|
کدخبر: 325291 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد / حداقل پول برای خرید این ساز جذاب!

پیانو ساز بسیار جذابی است و خیلی از افراد دوست دارند هم این ساز را داشته باشند و هم نواختن آن را یاد بگیرند. در این گزارش به بررسی قیمت های متفاوت پیانو در بازار می پردازیم.

اقتصاد پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد / حداقل پول برای خرید این ساز جذاب!

داشتن یک ساز پیانو در اغلب موارد رویای بسیار دوست داشتنی برای طرفداران موسیقی است. سازی که زیبایی بصری دارد و نواختن آن نیازمند حرکت ماهرانه انگشتان دست و همچنین شناخت شما از نت های مختلف موسیقی است.

پیانو، به دلیل داشتن تعداد زیادی کلید، یک دامنه وسیع از نت‌های موسیقی را پوشش می‌دهد. در واقع، دامنه نت‌های پیانو بیشتر از هر ساز موسیقی دیگری است. در زبان موسیقی، پیانو بیش از هفت اکتاو دارد، به این معنی که می‌تواند طیفی از فرکانس‌های صدا بین حدود ۲۰ تا ۵۰۰۰ هرتز را تولید کند.

کلیدهای سیاه و سفید پیانو المان جذاب موسیقی است ولی داشتن و نواختن این ساز به شدت گران تمام می شود. در همین رابطه خبرنگار گسترش نیوز در سایت های خرید و فروش، به بررسی قیمت جدید انواع پیانو پرداخته است که در ادامه می خوانیم.

پیانو-مشکی

قیمت پیانوهای گران در بازار

همان طور که اشاره کردیم قیمت پیانو نسبت به سازها دیگر گران است و به نوعی یک کالای لوکس محسوب می شود. اما به دلیل جذابیت خاص این ساز حجیم و جذاب، افراد زیادی به داشتن و خرید آن علاقمند هستند. در تصویر زیر چند نمونه پیانو را در سایت های فروش آنلاین می بینیم که قیمت های مختلفی دارد. این تصویر حاوی چند نمونه پیانو در مدل های مختلف است که قیمت بسیار بالایی دارند. گران ترین پیانو در این تصویر به قیمت ۱ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان به فروش می رسد.

پیانو-گران

قیمت پیانوهای کار کرده در بازار

برخی برای داشتن کالاهای مورد نیازشان رو به اجناس کار کرده می آورند. اجناسی که در حالت نو شدیدا گران هستند را می توان به صورت کارکرده در قیمت های مناسب تری خرید. اما باید توجه داشت که آن کالای مورد نظر کارایی لازم را داشته باشد و به نوعی فقط جنبه دکوری برایتان نداشته باشد. در تصویر زیر چند نمونه پیانو کار کرده را می بینیم که قیمت های مختلفی دارد و در مقایسه با پیانو نو قیمت خیلی پایین تری دارد. ارزان ترین پیانو در تصویر زیر حدود ۳۲ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

پیانو-کارکرده

قیمت پیانوهای ارزان در بازار

شاید برایتان جالب باشد که در حوزه سازهای پیانو، یک مدل پیانو دیجیتال مدل رولی وجود دارد که قیمت آن نسبت به سازهای رایج پیانو قیمت خیلی پایین تری دارد. نمی توان به طور قطع گفت که این ساز همان خروجی را به شما می دهد که سازهای حجیم پیانو می دهند اما برای کسانی که در حال یادگیری ساز پیانو هستند، شاید گزینه مناسبی برای خرید باشد. ارزان ترین پیانو در تصویر زیر ۲ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان قیمت خورده است.

پیانو-ارزان

 

نقاط ضعف درباره خرید پیانو

با وجود مزایای بسیاری که پیانو دارد، در واقعیت مشکلاتی نیز وجود دارد که برخی افراد آنها را به عنوان نقاط ضعف محسوب می‌کنند. این مشکلات عبارتند از:

۱. نیاز به تنظیم مکانیکی: مدل‌های مکانیکی پیانو نیاز به تنظیم منظم دارند. عواملی مانند تغییرات دما و شرایط محیطی می‌توانند باعث شوند که پیانو از تنظیم ایده‌آل خارج شود. علاوه بر این، کوک کردن پیانو چندان آسان نیست و به کار متخصصان حاذق در این زمینه نیاز دارد.

۲. سنگینی و حجم بزرگ: بعضی از انواع پیانوها سنگین هستند و حمل و نقل آنها دشوار است. همچنین، پیانوها فضای زیادی را اشغال می‌کنند و برای قرار دادن آنها در فضاهای کوچکتر نیاز به اختصاص مناسبی از فضا دارند.

از طرفی، این مشکلات معمولاً توسط طرفداران پیانو به عنوان جزئیات فنی و ذاتی این ساز در نظر گرفته می‌شوند و به عنوان جزء تجربه موسیقی پیانو قابل قبول هستند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها