|
کدخبر: 286082 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

بمب بزرگ در یک قدمی آبی‌ها

پس از رد پیشنهاد اولیه چلسی برای جذب فرناندز، حالا شرایط انتقال ستاره ملی پوش بنفیکا متفاوت شده است. انزو به آبی های لندن بسیار نزدیک شده و در صورت موافقت روی کاستا، این انتقال نهایی خواهد شد.

ورزش بمب بزرگ در یک قدمی آبی‌ها

چلسی شلوغ‌ترین باشگاه اروپا در پنجره زمستانی نقل و انتقالات بوده است. ریخت‌وپاش‌های مدیران این باشگاه تمامی ندارد و آن‌ها برای تقویت ترکیب تیم خود هر کاری می‌کنند. پس از جذب زائو فلیکس، نونی مادوکه، میخایلو مودریک، آندری سانتوس و مالو گاستو، آبی‌ها هنوز یک مأموریت تمام نشده دارند.

جذب یک هافبک میانی، تنها هدف به نتیجه نرسیده باشگاه چلسی محسوب می‌شود. چندین گزینه برای این منظور در لیست چلسی قرار داشت. از رایس تا کایسدو، همگی در سبد خرید گراهام پاتر حضور داشتند اما نام یک نفر بیش از سایرین به گوش می‌رسد. هافبک ملی‌پوش باشگاه بنفیکا در صدر لیست آبی‌های لندن قرار دارد. سران بنفیکا پیشنهاد‌های قبلی چلسی را رد کرده و حاضر به فروش فرناندز نشدند.

روی-کاستا

مقاومت کاستا مقابل پیشنهاد نجومی

روی کاستا بارها بر این موضوع تأکید کرده که انزو فرناندز را فقط به‌ شرط پرداخت تمام و کمال بند فسخ قرارداد خواهد فروخت. پیشنهاد اولیه چلسی ۸۰ میلیون یورو بود که بنفیکا آن را رد کرد. تاد بولی حالا قصد دارد پیشنهاد خود را کاملاً افزایش دهد. سران چلسی می‌دانند که در صورت شکست در جذب انزو در این پنجره، کارشان در تابستان به‌ مراتب سخت‌تر خواهد شد.

پیوستن مشتریان دیگر برای به خدمت گرفتن ستاره بنفیکا از یک‌سو و عدم حضور چلسی در لیگ قهرمانان اروپا در فصل بعدی از سمت دیگر، کار را برای جلب رضایت کاستا سخت می‌کند. بنفیکا حتی پیشنهاد ۱۰۰ میلیون یورویی و قرار دادن بازیکن در معامله را نمی‌پذیرد.

چلسی به اطلاع سران بنفیکا رسانده که آماده ارائه‌ پیشنهاد ۱۲۰ میلیون یورویی است و بازیکنی در معامله حضور ندارد. پیشنهاد چلسی در چند اقساط پرداخت می‌شود ولی بنفیکا تا این لحظه قصد حفظ انزو فرناندز را دارد. چلسی مذاکرات با بنفیکا بر سر انتقال انزو فرناندز را مجدداً آغاز کرده و تماس‌ها برقرار است. بعد از رد پیشنهاد اولیه ۷۰ میلیون پوندی چلسی به بنفیکا اطلاع داده آماده است، پیشنهادش را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. مت لاو دراین‌باره می‌گوید: «به من گفته شده چلسی مطمئن است می‌تواند معامله را نهایی کند. انزو فرناندز همچنان خواهان پیوستن به چلسی است ولی منتظر است تا ببیند چلسی می‌تواند به توافق برسد یا خیر.»

بولی-و-اقبالی

مالکان چلسی بی‌خیال نمی‌شوند!

فابریزیو رومانو در این خصوص ادعا کرد: «چلسی مذاکرات را از سر گرفته و هم‌اکنون در تماس مستقیم با بنفیکا است. چلسی به هرقیمتی شده انزو فرناندز را می‌خواهد و حاضر است ۱۲۰ میلیون یورو پرداخت کند اما روی کاستا همچنان تمایلی به پذیرش پیشنهاد چلسی ندارد ولی چلسی تمام تلاشش را تا آخرین لحظه می‌کند.»

بهداد اقبالی و تاد بولی برای جذب انزو تلاش‌های زیادی می‌کنند. آن‌ها آماده هستند تا پیشنهادی مالی دیوانه‌واری را ارائه دهند. آن‌ها قصد دارند تا ۱۰۵ میلیون پوند بند فسخ انزو را پرداخت کنند. مالکان باشگاه چلسی در سریع‌ترین زمان به دنبال جذب انزو هستند تا دیگر تیم‌های بزرگ او را در تابستان جذب نکنند. چلسی قصد دارد در ۴۸ ساعت آینده با قدرت و با روش‌هایی قانع‌کننده برای جذب انزو فرناندز اصرار کند. حتی در صورت مقاومت روی کاستا، بولی و اقبالی برای به خدمت گرفتن انزو اعتمادبه‌نفس بالایی دارند.

مالکان و مدیران چلسی روی این انتقال متمرکز هستند تا آن را در همین پنجره نقل و انتقالات به سرانجام برسانند. پیشنهاد چلسی به فرناندز قراردادی ۷.۵ ساله به همراه بند تمدید ۱ ساله است. چلسی مشتاق است تا پیش از تصویب قوانین جدید فیرپلی مالی این انتقال را انجام دهد. طبق قوانین فیرپلی مالی هیچ باشگاهی نمی‌تواند از دارایی مالک هزینه کند. هزینه‌ها مطابق درآمدهای فوتبالی خود باشگاه است؛ هرچند استثناهایی مبنی بر سرمایه‌گذاری در ساختار آکادمی وجود دارد.

انزو-بنفیکا

انزو به چلسی نزدیک شد؟

گبریل مرکاتی در این رابطه اظهار کرد: «توافق‌های شخصی بین انزو فرناندز و مندس با چلسی صورت گرفته است. به نظر می‌رسد قرارداد او با چلسی ۸ ساله باشد. انتقال قرضی فلیکس به چلسی در انتقال انزو فرناندز به این تیم بسیار حیاتی بود. به‌احتمال بسیار بالا فلیکس در تابستان به‌صورت دائمی به چلسی خواهد پیوست. آن‌ها تیم بسیار جوان و جاه‌طلبی ساخته‌اند.»

سران چلسی ممکن است برای نهایی کردن قرارداد انزو فرناندز به پرتغال سفر کنند، همان‌طور که اقبالی و وینستنلی برای نهایی کردن انتقال مودریک، عازم ترکیه شدند.

آبی‌پوش شدن فرناندز می‌تواند مشکل کمبود یک هافبک باکس تو باکس تمام‌عیار را پس از سال‌ها در چلسی حل کند. با آمدن این بازیکن به لندن، باید منتظر جدایی احتمالی جورجینیو از جمع آبی‌پوشان در تابستان آینده باشیم. انزو فرناندز عملکرد بسیار خوبی در ترکیب تیم ملی آرژانتین طی مسابقات جام جهانی داشت. او همچنین از مهره‌های کلیدی بنفیکا محسوب شده و جدایی او می‌تواند خط میانی باشگاه پرتغالی را با چالش مواجه کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها