|
کدخبر: 325099

افزایش قیمت ۲۰۰ میلیون تومانی پژو پارس / اشک حواله داران در آمد

تولید پژو پارس ادامه دارد، ایران خودرو در تاریخ ۲۹ فروردین قیمت جدید این خودرو را اعلام کرد، با افزایش قیمت بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان.

خودرو

متقاضیان پژوپارس در آستانه تصمیمی مهم هستند که به پافشاری روی تحویل پارس امیدوار بمانند یا با پذیرش واقعیت تلخی که برای سایر خودروهای ارتقایافته نیز رقم خورد، سراغ همان گزینه‌های جایگزین بروند.

در طرح بزرگ عرضه خودرو در سامانه که ۸۰۰ هزار تقاضا به ثبت رسید، بیش از ۷۰۰ هزار نفر خواهان ثبت‌نام برای محصولات یک خودروساز (ایران‌خودرو) بوده‌اند، علت آن مشخص است، علاوه بر ارزندگی نسبی محصولات این شرکت، تفاوت فاحش قیمت کارخانه تا بازار و حاشیه سود بسیار بالا برای متقاضیان عامل ایجاد انگیزه بیش‌تر برای این ثبت‌نام بوده است.

در شرایطی در آن زمان مسئولان وقت وزارت صمت ثبت‌نامی‌های خودرو را اولویت‌بندی کردند که بدون توجه به شرایط تولید و استاندارد محصولات، به هیچ تقاضایی نه نگفتند و به این ترتیب صف طویلی از مشتریان بی‌اطلاع از آینده تولید و قیمت محصولات شکل گرفت.

امیر حسین کاکایی ، کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: قیمت خودرو از شهریور ۱۴۰۱ تاکنون یعنی طی ۱۸ ماه گذشته تاکنون اصلاح نشده در حالی که به طور میانگین طی این مدت با تورم بالایی مواجه بودیم؛ بنابراین افزایش قیمت خودرو‌هایی مثل پارس، حق خودروساز است. البته قیمت‌گذاری دستوری طی چهار پنج سال گذشته به گونه‌ای خودروسازان را دچار مشکل کرده که افزایش ۵۰ درصد نیز زیان را جبران نمی‌کند.

در این میان برخی از محصولات به‌صورت ارتقایافته و با قیمت‌های اصلاح‌شده به دست مشتریان می‌رسد و برخی دیگر مانند پژوپارس در دریافت مجوزهای تولید نیز با چالش مواجهند.

گروه صنعتی ایران‌خودرو امروز با انتشار اطلاعیه در سامانه کدال قیمت جدید محصولات خانواده پژو پارس را اعلام کرد که نسبت به قبل به میزان چشمگیری افزایش داده است.

کاکایی افزود: معمولا در سطح جامعه به گونه‌ای صبحت می‌شود که گویی خودروسازان ولخرجی می‌کنند و ما داریم پول این ولخرجی را می‌دهیم. در حالی که اینطور نیست. مثلا خودرو پارس با قیمت کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان درب کارخانه فروخته می‌شود، اما قیمت آن در بازار ۸۰۰ میلیون تومان است.

 

 

 

منبع: پیام اقتصاد
  • ناشناس ارسالی در

    وقتی دولت خودشمافیا شد میشه همین

  • م ارسالی در

    سلام ضعف مدیریت نظارت وتدبیر وجود ندارد اکثرا قشر فقیر هستند لجبازی نکنید

  • ناشناس ارسالی در

    ایران خودروی کثیف و بی آبرو

  • ارین ارسالی در

    خب گناه ما مصرف کننده واقعی چیه که باید تاوان بدیم خب اونایی که میخان سود بخورن چرا ما باید زجر بکشیم چرا رسیدگی نمیکنید چراااااااااا،،😭😭😭😭😭

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها