|
کدخبر: 312900

وزارت آموزش و پرورش/جمهوری اسلامی/ کمیسیون تلفیق

با افزایش یک درصدی مالیات موافقت نشد/ آموزش و پرورش بی نصیب ماند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده و اختصاص منابع حاصله به منابع عمومی دولت و آموزش و پرورش مخالفت کردند.

آموزشی با افزایش یک درصدی مالیات موافقت نشد/ آموزش و پرورش بی نصیب ماند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز دوشنبه و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی درباره موارد ارجاعی به کمیسیون، به حذف بند پ ماده ۲۷ این لایحه به شرح زیر رای دادند:

پ - به منظور رفع محرومیت از مناطق محروم و تسریع در تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی و استانی به ویژه طرح‌های آموزشی نیمه تمام خیّرساز، یک واحد درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه می‌شود. منابع حاصل به صورت پنجاه درصد (۵۰%) به منابع عمومی دولت و پنجاه درصد (۵۰%) به وزارت آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد.

منابع سهم دولت صرف تکمیل طرح‌های عمرانی با اولویت طرح‌های واقع در مناطق محروم و روستا‌ها با تأکید بر آب شرب و راه روستایی، راه بین مزارع، شهرک‌های صنعتی و کشاورزی، طرح‌های آبخوانداری، بارانداز‌های مبدأ و مقصد محصولات کشاورزی، محرومیت زدایی از محلات حاشیه شهر‌ها و طرح‌های موضوع ورزش، سلامت، زنان و خانواده، امور فرهنگی، دفاعی، امنیت، زیارت و هلال احمر می‌شود.

منابع اختصاص یافته به وزارت آموزش و پرورش صرف تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور و دانشگاه‌های شهید رجایی، فنی و حرفه‌ای و فرهنگیان می‌شود.

منبع: ايسنا
  • ابراهیم کریمی ارسالی در

    نمایندگانی که موافق نبودن کوتاه فکری و ب ی توجهی خود را به آموزش و پرورش آشکار کر دن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها