|
کدخبر: 289563

اختصاصی گسترش نیوز؛

پسر خوشتیپ آبی‌ها در یک قدمی جدایی

دیگر ستاره‌ای که وضعیت ماندنش در لندن در هاله‌ای از ابهام قرار داد، ژائو فلیکس است. فلیکس با انتقالی قرضی و برای یک نیم فصل از اتلتیکو مادرید راهی چلسی شد. تگ ۱۲۰ میلیونی ستاره پرتغالی، کار را برای جذب دائمی او سخت کرده است.

فوتبال پسر خوشتیپ آبی‌ها در یک قدمی جدایی

سه پیروزی متوالی اخیر، فشارهای زیاد حاصل از ناکامی‌ها و شکست‌های گذشته را به شکل قابل‌توجهی کاهش داد. غلبه بر دورتموند و صعود به جمع ۸ تیم برتر در لیگ قهرمانان اروپا، شرایط پاتر در چلسی را دگرگون کرد.

پس از غلبه بر دورتموند در استمفوردبریج، چلسی در کینگ پاور به مصاف لستر رفت. آبی‌های لندن موفق شدند که روباه‌ها را با ۳ گل شکست دهند. چلسی در این بازی نیز نمایش هجومی و چشمگیری داشت و هواداران از بازی تیم لذت بردند. حالا پاتر در لندن به ساحل آرامش رسیده و طرفداران قصد دارند تا از او حداقل تا پایان فصل حمایت کنند.

صبوری مدیریت باشگاه در حال جواب دادن است و کسب نتیجه مقبول در چمپیونزلیگ و به دست آوردن جایگاه خوب در لیگ می‌تواند فصل بد چلسی و پاتر را نجات دهد.

میسون-مونت

مونت در آستانه جدایی

کریستوفر انکونکو در پایان فصل به چلسی خواهد رفت و این موضوع تائید شده است. فارغ از عملکرد چلسی در این فصل هیچ بندی برای انکونکو وجود ندارد تا جلوی این انتقال را بگیرد. همه‌چیز نهایی شده و قرارداد این ستاره فرانسوی بلندمدت خواهد بود. مبلغ انتقال در حدود ۶۰ میلیون یورو است و تائید رسمی این انتقال احتمالاً بعد از پایان فصل انجام می‌شود.

وضعیت تمدید قرارداد میسون مونت کماکان مبهم است. شواهد نشان می‌دهد که ستاره ۲۳ ساله آبی‌ها بیشتر به درب خروج از باشگاه نزدیک باشد تا امضای قرارداد جدید. باشگاه از موضع خود عقب‌نشینی نخواهد کرد و پیشنهاد اول و آخر مدیران، یک قرارداد ۸ ساله است.

فابریزیو رومانو در این راستا می‌گوید: «هنوز شکاف بزرگی در مذاکرات بین چلسی و میسون مونت وجود دارد؛ زیرا قرارداد جدید تا رسیدن به توافق، فاصله زیادی دارد. هنوز تصمیم نهایی قطعی نشده اما احتمال خروج مونت از چلسی در حال افزایش است. اگر قرارداد جدید قبل از تابستان امضا نشود، میسون در بازار در دسترس خواهد بود.»

درخشش یک ستاره با فرمول پاتر

پاتر در این مدت بسیار درگیر تلاش برای مدیریت مصدوم‌ها، جا انداختن بازیکنان جدید و آموزش تاکتیک‌های جدید به تیم بود. او درنهایت با کمی حل شدن این مسائل توانست سیستم خودش را در تیم کمی جا بیاندازد.

او در حمله ۳۲۵ بازی می‌کند و دو وینگ بک در نقش مهاجم بازی می‌کنند. او با افزایش تعداد مهاجمان خود نسبت به مدافعان حریف، کار را برای تیم مقابل سخت می‌کند. سپس مدافعان آخر چلسی با ارسال پاس‌های بلند به سمت چیلول او را پشت خط دفاع حریف می‌رسانند.

چیلول-چلسی

انزو فرناندز هم در این سیستم با ارسال پاس‌های بلند چیلول را به محوطه‌ی جریمه‌ی حریف می‌رساند که در این چند بازی بسیار این کار را کرده است. چیلول همانند جیمز، در این سیستم شکوفا شده و حالا از عناصر کلیدی فاز تهاجمی چلسی محسوب می شود.

سیمون جانسون از اتلتیک درباره وضعیت بن چیلول گفت: «احتمال جدایی چیلول از چلسی در پایان فصل را نمی‌توان رد کرد. منچسترسیتی علاقه زیادی به این بازیکن دارد. البته چیلول در چلسی خوشحال است و در نزدیکی زمین تمرین باشگاه در کوبهام زندگی می‌کند.»

او ادامه داد: «چلسی در حال برنامه‌ریزی گسترده در تابستان است تا تعداد نفرات تیم را کاهش دهد. این موضوع به قوانین فیرپلی مالی نیز کمک می‌کند. اگر در مورد تمدید قرارداد بازیکنی تردیدی وجود داشته باشد، باشگاه تمام تلاش خود برای فروش آن‌ها را انجام خواهد داد. این موضوع شامل مونت، کواچیچ، آزپلیکوئتا، پولیسیچ، اوبامیانگ و لوفتوس چیک نیز می‌شود. همه این بازیکنان ۱ سال از قراردادهایشان باقی مانده است.»

فلیکس-چلسی-هاورتز

آینده مبهم ستاره پرتغالی در لندن

دیگر ستاره‌ای که وضعیت ماندنش در لندن در هاله‌ای از ابهام قرار داد، ژائو فلیکس است. فلیکس با انتقالی قرضی و برای یک نیم فضل از اتلتیکو مادرید راهی چلسی شد. تگ ۱۲۰ میلیونی ستاره پرتغالی، کار را برای جذب دائمی او سخت کرده است.

جولین لارنس در این خصوص می‌گوید: «فلیکس از تعویضش مقابل لستر ناراضی بود. فلیکس که به‌صورت قرضی در چلسی بازی می‌کند، در جایگاهی نیست که نسبت به تصمیم مربی ناراضی باشد. او در ۸ بازی برای چلسی هیچ پاس گلی ثبت نکرده و فقط ۱ گل زده است.»

او افزود: «تعویض پاتر کاملاً تاکتیکی بود و او سیستمش را در طول بازی تغییر داد. به غیر از گلی که‌ چلسی به خاطر اشتباه فلیکس از لستر دریافت کرد، او چندین بار دیگر هم اشتباهات بدی مرتکب شد.»

لارنس ادامه داد: «او در بازی مقابل دورتموند هم توپ‌های زیادی را لو داد. حالا با چنین عملکردی و باوجود اینکه نیمکت نشین اتلتیکو مادرید بود، او برچسب ۱۲۰ میلیون پوندی دارد. در مصاحبه‌اش هم اعلام کرد چلسی اگر در لیگ قهرمانان نباشد احتمالاً به اتلتیکو مادرید بازمی‌گردد.»

این خبرنگار تصریح کرد: «او برای خودش بازی می‌کند فکر نمی‌کنم حضور چنین بازیکن‌هایی در رختکن کمک‌کننده باشد. هرچند پاتر به‌خوبی در حال کنترل رختکن چلسی است و همه مربی تیم را دوست دارند و برای او تلاش می‌کنند اما چنین نشانه‌هایی خیلی خوب نیست و شرایط ممکن است عوض شود.»

جدایی این ستاره می‌تواند روی تمدید قرارداد مونت نیز تأثیرگذار باشد. با آبی‌پوش شدن انکونکو، وضعیت جذب فلیکس پیچیده و مبهم خواهد شد. در حال حاضر بعید به نظر می‌رسد که مدیریت باشگاه با جذب این مهاجم موافق باشد. پرداخت ۱۲۰ میلیون برای مهاجمی که آمار گلزنی قابل قبولی هم ندارد، کمی دیوانگی به نظر می‌رسد.

ارسال نظر