|
کدخبر: 289837 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

۳ گزینه جذاب در رادار آبی ها

اولویت چلسی در این تابستان جذب یک هافبک شماره ۶ است. آن‌ها ماه‌هاست که به دنبال جذب یک هافبک جدید هستند. تقویت خط هافبک همیشه مدنظر مدیران باشگاه بوده است.

ورزش ۳ گزینه جذاب در رادار آبی ها

آبی‌ها پس از کسب چند برد متوالی، سرانجام در خانه متوقف شدند. اورتونِ انتهای جدولی در لحظات پایانی کار را به تساوی کشاند تا یک امتیاز با ارزش را از چنگ حریف خارج کند.

آن چیزی که بیش از نتیجه، هواداران چلسی را آزرده خاطر کرد، تصمیم های پاتر بود. دوست داران چلسی در فضای مجازی نسبت به تعویض های کادر فنی در این دیدار و ذهنیت پاتر معترض بودند. درهرصورت امیدهای چلسی برای کسب سهمیه بسیار کمرنگ شد و حالا بهتر است که تمام تمرکز این تیم روی لیگ قهرمانان و بازی با رئال مادرید معطوف باشد.

نتیجه گیری در لیگ قهرمانان می تواند سرنوشت پاتر در چلسی را مشخص کند. عملکرد و روند کیفی چلسی در بازی های اخیر بهتر شده و پاتر به ترکیب مدنظر خود نزدیک شده است.

پاتر-چلسی11

پاتر به زمان نیاز دارد؟

گراهام پاتر زمانی که در سوئد بود و همچنین زمانی که در سوانسی و برایتون بود نشان داد که به مسائل روحی روانی و انگیزه‌ی بازیکنان بسیار اهمیت می‌دهد. از این لحاظ ارتباط بازیکنان و او شبیه به ارتباط بین کلوپ و بازیکنانش است؛ به همین دلیل هر دو در زمینه‌ی تیم‌سازی توانمند هستند.

او شخصیت تیم برایتون را از تیمی که درگیر صعود و سقوط بود به شخصیت یک تیم بالای جدولی تبدیل کرد. او در سوئد نیز تیمش را از لیگ چهارم به بالاترین سطح آورد و با آن‌ها به اروپا راه یافت. در این زمینه هم او شباهت‌هایی به کلوپ‌ دارد.

توخل در پاری سنت ژرمن درصد برد ضعیف تری از مربی پیشین خود اونای امری به جا گذاشت و دورتموند زیرنظر او هرگز به افتخارات دوران کلوپ نرسید. او همچنین در چلسی هم نتوانست عملکرد نیم فصل ابتدایی خودش را تکرار کند و مشکلاتش از همان خریدهایش شروع شد. او هر ۳ تیم را در شرایط بد ترک کرد و ترکیبی بهم ریخته به مربی بعدی تحویل داد.

پاتر-نیمکت

تن‌هاگ اما تفکرات تاکتیکی کلاسیک تری نسبت به کلوپ‌ دارد. به همین دلیل با وجود اینکه نقطه ضعف تاکتیک او نقطه قوت تاکتیک کلوپ به حساب می‌آمد، دست به تغییر تاکتیکش نزد و از همان نقطه هم آسیب دید. او حتی در طول بازی هم اقدام به تغییر تاکتیک خود نداد و گل‌های بعدی را هم دریافت کرد اما زمانی که تاکتیک و مهره‌هایش نسبت به حریف برتری داشته باشد، احتمال موفقیت بالایی‌ دارد.

ماجرای ماندگاری ژائو فلیکس در لندن هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. لیام تومی از اتلتیک در این خصوص می گوید: « به نظر من بهتر است چلسی فلیکس را به صورت دائم جذب نکند. هزینه‌ی جذب فلیکس بسیار بالا است. آن‌ها در حال حاضر باید اولویت‌های دیگری نیز داشته باشند. خط هافبک چلسی قطعا اولویت اصلی آن‌ها باید باشد.»

او ادامه داد: «پست مورد علاقه‌ی فلیکس همان پستی است که انکوکو در آن بازی می‌کند. با آمدن انکوکو حضور همزمان فلیکس خیلی ضرورت ندارد. این میزان تراکم در آن پست در حالی که آن‌ها نیازهای دیگری هم دارند، منطقی نیست.»

تاد-بولی

پروژه مهم بولی در چلسی

تاد بولی به صورت غیر رسمی با مالک فولام در مورد استفاده از زمین کراون کاتج با هدف بازسازی استمفوردبریج به ارزش ۲ میلیارد پوند تماس گرفته است. چلسی به مدت ۴ سال از استمفوردبریج دور خواهد بود و ممکن است بازی‌های رده A و مسابقات لیگ قهرمانان اروپا را در توییکنهام یا ومبلی برگزار کند.

برای بازسازی استمفوردبریج، خطوط راه آهن و لوله‌ها، یک رودخانه زیر زمینی و یک گورستان مجاور، برای تاد بولی چالش‌هایی ایجاد خواهد کرد و می‌تواند باشگاه را مجبور کند که زمین را ۹۰ درجه بچرخانند تا در مکان فعلی باقی بماند. چلسی همچنین به دلیل محدودیت ارتفاع قصد دارد چندین متر عمیق‌تر از زمین فعلی حفاری کند.

دیگر چالش پیش روی مدیریت باشگاه به هافبک ملی پوش چلسی مربوط می‌شود. اختلاف نظر میان میسون مونت و باشگاه بیش از تصورات است. مونت به تازگی ایجنت خود را عوض کرده که این موضوع نشان دهنده‌ی این است که او در نقل و انتقالات تابستانی قرار است چلسی را ترک کند. جدایی مونت از چلسی می تواند اتفاق بدی برای پاتر باشد.

۳ خرید جدید در راه است

فلیکس به تازگی قراردادش را با اتلتیکو مادرید تمدید کرده و چهار سال از قرارداد او باقی مانده است. جذب فلیکس برای چلسی بسیار گران تمام خواهد شد اما بیشترین هزینه‌ای که چلسی خواهد داد از دست رفتن فرصت تقویت نیازهای دیگرش است. شواهد حاکی از آن است که اتلتیکو مادرید آماده است که رقمی در حدود ۸۰ میلیون پوند را برای فروش دائمی ژائو فلیکس به چلسی بپذیرد.

اولویت چلسی همچنان جذب هافبک و مهاجم است و اگر شرایطش پیش بیاید شاید آن‌ها یک مدافع جدید نیز جذب کنند. چلسی جذب یک هافبک شماره ۶ را در اولویت خود قرار داده است. آن‌ها ماه‌هاست که به دنبال جذب یک هافبک شماره ۶ هستند. تقویت خط هافبک همیشه اولویت آن‌ها بوده است. همین‌طور آن‌ها به دنبال جذب یک مهاجم هم هستند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها