|
کدخبر: 164780

مهمترین محورهای فعالیت سایت تهران در سال جدید

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: سال ۱۴۰۰ سال مهم و پرکاری برای صنعت نمایشگاهی کشور است و افق های روشنی را در سال آتی پیش بینی می کنم و برنامه های صنعت نمایشگاهی را در محورهای مختلف زیر پیش خواهیم برد.

نمایشگاه مهمترین محورهای فعالیت سایت تهران در سال جدید

حسن زمانی مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایراناز زمان قبول مسئولیت در این جایگاه خوش درخشیده و با اتخاذ تصمیمات سریع و اصولی و انتصاب معاونین با تجربه و متخصص مانع از رکود هر چه بیشتر صنعت نمایشگاهی در سال ۱۳۹۹ شد.

خوشبختانه آشنایی جنابعالی با صنعت نمایشگاهی به ۲۵ سال قبل در تنظیم اساس نامه شرکت سهامی نمایشگاه ها و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی بر می گردد لطفا از اهمیت صنعت نمایشگاهی و سوابق فعالیت های خود برای خوانندگان ما توضیحاتی بفرمایید؟

صنعت نمایشگاهی از جنبه های مختلف قابل بررسی و حایز اهمیت است. یکی از مشخصه های پویایی صنایع و رشد اقتصادی هر کشور، برگزاری با نشاط و پر رونق نمایشگاه ها می باشد که صنایع مختلف و فعالان بخش خصوصی براحتی بتوانند تولیدات و دست آوردهای خود را به نمایش بگذارند و همچنین رویدادهای نمایشگاهی به عنوان تخصصی ترین ابزار و پل ارتباطی بین ( بخش خصوصی و دولت) و همچنین ( تولید کننده و خریدار) در جهت توسعه بازار های داخلی و خارجی نقش بسیار خوبی ایفا کنند. همانطور که اشاره فرمودید بیست و پنج سال قبل به عنوان نماینده مجلس افتخار این را داشتم که در تصویب اساسنامه شرکت نقش داشته باشم و شاید هیچ وقت فکر نمی کردم در چنین روزی خودم همان اساسنامه مصوب را اجرا کنم. از سوابق بنده علاوه بر افتخار خدمت به عنوان نماینده مردم در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی ، مشاور رئیس و معاون دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی از سال ۱۳۸۷ به بعد ، مدیرکل امور اجتماعی و رفاهی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، رئیس هیات امنای صندوق رفاهی سازمان صدا و سیما ، عضو شورای ایثارگران سازمان صدا و سیما و حضور در معاونت حقوقی وزارت صمت ، عضویت در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران ، رئیس کار گروه نظارت بر واگذاری استقلال و پرسپولیس ، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال تهران ، رئیس واحد حسابرسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کل کشور، عضو هیأت مدیره حمل و نقل کشور، معاونت اداری و مالی حمل و نقل کشور، معاونت بازرگانی خارجی حمل و نقل کشور، رئیس هیأت مدیره حمل و نقل اتحادیه تعاونیهای کشور و همچنین صاحب امتیاز نشریه آوای ملایر و مدیر مسئول نشریه ایثار است.

جایگاه فعلی صنعت نمایشگاهی در ایران را چگونه ارزیابی می کنید و آیا صنعت نمایشگاهی جایگاه مناسب خود را در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های کلان کشور دارا است؟

با توجه به سابقه طولانی فعالیت های نمایشگاهی و زیرساخت های مناسب و سایت های نمایشگاهی استانداردی که در سراسر کشور احداث شده است باید صنعت نمایشگاهی دارای جایگاه خوبی قرار می گرفت ولی وضعیت فعلی این صنعت در کشور در جایگاه واقعی آن نیست. متاسفانه توانمندی و نقش نمایشگاه ها در اقتصاد و توسعه کشور به درستی تبیین و تثبیت نشده است و در حال حاضر در تصمیم ها و برنامه های کلان ملی نقش بالایی نداریم با این وجود این صنعت حرف برای گفتن زیاد دارد. دخالت های بی مورد و غیر حرفه ای اهالی صنعت نمایشگاهی را با مشکل اساسی مواجه کرده است.

پیش بینی شما از وضعیت صنعت نمایشگاهی ایران در سال ۱۴۰۰ چیست و شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی چه برنامه هایی را برای هر چه مطلوب تر برگزار شدن نمایشگاه ها در این سال دارد؟

سال ۱۴۰۰ سال مهم و پرکاری برای صنعت نمایشگاهی کشور است و افق های روشنی را در سال آتی پیش بینی می کنم و برنامه های صنعت نمایشگاهی را در محورهای مختلف زیر پیش خواهیم برد. اولین بخش ، بحث برگزاری نمایشگاه های داخلی است که همکارانم در شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران با برنامه ریزی جامعی که تدوین کرده اند تلاش خواهیم کرد برگزاری نمایشگاه ها را به بهترین شکل عملیاتی کنیم. در بخش دیگر بحث حمایت از سایت های نمایشگاهی سراسر کشور است که شرکت سهامی نمایشگاه ها به عنوان متولی این صنعت با همگرایی و همکاری نمایشگاه های استانی در جهت رفع موانع و مشکلات صنعت نمایشگاهی کشور اقدامات خوبی خواهیم داشت. ولی محور مهم و با اهمیت فعالیت ما در سال آتی در خصوص اکسپو ۲۰۲۰ دوبی خواهد بود که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و بخش عمده انرژی خود را در راستای حضور با اقتدار به عنوان نماینده شایسته ایران در این رویداد جهانی معطوف خواهیم کرد.

هم اکنون ساخت پاویون ایران در اکسپو دوبی در چه مرحله ای قرار دارد و چه فعالیت هایی برای حضور هر چه باشکوه تر کشورمان در این رویداد در دست اقدام قرار دارد؟

بزرگترین رویداد تاریخی ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی در اکسپو ۲۰۲۰ رخ خواهد داد ، نمایشگاه جهانی اکسپو فرصت مناسب برای تعامل و گفت و گو در عرصه های مختلف برای ایران فراهم خواهد آورد که با دیپلماسی قوی بتوانیم در جهت جذب سرمایه گذار و اشاعه فرهنگ و تمدن غنی ایرانی اسلامی اقدامات ارزنده ای انجام دهیم.

پاویون ایران به شکل بسیار زیبا و جذاب با ۴۰ در صد پیشرفت کار در حال ساخت است و تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ تکمیل خواهد شد شعار پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی ، ( ایران تمدن کهن و استوار تنوع اقوام و میزبان ملتها) بوده و در مدت شش ماه برگزاری اکسپو سعی خواهیم کرد تمام ظرفیت و پتانسیل های استان های مختلف کشور را در معرض دید جهانیان بگذاریم.

منبع: عصر نمایشگاه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها