|
کدخبر: 55114

مدارس دولتی می‌توانند شهریه اجباری بگیرند؟

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس گفت: مدارس دولتی حق دریافت شهریه برای ثبت نام را ندارند، اولیاء می‌توانند به اختیار خود کمک به مدرسه داشته باشند و در مدارس غیردولتی اولیاء بر اساس قرارداد مطالبه‌گری کنند.

گسترش‌نیوز : صادق محمدی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس در ارتباط با ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۹۸ - ۹۹ در مدارس، اظهار کرد: ثبت‌نام در مدارس دولتی شهرستان قدس بر اساس محدوده‌های تعیین شده و ابلاغیه ارائه شده به مدارس صورت می‌پذیرد و چنانچه مدرسه‌ای از این امر تخطی کند اولیاء می‌توانند به اداره گزارش دهند تا بررسی‌ها صورت پذیرد.

وی در ارتباط با دریافت هزینه ثبت‌نام گفت: مدارس دولتی، حق دریافت هیچ‌گونه هزینه‌ای را از اولیاء ندارند و تنها می‌توانند با اختیار خود کمک‌هایی را به مدرسه ارائه دهند. مدارس غیردولتی نیز با توجه به ابلاغیه‌ای که از طرف وزارت آموزش و پرورش به سامانه ثبت‌نامی آنها ارائه شده می‌توانند شهریه‌های خود را دریافت کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس افزود: مدارس باید شهریه‌های ابلاغی خود را بر روی برد مدرسه قرار دهند تا در معرض دید اولیاء و دانش آموزان باشد.

وی با اشاره به فوق برنامه‌های مدارس غیردولتی عنوان کرد: مدارس باید فوق برنامه‌های اعلامی خود را طبق قراردادی که داشته‌اند انجام دهند و در این زمینه اولیاء نیز باید مطالبه‌گری داشته باشند.

محمدی بیان کرد: کمبود معلم در مقطع ابتدایی حدود ۳۴۰ نفر است، که بخشی از آن در سال گذشته تأمین شده و بخش دیگر را با توجه به مصوبه مجلس و اجازه‌ای که داده شد، می‌توانیم از معلم‌های حق‌التدریس که سابقه تدریس در نهضت سوادآموزی و مربیگری پیش دبستانی در مدارس دولتی را دارند استفاده کنیم و ۵۰ درصد دیگر را از طریق اضافه خدمت به معلمان رسمی جبران خواهیم کرد.

منبع: تهران نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها