|
کدخبر: 183951

اختصاصی گسترش نیوز:

درآمد دولت ایران از تور واکسیناسیون ارمنستان!

نامعلوم بودن سرنوشت تزریق واکسن و عدم واردات واکسن های معتبر کرونا به کشور، باعث رونق گرفتن بازار تورهای مسافرتی به ارمنستان و سایر کشورهایی شده است که برنامه های خود برای تزریق رایگان واکسن به توریست ها را اعلام کرده اند.

گردشگری درآمد دولت ایران از تور واکسیناسیون ارمنستان!

این روز‌ها بحث واکسیناسیون رایگان در ارمنستان داغ شده است علی‌ رغم اینکه آژانس‌ ها و مسئولین مربوطه تور‌هایی با این عنوان را رد کرده‌اند. یکی از آژانس‌های هواپیمایی در سطح شهر تهران عنوان کرده است دکه‌هایی در سطح شهر وجود دارند که پس از معاینه افراد را به آژانس‌ها برای ثبت‌نام تور کشور‌هایی که واکسن را تزریق می‌کنند معرفی می‌کنند.این مسئله حتی برای گردشگران نیز بهانه‌ای شده تا مسافران از سراسر دنیا به ویژه از کشورهایی مانند ایران که از برخی دیگر کشورهای جهان از نظر واکسیناسیون عقب‌تر هستند، به سمت این کشور هجوم بیاورند.

همین مساله سبب شده تا اتوبوس‌ ها و هواپیماهای این مسیر پر باشد و حتی دفاتر مسافرتی و گردشگری برنامه‌های تور خود را از اواخر تیر ماه برای داوطلبان ارائه دهند؛ چرا که تا آن زمان بلیت‌ها رزرو و فروخته شده است. در این میان پروازهای آرمنیا ایرویز پر شده و تنها پروازهای این شرکت به ایروان نمی‌روند و قطر ایرویز و دیگر شرکت‌های هواپیمایی خارجی به صورت کانکشنی به این کشور پرواز دارند که البته قیمت بلیت‌ های آن‌ها از ۱۴ میلیون تومان (البته به صورت رفت و برگشت) شروع می‌شود.

هزینه سفر زمینی به ایروان با تور چیزی حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای چند شب و چند روز است که البته این قیمت با هتل‌ های چهار و پنج ستاره تا بیش از شش میلیون تومان هم افزایش پیدا می‌کند و قیمت بلیت پرواز با هزینه اسکان در ایروان در همین بازه زمانی حدود هفت میلیون تومان است که تا حدود ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند. تاکسی‌ های دربست به ارمنستان نیز هزینه را ۳ میلیون تومان اعلام کرده‌اند.

تور_واکسن۲

جزئیات تعداد و زمان پرواز‌ها چگونه است؟

 آذری مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی از برقراری پروازهای تبریز – ایروان-تبریز خبر داد و گفت: این پرواز روزهای دوشنبه و پنج شنبه هرهفته توسط شرکت هواپیمایی Armenia Airways انجام می‌شود که نخستین پرواز آن روز پنجشنبه (دهم تیر ماه) با ۴۶ نفر مسافر ورودی وارد فرودگاه تبریز شد و پس از یک ساعت توقف، با ۹۷ نفر مسافر تبریز را به سمت ایروان ترک کرد.

دولت ارمنستان در برابر این واکسن‌ها مبلغی را نیز دریافت نمی‌کند و به صورت رایگان به توریست‌ها تزریق می‌کند. علاوه براین چند پزشک در محل هستند که آزمایشات مربوطه را انجام می‌دهند. بعد از اندازه گیری فشار و اکسیژن خون تزریق واکسن انجام می‌شود که همه این مراحل به صورت رایگان است که البته این تورها توسط دولت ایران تایید نشده است.

برای سفر به ارمنستان یا هر کشور خارجی در سفر نخست باید ۴۰۰ هزار تومان و در سفر دوم ۶۰۰ هزار تومان تحت عنوان عوارض خروج از کشور اتخاذ می شود که در واقع از سفر هر فرد برای واکسیناسیون، یک میلیون تومان درآمد عاید دولت خواهد شد.

در زیر مشروح تعداد پرواز‌های متفاوت را از نظر می‌گذرانید:

پرواز های رفت تهران ایروان آرمنیا:

هفته ای ۴ پرواز از تهران به ایروان در روز های شنبه – یکشنبه – دوشنبه – سه شنبه – چهارشنبه – پنج شنبه و جمعه در ساعت ۱۳: ۰۰ PM از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه ایروان ارمنستان انجام می شود.

پروازهای برگشت ارمنستان تهران آرمنیا:

هفته ای ۴ پرواز از ایروان به تهران در روز های شنبه – یکشنبه – دوشنبه – سه شنبه – چهارشنبه – پنج شنبه و جمعه در ساعت ۱۱: ۰۰ AM از فرودگاه ایروان ارمنستان به فرودگاه امام خمینی تهران انجام می شود.

پرواز های رفت تهران ایروان ایر کمپانی:

هفته ای ۲ پرواز از تهران به ایروان در روز های یکشنبه و چهارشنبه در ساعت ۲۰: ۰۰ PM از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه ایروان ارمنستان انجام می شود.

پروازهای برگشت ارمنستان تهران ایر کمپانی:

هفته ای ۴ پرواز از ایروان به تهران در روز های یکشنبه و چهارشنبه در ساعت ۱۸: ۱۵ PM از فرودگاه ایروان ارمنستان به فرودگاه امام خمینی تهران انجام می شود.

پرواز های رفت تهران ایروان آسمان:

هفته ای ۴ پرواز از تهران به ایروان در روز های شنبه و دو شنبه و چهارشنبه وپنج شنبه در ساعت ۰۹: ۱۵ AM از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه ایروان ارمنستان انجام می شود.

پروازهای برگشت ارمنستان تهران آسمان:

هفته ای ۴ پرواز از ایروان به تهران در روزهای شنبه و دوشنبه و چهارشنبه و پنج شنبه در ساعت ۱۲: ۱۵ PM از فرودگاه ایروان ارمنستان به فرودگاه امام خمینی تهران انجام می شود.

پرواز های رفت تهران ارمنستان ماهان:

هفته ای ۵ پرواز از تهران به ایروان در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهار شنبه، پنج شنبه، جمعه در ساعت ۳۰:: ۸ صبح از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه ایروان ارمنستان انجام می شود.

پروازهای برگشت ایروان تهران ماهان:

هفته ای ۵ پرواز از ایروان به تهران در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهار شنبه، پنج شنبه، جمعه در ساعت ۱۶: ۱۰ PM از فرودگاه فرودگاه ایروان ارمنستان به فرودگاه امام خمینی تهران انجام می شود.

در هفته شرکت ایرکمپانی ۲ پرواز بین ایروان- تهران، شرکت هواپیمایی ارمنیا ایرویز ۵ پرواز بین ایروان- تهران و شرکت ارمنیا ایرویز ۲ پرواز بین ایروان - تبریز انجام می‌دهد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در مجموع ۹ پرواز بین ارمنستان و ایران برقرار می‌شود.

هواپیمایی ایر‌ارمنیا هر ۷ روز هفته یک پرواز از مقصد تهران به ایروان و یک پرواز از ایروان به تهران انجام می‌دهد. طول این پروازها ا ساعت و ۳۰ دقیقه می‌باشد.

به گفته مقامات مسئول قرار است از هفته آینده، شرکت ارمنیا ایرویز ۵ پرواز را به ۷ پرواز در هفته افزایش دهد که در مجموع ۱۱ پرواز در هفته از ارمنستان به تهران انجام خواهد شد.

 

گزارش از افسانه سالاری

ارسال نظر