|
کدخبر: 290471

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور یا موتور دیزلی از یک موتور دیزلی با یک ژنراتور الکتریکی به منظور ایجاد انرژی الکتریکی تشکیل شده است. ، دیزل ژنراتورها جایگزینی برای برق هستند برای مواقعی که منازل، سازمانها، بیمارستان ها و غیره دچار قطعی برق می‌شوند. دیزل ژنراتور از طریق موتور دیزل و ژنراتور برق تولید می‌کند و برای کار خود از سوخت دیزل استفاده می‌کند.

موتور دیزل وسیله‌ای است که قادر به ایجاد حرکت چرخشی با سوزاندن سوخت مایعی به نام دیزل است و ژنراتور دستگاهی است که قادر به تبدیل حرکت چرخشی به الکتریسیته است. بنابراین در پاسخ به این سوال که دیزل ژنراتور چیست، این دستگاه را می‌توان به صورت زیر تعریف کرد: دستگاهی است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. این نوع سوخت در دمای بالاتری نسبت به سایر سوخت‌ها مانند بنزین می‌سوزد و قدرت و راندمان بیشتری به دیزل ژنراتور می‌دهد. دیزل ژنراتور کاشانی یکی از بهترین فروشنده های دیزل ژنراتور در ایران است.

انواع دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور در برندهای مختلف در بازار موجود است و خرید آن آسان است. از سوی دیگر دیزل دوتز، ولوو، پرکینز، لوول، استمفورد و ماکالته، ژنراتورهای پرفروش و باکیفیت هستند.

در بین این نمونه ها می‌توان دیزل ژنراتور ولوو را یکی از بهترین ها دانست. شرکت این کارخانه در زمینه ساخت کشتی، دیزل ژنراتور و موتورهای دیزلی فعالیت های زیادی دارد. شما باید یکی از این انواع را بسته به محیط استفاده و الگوی عملکرد آنها انتخاب کنید.

کاربرد دیزل ژنراتور

به طور کلی از دیزل ژنراتور به دو صورت استفاده می‌شود. در زیر به توضیح آنها پرداخته ایم.

  • دیزل ژنراتور در حالت اضطراری

  • دیزل ژنراتور در مناطق بدون نیرو برق

حالت اضطراری

مراکز و صنایع زیادی وجود دارند که نیاز به برق دائمی دارند و در صورت قطعی برق صدمات زیادی به بار می‌آید. نمونه هایی از این نوع مراکز نیازمند به دیزل ژنراتور عبارتند از بیمارستان ها، فضاهای عمومی، فرودگاه ها، برج های آپارتمانی، ساختمان های اداری و مغازه ها و همین طور دیزل ژنراتور برای کارخانجات صنعتی

مناطق بدون برق

دیزل ژنراتورها در محیط های که برق در دسترس نیست مداوم استفاده می‌شوند. این مکان‌ها شامل خطوط لوله گاز، ساخت و ساز و پروژه های شهری است. معدن صنعت کشتیرانی و.. است.

دیزل ژنراتور ولوو

دیزل ژنراتور ولوو پنتا برای مصارف صنعتی مختلف استفاده می‌شود. شرکت سوئدی VOLVO PENTA با طیف وسیعی از موتورهای صنعتی از 66 تا 550 کیلو وات، موتورهای محرک را برای اهداف مختلف، همچنین برای ژنراتورهای برق، ارائه می‌دهد. این شرکت یکی از شناخته شده ترین تولید کنندگان شاخه دیزل ژنراتور ولوو از تجارت است.

دیزل ژنراتور سری 80 - 620 کیلو ولت آمپر - ولوو پنتا

موتورهای دیزل ژنراتور ولوو پنتا با چرخش آهسته را در محدوده توان نامی 80 تا 620 کیلو ولت آمپر قابل ارائه هستند. دیزل ژنراتور ولوو پنتا در نسخه قاب باز، در سایبان ضد صدا و آب و هوا یا در نسخه کانتینر موجود است.

مشخصات دیزل ژنراتور ولوو پنتا 80-620

  • قاب باز مجموعه ژنراتور

  • ژنراتور مجموعه هوا + ضد صدا

  • 20 اینچ ISO Container + ضد صدا

بسته به کاربرد مجموعه دیزل ژنراتور ولوو پنتا، تابلوهای کنترل دستی (دیجیتال)، نوع MCP، یا تابلوهای دیجیتال با شروع/توقف خودکار در هنگام قطع برق، نوع ACP، در دسترس هستند.

طیف وسیعی از گزینه ها امکان سفارشی سازی مطابق با نیازها را فراهم می کند. این برای توزیع اضطراری یا برای استفاده سیار روی تریلر برای تحویل برق به سایت‌های ساختمانی معتبر است.

  • ژنراتورهای عایق صدا سری MVW با قدرت VOLVO با مخزن قاب پایه توسعه یافته با حجم 225 تا 2.100 لیتر در دیزل ژنراتور ولوو پنتا اختیاری هستند.

  • توان نامی در 400/230 ولت، 50 هرتز. مصرف سوخت در 75% (3/4) بار PRP. سرعت در 60 هرتز: 1800 دور در دقیقه.

  • ولتاژ موجود در 50 هرتز: 415/240 ولت، 400/230 ولت، 380/220 ولت، 240/120 ولت، 230/115 ولت، 220/110 ولت.

  • ولتاژ موجود در 60 هرتز: 480/277V، 460/265V، 440/254V، 240/120V، 230/115V، 220/110V، 208/120V.

  • توان نامی kVA/kW - PRP Prime Power طبق ISO 8528 - حداکثر توان الکتریکی موجود (در بار متغیر) در بازه‌های زمانی تعمیر و نگهداری مشخص شده برای تعداد نامحدود ساعت در سال.

  • میانگین توان خروجی دیزل ژنراتور ولوو پنتا ممکن است در مدت 24 ساعت از 80 درصد توان PRP تجاوز نکند. 10% اضافه بار فقط به طور موقت مجاز است.

داده های فنی مربوط به شرایط مرجع استاندارد مطابق با ISO 8528 است: +25 درجه سانتیگراد، 100 متر ALT (1000 میلی بار)، رطوبت نسبی 30٪. در طول دوره کارکرد موتور، خروجی تقریباً افزایش می یابد. 5 درصد مقادیر عملکرد در ارتفاعات بالاتر کاهش می‌یابد.

دیزل ژنراتور بادوین

بادوین یک شرکت فرانسوی-چینی متخصص در تولید دیزل ژنراتور بادوین، موتورهای دیزلی و گازی برای اهداف مختلف است. این شرکت در سال 1918 در فرانسه تأسیس شد و در سال 2009 توسط Weichai چین خریداری شد و محصولات خود را با نام تجاری Baudin تحت قوانین اروپایی به بازار عرضه می‌کند.

دیزل ژنراتور BAUDOUIN POWERKIT بزرگترین محدوده موجود در بازار جهانی برای استفاده در ژنراتورهای مختلف برق از 15 تا 3125 کیلو ولت آمپر می باشد. تجربه صد ساله دیزل ژنراتور بادوین در طراحی، ساخت، پشتیبانی و کیفیت، منجر به تولید محصولی با قابلیت اطمینان، دوام، ارزش عالی و کیفیت اروپایی شده است. برای 100 سال، Bowdoin دیزل ژنراتور بادوین با کیفیت بالا را برای کاربردهای دریایی و تولید دیزل ژنراتور از 18 تا 4000 کیلو وات طراحی و تولید کرده است. Badwin همچنین دارای سابقه درخشانی در راه اندازی، سرویس و تامین قطعات یدکی دیزل ژنراتور بادوین ضروری برای مشتریان در بیش از 100 کشور در سراسر جهان است.

طیف گسترده دیزل ژنراتور بادوین و محصولات دریایی Bidon از 18 تا 4000 کیلووات ساعت دارایی است که تعداد کمی از تولید کنندگان موتور دیزل می‌توانند با آن برابری کنند. و بادوین با چندین مرکز تحقیق و توسعه در سراسر جهان، به طور مداوم محصولات خود را بهبود می‌بخشد و آنها را با نیازهای مشتری تطبیق می‌دهد. با طراحی جهانی، می‌توانید به انواع دیزل ژنراتورهای Bidon به عنوان منبع تولید برق کافی در هنگام قطع برق و حتی پروژه ها اعتماد کنید.

سخن پایانی

شرکت دیزل ژنراتور کاشانی با سالهای درخشانی در بازار صنعتی ایران فعالیت کرده است. این شرکت با ارائه دیزل ژنراتور و موتور برق خدتمگزار صنعتگران و مشتریان است. با مراجعه به سایت kashanico.com می‌توانید محصول مورد نظر خود را از این مجموعه با مشاوره متخصصان آنها تهیه کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها