|
کدخبر: 325224

متقاضیان لاستیک دولتی نگران نباشند / فقط با ارائه کد ملی لاستیک دریافت کنید

مالکان خودرو می‌توانند در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ هم لاستیک دولتی دریافت کنند.

اقتصاد متقاضیان لاستیک دولتی  نگران نباشند / فقط با ارائه کد ملی لاستیک دریافت کنید

در سال ۱۴۰۲، افزایش چشمگیر قیمت لاستیک و کمبود شدید آن در بازار، باعث ایجاد یک وضعیت التهابی شد. بسیاری از افراد مایل به خرید این محصول با مشکلات جدی مواجه شدند. درحالی که تولیدکنندگان لاستیک معتقد بودند که افزایش هزینه‌های تولید منجر به کاهش تولید محصول شده است و دولت به دلیل قیمت‌گذاری دستوری از تولیدکنندگان حمایت نمی‌کند، متقاضیان لاستیک با چالش جدی کمبود لاستیک در بازار رو به رو بودند.

پس از کش و قوس‌های فراوان تولیدکنندگان موفق شدند که موافقت دولت برای افزایش ۲۰ درصدی قیمت لاستیک را دریافت کنند، اما بازهم مشکل متقاضیان برای تهیه لاستیک پا برجا بود. از سوی دیگر دولت در راستای مدیریت بازار و جلوگیری از ایجاد بازار سیاه لاستیک تصمیم بر توزیع لاستیک دولتی گرفت.

از آنجایی که توزیع لاستیک دولتی و یا فروش اینترنتی لاستیک هم با حواشی بسیاری همراه بود بازهم متقاضیان لاستیک دولتی در تهیه محصول مورد نظر خود ناکام ماندند.

از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۳ توزیع لاستیک دولتی آغاز و متقاضیان می‌توانند محصولات خود را خریداری و تهیه کنند.

بر اساس اعلام رسمی وزارت صمت، متقاضیان لاستیک دولتی در اردیبهشت ۱۴۰۳ مانند قبل باید از طریق ثبت نام با کد ملی اقدام کنند.

به این صورت که عرضه لاستیک دولتی فقط با کدملی و به هر کدملی فقط یکبار لاستیک تعلق می‌گیرد. بر اساس اطلاعیه‌ای که از سوی وزارت صمت ابلاغ شده است، برای تایرهای رینگ ۱۳ و ۱۴، فقط در سال یکبار، چهار حلقه تایر با یک کد ملی، شماره شاسی و موتور امکان تخصیص داده می‌شود.

از آنجایی که فروش اینترنتی لاستیک دولتی در ۲۴ ساعت شبانه روز امکان پذیر است، متقاضیان می‌توانند با بارگذاری مدارک روی سایت و تکمیل اطلاعات خود در پایگاه اینترنتی kala.ntsw.ir اقدام به دریافت لاستیک دولتی کنند.

آن دسته از افرادی که متقاضی لاستیک دولتی هستند باید مدارک مورد نیاز خود شامل کارت ملی صاحب خودرو، کارت ماشین و برگ سبز خودرو را در سامانه بارگذاری کرده و ثبت نام خود را تکمیل کنند.

در مصوبه وزارت صمت آمده است که هیچ شرط خاصی برای متقاضیان لاستیک دولتی وجود ندارد و افراد با تکمیل اطلاعات خود می‌توانند در اردیبهشت ماه هم از طریق فروش اینترنتی لاستیک دولتی را نیم بها خریداری کنند.

یادآوری این نکته ضروری است که اگر مالک یک خودرو اقدام به خرید لاستیک دولتی کرده باشد، تا پایان سال نمی‌تواند از طریق سامانه لاستیک خریداری کند و باید نیاز خود را از بازار آزاد تامین کند. البته شرایط کیفی لاستیک‌ها به گونه‌ای است که بیش از یکسال قدرت ماندگاری دارد.

در حال حاضر، در ایران توزیع لاستیک دولتی تحت نظارت و سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد. این سیاست‌ها به منظور تنظیم بازار و تأمین نیازهای کشور در زمینه لاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. توزیع لاستیک دولتی به صورت مستقیم از طریق شرکت‌ها و نمایندگی‌های مربوطه انجام می‌شود و ممکن است شرایط و قوانین مربوطه با گذشت زمان تغییر کرده باشند.

 

 

 

  • ناشناس ارسالی در

    خودتون هم میدانید بابت توزیع لاستیک دولت ی شعری بیش نیست .پس چرا فکر میکنید ملت ه م مثل خودتون احمق هستند .هیچ وقت مافیا د ر هیچ موردی لااقل به این مسئولین بی کفای ت اجازه نمی‌دهد که جلوی مافیا را بگیرد چ ون همه شوند رشوه بگیره کل مافیا هستند .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها