|
کدخبر: 326875

روش خرید ارز تتر و آینده آن

کسب و کار روش خرید ارز تتر و آینده آن

ارز دیجیتال تتر به‌عنوان یک استیبل‌کوین (StableCoin) به‌نوعی جایگزین دلار فیزیکی است. این ارز همواره قیمتی برابر با یک دلار دارد. البته نوسان‌های قیمت در تتر نیز تحت شرایطی محتمل است و الزاماً نمی‌توان برای طولانی‌مدت به آن اعتماد کرد. بااین‌حال خرید تتر می‌تواند با خرید دلار برابری کند و دردسر کمتری هم داشته باشد. در این مطلب شما در رابطه ارز تتر، روش خرید تتر و اینکه آینده تتر چه می‌شود، مطالعه می‌کنید.

 

ارز تتر چیست؟ استیبل‌کوین یعنی چه؟

 استیبل‌کوین به ارزهای دیجیتالی گفته می‌شود که پشتوانه مالی دارند. به عبارتی نهاد تتر ادعا می‌کند که به‌ازای هر یک تتر در بازار ارزهای دیجیتال، یک دلار آمریکا نگهداری می‌کند. استیبل‌کوین‌ها نقش پررنگی در تسهیل معاملات ارزهای دیجیتال و تبادلات مالی بین‌المللی داشته است. به‌خصوص برای ما ایرانی‌ها، به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، تتر نقش پررنگی در آسان‌کردن و دور زدن تحریم‌ها ایفا کرده است. هرچند که تاکنون سنگ‌اندازی‌های بسیاری برای مشارکت ایرانی‌ها در صرافی‌های معتبر بین‌المللی وجود داشته است.

 ارز تتر (USDT) یک استیبل‌کوین مشهور است که در جایگاه سوم ارزهای دیجیتال از منظر ارزش بازار قرار گرفته است. این ارز دیجیتال به‌نوعی نقش دلار فیزیکی را در دنیای ارزهای دیجیتال بازی می‌کند. بسیاری از خریدوفروش‌ها در ارز دیجیتال، به‌صورت جفت‌ارز تتر و ارز دیجیتال دیگر انجام می‌شود. برای مثال، شما می‌توانید به‌جای خرید بیت‌کوین با دلار، بیت‌کوین را با تتر خریداری کنید که صورت جفت‌ارز BTC/USDT شناخته می‌شود.

مزایای استفاده از تتر چیست؟

 خرید تتر به‌جای دلار فیزیکی، به‌خصوص برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال، امری عادی است. این کار مزایای مختلفی دارد. اول‌ازهمه، کار شما را ساده‌تر می‌کند. خرید دلار فیزیکی و انتقال آن به حساب‌های بین‌المللی، به‌خاطر شرایط تحریم، امکان‌پذیر نیست. اما خرید تتر و انتقال آن به صرافی‌ها خیلی ساده است. مزیت دیگر، ثبات نسبی ارز تتر در بازار است و تقریباً این ارز همواره قیمتی برابر با یک دلار آمریکا داشته است. از این منظر، خرید تتر می‌تواند نوعی سرمایه‌گذاری برای حفظ ارزش پول در میان‌مدت باشد.

آموزش خرید تتر از صرافی ایرانی

 خرید تتر (USDT) در صرافی‌های ایرانی خیلی آسان است. بااین‌حال این فرایند، مراحلی دارد که باید طی کنید. فراموش نکنید که خرید تتر بسته به اینکه با چه هدفی باشد، روش نگهداری یا انتقال متفاوتی دارد. درباره این مسئله هم در ادامه صحبت می‌کنیم. الان با قدم‌های زیر یاد می‌گیرید که چگونه باید ارز تتر را خریداری کنید.

گام اول: انتخاب صرافی معتبر و امن

 شما باید تتر را از یک صرافی امن و معتبر خریداری کنید. خرید ارز تتر از اشخاص یا صرافی‌های غیر معتبر احتمال کلاهبرداری و ازدست‌رفتن سرمایه را افزایش می‌دهد. پیشنهاد ما استفاده از خدمات صرافی همتاپی است. قیمت رقابتی در کنار آسان بودن خرید تتر، از مزایای این صرافی است.

گام دوم: طی‌کردن مراحل ثبت‌نام و احراز هویت

 پس از انتخاب صرافی، باید در آن ثبت‌نام کرده و احراز هویت خود را کامل کنید. خبر خوب اینکه تمام این فرایند آنلاین است و در طی چند دقیقه انجام می‌شود. کافی است روی دکمه ثبت‌نام در صفحه اصلی سایت صرافی کلیک کنید و بر اساس راهنمای هر صرافی، مراحل را تکمیل نمایید. برای تکمیل ثبت‌نام، باید با استفاده از کارت ملی، تصویر سلفی یا مواردی مشابه این، فرایند احراز هویت خود را کامل کنید.

گام سوم: خرید تتر در صرافی

 پس از تکمیل‌شدن ثبت‌نام و احراز هویت، وقت آن است که به سراغ صفحه خرید تتر بروید. در این صفحه مبلغ خرید تتر را به تومان وارد می‌کنید. همان لحظه مقدار تتر دریافتی به شما نمایش داده می‌شود. با زدن روی دکمه «همین حالا می‌خرم» به صفحه خرید تتر می‌روید و با پرداخت مبلغ، مقدار تتر خریداری‌شده به کیف پول تتر صرافی شما واریز می‌شود.

 کیف پول صرافی ابزاری ساده برای نگهداری تتر است. اگر هدف شما ترید ارز دیجیتال باشد، نیازی به انتقال تتر به کیف پول دیگری ندارید و با همین تتر می‌توانید به‌صورت مستقیم اقدام به خرید ارزهای دیجیتال کنید. ولی اگر هدفتان نگهداری بلندمدت تتر است، شاید کیف پول صرافی بهترین ابزار نباشد.

روش‌های نگهداری تتر؛ معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال

 برای نگهداری ارزهای دیجیتال از جمله ارز تتر، کیف پول صرافی اولین گزینه شماست. استفاده از کیف پول صرافی ساده است و دردسر انتقال تتر به یک کیف پول دیگر را هم ندارد. بااین‌حال اگر بخواهید برای بلندمدت و به دید چندماهه یا چندساله تتر را نگهداری کنید، کیف پول صرافی ابزاری مناسب به شمار نمی‌رود.

کیف پول نرم‌افزاری

 یکی دیگر از انواع کیف پول‌ها، کیف پول نرم‌افزاری است. کیف پول نرم‌افزاری به نرم‌افزارهایی گفته می‌شود که به‌صورت اختصاصی برای نگهداری ارز دیجیتال طراحی شده‌اند و از نظر امنیت، قابل اعتمادتر از کیف پول صرافی هستند. این کیف پول‌ها برای نگهداری تتر به مدت طولانی‌تر، مثلاً ۶ ماه و یک سال مناسب هستند. انواع مختلفی از کیف پول نرم‌افزاری وجود دارد که می‌توانید با جستجو پیدایشان کنید. تراست ولت یکی از مشهورترین کیف پول‌های نرم‌افزاری است.

 در انتخاب کیف پول نرم‌افزاری به محدودیت‌های آن برای ایرانی‌ها توجه کنید. شاید لازم باشد برخی از کیف پول‌ها را با آی‌پی کشوری غیر از ایران باز کنید. احتمال مسدود شدن حساب و ازدست‌رفتن سرمایه به‌واسطه تحریم‌ها از جمله ریسک‌هایی است که این روش به دنبال دارد.

کیف پول سخت‌افزاری

 نوع دیگری از کیف پول برای نگهداری ارز دیجیتال، کیف پول سخت‌افزاری است. کیف پول سخت‌افزاری یک دیوایس و دستگاه مجزاست که به‌واسطه آنلاین‌بودن رمزهای آن، از امنیت خیلی بالاتری برخوردار است. مشکل این مدل از نگهداری ارز دیجیتال، هزینه اولیه بالا برای خرید کیف پول است. همچنین کار با این مدل از کیف پول نسبت به نرم‌افزارها و کیف پول صرافی، پیچیده‌تر است. لجر از جمله کیف پول‌های سخت‌افزاری مشهور است که مدل‌های متنوعی هم دارد.

سوالات متداول

آیا ارز تتر برای نگهداری چند ساله مناسب است؟

 سؤال اساسی اینجاست که آینده تتر چه می‌شود؟ هیچ‌کس نمی‌تواند با دقت کافی ادعا کند که استیبل‌کوین تتر تا چند ساله با همین ثبات به فعالیت خود ادامه می‌دهد. برای همین، نگهداری تتر به‌عنوان جایگزین دلار فیزیکی با دید چند ساله و با مقدار سرمایه بالا توصیه نمی‌شود. استیبل‌کوین‌های دیگری هم بوده‌اند که بر اثر اتفاقاتی، ارزش آن‌ها به صفر رسیده است و سرمایه بسیاری از افراد را نابود کرده است.

 برای همین اگر هدفتان سرمایه‌گذاری یا نگهداری دلار به مدت طولانی است، بهتر است به سراغ خرید دلار فیزیکی از صرافی معتبر بروید. همچنین خرید طلا می‌تواند جایگزین مناسبی برای خرید دلار باشد. بااین‌همه تاکنون تتر توانسته ثابت قیمت خوبی از خود نشان دهد و همچنان مورد استفاده بسیاری از افراد است.

نگاهی به آینده تتر؛ آیا تتر همواره یک دلار است؟

 با وجود ادعای نهاد تتر که برای هر یک تتر، یک دلار نگهداری می‌کند، باید به اصل ساده عرضه و تقاضا هم توجه داشته باشید. بسیاری از افراد ارزهای دیجیتال خود از جمله بیت‌کوین را با استفاده از تتر خریداری کرده‌اند. به عبارتی، بیشتر بیت‌کوین معامله‌شده، از طریق جفت‌ارز BTC/USDT خریداری شده است. حالا اگر قیمت ارزهای دیجیتال افت شدیدی داشته باشد و افراد خیلی زیادی بخواهند حجم بالایی از ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین را بفروشند، نهاد تتر باید بتواند همان میزان تتر را به‌صورت آماده برای عرضه داشته باشد. آیا چنین عرضه شدیدی در سمت تتر، می‌تواند قیمت تتر را تحت‌تأثیر قرار دهد؟

 در بازارهای مالی، ناممکن نداریم. برای همین باید احتیاط کنید. در نتیجه زمانی که می‌خواهید به‌عنوان سرمایه‌گذاری، مبلغ بالایی را به‌صورت دلار داشته باشید، توصیه ما استفاده از تتر نیست. البته که پایداری تتر تا به امروز عالی بوده است و همین امروز هم حجم معاملات بالایی را به خود اختصاص داده، اما پیش‌بینی دقیق آینده ممکن نیست.

جمع‌بندی

خرید تتر آسان است و دردسر خاصی ندارد. کافی است در یک صرافی معتبر مانند همتاپی ثبت‌نام کنید و فرایند احراز هویت را تکمیل نمایید. پس از آن می‌توانید به سادگی و با چند کلیک تتر را خریداری کرده و به کیف پول صرافی خود اضافه کنید. خرید تتر فرایند تبادل‌های مالی را تسهیل می‌کند و جایگزین مناسبی برای دلار در معاملات ارز دیجیتال است. 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها