|
کدخبر: 289217 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

بولدوزر لیگ برتر در رادار آبی ها

تمدید قرارداد کایسدو با برایتون روی علاقه‌ی چلسی تأثیری نداشته است. آن‌ها همچنان این هافبک را زیر نظر دارند. تنها تأثیر این تمدید قرارداد این خواهد بود که برایتون جایگاه محکم‌تری نسبت به درخواست ۸۰ میلیون پوندی خود خواهد داشت.

ورزش بولدوزر لیگ برتر در رادار آبی ها

پیروزی درخشان مقابل دورتموند در استمفوردبریج، شرایط را قدری تغییر داد و حالا گراهام پاتر در وضعیت باثبات‌تری قرار دارد. چلسی به پاتر ایمان کامل دارد و قصد حمایت از او را دارد. حتی در زمان نتیجه‌گیری‌های ضعیف هم چلسی هیچ صحبتی با پوچتینو نکرده بود.

پوچتینو گزینه‌ی اول تاتنهام برای جانشینی کونته است. باوجود در دسترس بودن توخل اما او شانس کمتری از توماس فرنک و دی زربی برای جانشینی کونته دارد. تاتنهام به دنبال کسی است که همه‌ی خصوصیت‌های مدنظر آن‌ها را داشته باشد و بتواند به آن‌ها برای پیشبرد پروژه‌‌ای که دارند کمک کند.

مارک اوگدن در ارتباط با ایرادات چلسی در فصل جاری گفت: «یکی از اصلی‌ترین مشکلات چلسی در ۴ یا ۵ سال گذشته جورجینیو بود. او یکی از اورریتدترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر است. افتخاراتی که او کسب کرده را تماماً مدیون چلسی و ایتالیاست. او در سطح هیچ‌کدام از این دو تیم نبوده است. هواداران جورجینیو احتمالاً فوتبال را دنبال نمی‌کنند.»

او ادامه داد: «شما با حضور انزو فرناندز در چلسی باوجوداینکه آن‌ها در حال حاضر مشکلات بسباری دارند، متوجه تفاوت سطح این دو بازیکن می‌شوید. انزو فرناندز یک بازیکن باشخصیت، جنگنده و رهبر است. قدرت ریسک بالایی دارد و همیشه حواسش به تمام زمین است.»

میس-مونت

پسر چلسی رفتنی شد؟

یکی از معضلات مدیران چلسی برای فصل نقل و انتقالات، به ماجرای تمدید قرارداد میسون مونت مربوط می‌شود. احتمال خروج مونت در تابستان بالا رفته است. آخرین پیشنهاد دستمزد چلسی به مونت ۱۸۰ هزار پوند هفتگی بوده است. دستمزد ریس جیمز ۲۵۰ هزار پوند هفتگی است. تاد بولی و بهداد اقبالی تمایل ندارند بازیکنان قراردادشان تمام شود و به‌صورت آزاد جدا شوند.

مونت با حدود ۵۰ میلیون پوند در دسترس خواهد بود. منچستریونایتد و لیورپول هر دو به جذب مونت علاقه‌مند هستند. اولویت منچستریونایتد جذب کین در تابستان است و سپس آن‌ها یک هافبک می‌خواهند. اولویت آن‌ها در خط هافبک بلینگهام است و مونت گزینه‌ی بعدی آن‌هاست. یوونتوس نیز به جذب ستاره ۲۳ ساله چلسی علاقه‌مند است.

درخشش یکی از بازیکنان پراشتباه و ضعیف چلسی در لیگ قهرمانان اروپا، از نکات قابل‌توجه مصاف با دورتموند بود. کوکوریا برابر دورتموند به‌عنوان بازیکن برتر میدان انتخاب شد اما این هاورتز بود که نقشه‌ی گراهام پاتر را موفقیت‌آمیز عملی کرد. این بازی بهترین بازی چلسی زیر نظر پاتر پس از بازی مقابل میلان بود. هاورتز در این بازی خط ارتباطی بین دفاع و حمله بود.

هاورتز-زکریا

نقش او در همان دقایق ابتدایی بازی مشخص شد. او به عقب می‌آمد تا توپ را از کواچیچ دریافت کند و به‌سرعت به خط جلو برود و سپس توپ را برای استرلینگ و دیگر گزینه‌های هجومی چلسی پشت مدافعان بفرستد.

البته کای هاورتز به‌عنوان شماره ۹ بازی نمی‌کرد. استرلینگ جلوتر از او بازی می‌کرد و مدافعین را به سمت خود می کشید تا هاورتز پشت سر او فضا و زمان کافی برای برقراری ارتباط بین گزینه‌های خط حمله‌ی چلسی را داشته باشد و حملات را طراحی کند. هاورتز در بازی مقابل دورتموند ۱۰ پاس بلند روبه‌جلو داد. دو برابر آماری که نفر دوم در چلسی در این زمینه داشت.

او همچنین وظیفه داشت گاهی بازیکنان را با خود به گوشه‌ها ببرد تا ریس جیمز بتواند فرار کند و خود را وارد فاز تهاجمی کند. هاورتز در حال حاضر ازنظر هواداران بخشی از مشکل است اما مشخص شد که اگر از او انتظار درست وجود داشته باشد و در جای درست بازی کند، او بخشی از راه‌حل مشکلات چلسی است.

کایسدو-برایتون

ماموریت بولی تمام نشده است

درهرصورت صبوری تاد بولی و مالکین چلسی جواب داد و آن‌ها دورتموند را حذف کردند و به مرحله‌ی بعد صعود کردند. این نمایش چلسی باعث شد که گراهام پاتر نفس راحتی بکشد و حداقل تا انتهای فصل خیالش راحت باشد.

تمدید قرارداد کایسدو با برایتون روی علاقه‌ی چلسی تأثیری نداشته است. آن‌ها همچنان کایسدو را زیر نظر دارند. تنها تأثیر این تمدید قرارداد این خواهد بود که برایتون جایگاه محکم‌تری نسبت به درخواست ۸۰ میلیون پوندی خود خواهد داشت.

چلسی به کایسدو، رایس و بلینگهام علاقه‌مند است و باید دید چلسی که باوجود صرف هزینه ۶۰۰ میلیونی، می‌خواهد چه بازیکنی را در ادامه جذب کند.

گراهام پاتر و تیم استخدام جدید چلسی خوب می‌دانند که نباید بار گلزنی تیم را در خط حمله روی دوش هاورتز بگذارند و به همین دلیل آن‌ها سعی داشتند باوجود خرج زیاد در ژانویه به دنبال خرید یک مهاجم جدید باشند اما آن‌ها زمان کافی را نداشتند. باوجود خرید کریستوفر انکونکو، چلسی در تابستان برای خرید یک مهاجم اقدام خواهد کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها