|
کدخبر: 45653

رئیس سازمان سما در حاشیه جشنواره «آیین سرزمین من» به گسترش‌نیوز خبر داد:

جشنی برای پاسداشت سنت‌ها

دهمین دوره جشنواره «آیین سرزمین من» امروز با حضور جمعی از دانش‌آموزان از شهرهای مختلف و خانواده‌های آنان و همچنین رئیس سازمان سما وزیر آموزش و پرورش منطقه ۵ و جمعی دیگر از اساتید و مدیران این حوزه برگزار شد.

گسترش‌نیوز : این جشنواره برای شناخت و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با فرهنگ و جغرافیای کشورمان است که دانش‌آموزان در شهرهای مختلف در این جشنواره شرکت کرده و غذا، لباس، آداب و رسوم شهرها و اقوام مختلف را به نمایش می‌گذارند.

samajashnvare.jpg

در حاشیه این نمایشگاه گفت‌وگویی با رئیس سازمان سما داشتیم که در ادامه به آن می‌پردازیم:

علیرضا توکلی منظری، معاون دانشگاه آزاد و رئیس سازمان سما درباره اثرات مثبت این جشنواره بر نظام آموزشی گفت: همان‌طور که مستحضر هستید یکی از اسناد بالادستی آموزش و پرورش ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که عده زیادی از اندیشمندان و متفکران طی سال‌ها تلاش و زحمت این سند را تنظیم کردند و بیش از ۴۰۰ صفحه مبانی نظری این سند است و خود سند هم در قالب کتاب منتشر شده است و این سند مورد تایید مقام معظم رهبری می‌باشد و بارها ایشان تاکید کردند که برای اجرایی کردن سند تحول آموزش و پرورش در مدارس کشور اقدام شود. همچنین ریاست محترم هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی آقای ولایتی و همچنین ریاست دانشگاه آزاد اسلامی آقای طهرانچی تاکید بسیار زیادی بر اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش در مدارس سما سراسر کشور دارند براین اساس این جشنواره‌ها برگزار شد زیرا ایجاد هویت ایرانی اسلامی برای دانش‌آموزان از طریق برگزاری این آیین‌ها ممکن می‌شود.

از این طریق بچه‌ها با آداب و رسوم، سنت‌های سرزمین ایران در شهرهای مختلف آشنا می‌شوند، همین‌طور که ملاحظه کردید در این نمایشگاه آداب و رسوم، طرز پوشش، غذاها و جغرافیای ۱۸ استان به نمایش گذاشته شد و به عنوان مثال هرکدام از بچه‌ها با زبان خود سرود جمهوری اسلامی را خواندند که این تاثیر بسزایی بر شکل‌گیری هویت ایرانی اسلامی دانش‌آموزان دارد. بنابراین کار و کاملا با هدف و منطبق بر سند بنیادین آموزش و پرورش است و همکاران من در این راستا هم در این نمایشگاه و هم نماشگاه فن‌بازار تمام تلاش خودشان را کردند که از آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی درباره تاثیر این جشنواره بر دانش‌آموزان، گفت: همانطور که مستحضر هستید این جشنواره را بچه‌های کلاس هفتم برگزار می‌کنند و همین امر باعث می‌شود که این جشنواره برای این بچه‌ها یک کار نو و جدید و همچنین به طور عملی و رسمی آشنایی با سنت و فرهنگ ایرانی را یاد می‌گیرند که به نظر من این بسیار تاثیرگذار است.

رئیس سازمان سما درباره حضور دانش‌آموزان و استقبال آنان از این نمایشگاه‌ ادامه داد: این نمایشگاه به طور کامل توسط دانش‌آموزان برگزار می‌شود و اگر قرار است که مدرسه ما محل زندگی ما باشد و به دید زندگی نگاه کرد، می‌توان تمامی کارها را به دست خود دانش‌آموزان عزیر سپرد و به آنها اعتماد کرد که در اینجا با اعتماد همکاران بنده به دانش‌آموزان تمامی کارها و برپایی این نمایشگاه به عهده دانش‌آموزان است که به نحو احسن انجام دادند.

توکلی در پایان درباره فراگیر شدن این نمایشگاه‌ها در تمامی مدارس کشور گفت: اتفاقا با یکی از همکارانم در اداره آموزش و پرورش درباره همین موضوع فراگیر شدن این نمایشگاه صحبت می‌کردم، البته همان‌طور که مستحضر هستید در تمامی مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی این ایده فراگیر است و در تمامی مدارس اجرا می‌شود، اما به امید خدا در تلاش هستیم که از این قبیل نمایشگاه‌ها در تمامی مدارس کشور و در تمامی شهرها فراگیر و اجرا شود که از این طریق بچه‌ها با میراث کهن ایران اسلامی آشنا شوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها