث افزایش رقابت در بازار ملک شوند. این سایت‌ها به خریداران امکان می‌دهند تا به راحتی از طریق جستجوهای مشخص و فیلترهای متعدد به ملک‌های مورد نظر دسترسی پیدا کنند. این افزایش رقابت ممکن است منجر به افزایش قیمت‌ها شود، زیرا فروشندگان می‌توانند با استفاده از این سایت‌ها به تعداد بیشتری از خریداران دسترسی داشته باشند و قیمت‌ها را بالا ببرند.

سایت‌های فروش آنلاین می‌توانند تأثیر بزرگی بر اطلاعات بازار داشته باشند. این سایت‌ها می‌توانند به فروشندگان و خریداران اطلاعات دقیقی در مورد قیمت‌ها، مشخصات ملک‌ها و روند بازار ارائه دهند. این اطلاعات می‌توانند به خریداران کمک کنند تا قیمت‌ها را مقایسه کنند و تصمیم به خرید بهتری بگیرند. همچنین، این اطلاعات می‌توانند به فروشندگان کمک کنند تا قیمت ملک خود را بر اساس روند بازار و شرایط فعلی تنظیم کنند.

بنابراین، سایت‌های فروش آنلاین می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر قیمت املاک داشته باشند، اما این تأثیر بستگی به عوامل متعددی مانند رقابت در بازار، اطلاعات بازار، و شرایط فعلی صنعت مسکن دارد.

منبع: تکراتو
  • ناشناس ارسالی در

    شما اگه رایت میگی یک فکری به حال بازار خ ودرو بکن مردم دارن ملک خودشون برا یک آهن پاره که در خارج ۵سال مهلت انقضاش هست به ترین جا ومکان ملک را میفروشه بعد یارو می گه نه با ملک معاوزه ندارم وفقط تو ایران ایطوریه قیمت ماشین از دیه آدم بشتر شده

  • احسان ارسالی در

    برای‌چی‌املاک‌از‌دیوار‌حذف‌کنین‌من‌خودم‌از‌دیوار‌دنبال‌خونه‌میگردم‌خیلی‌هم‌خوبه

  • نامدار ارسالی در

    بسیار کار عالی و خدا پسندانه ای هست، مخص وصا در مورد اجاره کوتاه مدت آپارتمان که بدون مجوز یک واحد را ساعتی اجاره می دهند و باعث ایجاد مزاحمت و رفت و آمد افراد ن اشناس به ساختمان هستند. هیچ قانونی هم در این زمینه وجود ندارد، نه مجوزی میخوام ن ه چیزی، آخر مگر در مملکت اسلامی اجاره سا عتی معنا دارد، هیچ جا هم نمیتوان شکایت ک رد. دیوار و شیپور هم آگهی اجاره کوتاه مد ت را در سایت قرار میدهند. مگر هتل آپارتم ان هست که شما آگهی میکنید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها