|
کدخبر: 132639

۲۰ هزار مترمربع به فضای نمایشگاه ایران اضافه شد

با حضور مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی، استاندار اصفهان، شهردار و جمعی دیگر از مدیران شهری اصفهان، نمایشگاه بین المللی اصفهان در فاز نخست بهره برداری شد.

نمایشگاه ۲۰ هزار مترمربع به فضای نمایشگاه ایران اضافه شد

 قدرت اله نوروزی در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی اصفهان در ادامه افتتاحیه های هفتگی پروژه های عمرانی – خدماتی شهرداری اصفهان  که با حضور جمعی از مدیران استانی، نمایشگاهی و شهری برگزار شد، اظهار کرد: بهره برداری امروز از نمایشگاه بین المللی اصفهان با حضور همه به ویژه استاندار اصفهان مقدمه ای است تا در فرصتی دیگر از طریق ویدئو کنفرانس افتتاحیه ای بزرگ برای این پروژه برگزار شود.

نمایشگاه

وی ادامه داد: در اطراف نمایشگاه اصفهان، نقاط مهمی همچون کنارگذر شرق، رینگ چهارم، سالن اجلاس سران و فرودگاه بین المللی اصفهان قرار دارد و در این نقطه همه تجار، تولیدکنندگان، بازرگانان و همه علاقمندان به پیشرفت کشور هنر خود را به نمایش می گذارند و تولیدات خود را عرضه می کنند.

شهردار اصفهان افزود: اتفاقی که امروز افتاده بیانگر فعال شدن اقتصاد شهر، اشتغال و رونق کسب و کار است.

وی تصریح کرد: سه سال پیش گفتیم در اولین فرصت این نمایشگاه را می سازیم و امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم؛ این یک نمونه از کارهای بزرگی است که با همت والای همه مدیران شهری و با حمایت های بی دریغ اعضای شورای شهر به نتیجه رسیده است.

نوروزی افزود: ما در آینده نزدیک سالن اجلاس سران، جاده فرزانگان، پل آفتاب، سالن گلستان شهدای اصفهان و تا پایان امسال پل شهید سلیمانی را افتتاح می کنیم؛ همچنین پروژه بزرگ مترو با قوت در حال پیشروی است و این نشان از هماهنگی بین همه اجزای یک مجموعه بزرگ برای پیشرفت کشور دارد.

وی ادامه داد: به همه کسانی که این حماسه ها را آفریدند و شهر را به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل کردند خسته نباشید، می گویم و به مردم قول می دهم با حمایت همه اعضا و شرکای نمایشگاه بین المللی اصفهان، مهرماه سال آینده فاز دوم این طرح آغاز خواهد شد چراکه هم اکنون همه زیرساخت ها برای آغاز فاز دو آماده است.

شهردار اصفهان اظهار کرد: به مردم قول می دهم امسال همه طرح های شهری میوه خود را خواهد داد و با توجه به اینکه امسال طرح "هر یکشنبه یک افتتاح" برگزار می شود، تا پایان سال چندین افتتاح بزرگ در شهر خواهیم داشت که نوید برای زندگی بهتر، آرامش و آسایش است.

نمایشگاه

بیش از ۲۰هزار مترمربع به فضای صنعت نمایشگاهی کشور اضافه می شود

بهمن حسین زاده، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: با تلاش های شرکت نمایشگاه های بین المللی و مدیران اصفهان، به خصوص در یک سال اخیر پروژه به مرحله بهره برداری رسید و به مردم اصفهان و فعالان صنعتی تقدیم شد که امیدواریم با این اقدام، شاهد اتفاقات موثر و پرخیر و برکت برای کشور و اصفهان که قطب صنعتی کشور است، باشیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در کشور ۷۰۰هزار مترمربع سالن نمایشگاهی مسقف و غیرمسقف که در ۴۱سایت دائمی و موقت قرار دارد، میزبان برگزاری نمایشگاه های مختلف در ایران است، افزود: از این تعداد سایت، ۳۲

مورد دائمی است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران افزود: با افتتاح نمایشگاه بین المللی اصفهان، بیش از ۲۰هزار متر مربع در فاز اول به صنعت نمایشگاهی کشور اضافه می شود که این کار این ارزش افزوده زیادی دارد پراکه هر یک مترمربع برگزاری نمایشگاه، چهار شغل و ۱۵۰رسته شغلی را در ارتباط با صنعت نمایشگاهی فعال می کند.

وی با اشاره به تدوین چهار پروتکل برای صنعت نمایشگاهی کشور که به صورت علمی تدوین شده و به تایید وزارت بهداشت نیز رسیده است، تصریح کرد: از ۲۴خرداد مجوز برگزاری نمایشگاه ها با حضور افراد متخصص به صورت محدود گرفته شد و نمایشگاه ها همزمان به صورت مجازی هم پخش می شود.

حسین زاده با بیان اینکه در تهران حدود ۹۲هکتار فضای نمایشگاهی وجود دارد و اصفهان ۴۷هکتار فضا دارد، گفت: در تهران ۴۱سالن نمایشگاهی داریم که از نظر وسعت در منطقه آفریقا و خاورمیانه بی نظیر است ولی هیچ کدام از سالن ها به اندازه سالنی که در اصفهان ساخته شده، نیست چراکه سالن اصفهان، به صورت فلت ۱۵هزار مترمربع با ۶هزار متر ریجیستری را شامل می شود.

وی ادامه داد: استانداردهای جهانی به خصوص در تجهیزات برق و مکانیک، در ساخت نمایشگاه بین المللی اصفهان رعایت شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران افزود: ما ۱۰سالن کنفرانس در نمایشگاه تهران داریم که همه به اسم مفاخر ایران و یکی از آنها به نام "اصفهان" نامگذاری شده است و پیشنهاد می کنم، یک سالن از نمایشگاه اصفهن را برای پیوند خواهرخواندگی میان اصفهان و تهران به نام "تهران" نامگذاری کنید.

جای نمایشگاهی با استانداردهای فعلی در اصفهان خالی بود

در ادامه مراسم افتتاح نمایشگاه اصفهان، عباس رضایی، استاندار اصفهان اظهار کرد: نمایشگاه اصفهان در جهت انتظار مردم و رشد اقتصادی و بهینه سازی معیشت بهره برداری شده است.

وی ادامه داد: شادی، نشاط و همدلی این رخداد را به فعالان عرصه سلامت به خصوص کادر پرستاری که با بیماران کرونایی دست و پنجه نرم می کنند و نیز روح مقدس شهدای جبهه سلامت تقدیم می کنیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: از هم استانی ها درخواست می کنم در اصفهان که فرهنگ بالای مردم با آگاهی و دانشی بی نظیر، بالاتر از سطح عمومی جامعه است، رعایت دستورهای بهداشتی را به خاطر حفظ جان خود به عنوان یک تکلیف شرعی و اخلاقی انجام دهند.

وی افزود: در اصفهان که پایتخت فرهنگ و تمدن جهان اسلام هستیم از ما انتظار رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی است چراکه امروز یکی از معروف های معروف و منکرهای منکر رعایت پروتکل های بهداشتی است.

استاندار اصفهان افزود: همدلی و وحدت را در ابعاد مختلف در اصفهان احساس می کنیم که یکی از نمودهای آن ساخت نمایشگاه بزرگ اصفهان و پروژه های دیگری است که توسط شهرداری و شورای اسلامی برای ایجاد ساختارهای مطلوب در حال انجام است.

وی ادامه داد: همه مردم کشور به خاطر کرونا دچار مشکل شده اند اما در اصفهان چون سایت بزرگ گردشگری کشور بود مردم ما دچار ضرر و زیان های بیشتری شدند.

رضایی بیان کرد: همه سفرای خارجی، جای وجود مجموعه ای مانند نمایشگاه بزرگ اصفهان را در این شهر خالی می دیدند که با هماهنگی خوبی که در ابعاد مختلف در اصفهان وجود دارد، دست یاری به سوی همه اصفهانی هایی که در این شهر و خارج از شهر هستند دراز می کنم که از این مجموعه استفاده بیشتری کنند.

وی افزود: باید از ظرفیت های بسیار بزرگ اصفهان که ۱۰هزار واحد صنعتی دارد و برخی از آنها در ردیف کشورهای بزرگ دنیاست، استفاده کنیم. استفاده از این پتانسیل ها در گرو ایجاد ساختارهای بزرگی مثل نمایشگاه اصفهان و نحوه بهره برداری از آن است.

نمایشگاه اصفهان دریچه ای برای فعالیت های تجاری و اقتصادی

علی یارمحمدیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان در این مراسم با اشاره به اینکه فرصت امروز بزنگاهی برای سرنوشت نمایشگاهی کشور و برگ زرینی بر افتخارات اصفهان است، اظهار کرد: اصفهان یک شهر معمولی نیست بلکه خلاقیتی که در این شهر وجود دارد آن را در پهنه گیتی نامور کرده است.

وی ادامه داد: در این شهر بزرگانی چون شیخ بهایی و میرداماد می زیسته اند، از نظر معماری بناهایی مثل عالی قاپو، پل ها و دروازه ها در این شهر نشان از خلاقیت مردم سخت کوش اصفهان دارد و آینده و مسیر آینده را به ما نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان افزود: از لحاظ اقتصادی در سده های گذشته اصفهان سرآمد شهرهای دنیا بوده است و جهانگردان این شهر را تحسین می کردند به طوریکه میدان نقش جهان را شاید بتوان اولین و بزرگترین نمایشگاه بین المللی جهان دانست، جایی که بازرگانان از دنیا به این مکان می آمدند و به خرید و فروش می پرداختند.

وی تصریح کرد: برای ساخت نمایشگاه اصفهان نه تنها از تکنولوژی بلکه از گنجینه هنر معماری استفاده شده تا گذشته پرافتخار را به آینده پیوند بزنیم.

یارمحمدیان افزود: ساخت چنین پروژه ای جز به مدد عشق و ایمان امکان پذیر نبود و در تار و پود نمایشگاه این موضوع متجلی است.

وی با بیان اینکه اگر عشق و ایمان حاکم نبود در سه سال گذشته که ایران تحت شدیدترین تحریم های اقتصادی، رکود تورمی و بیماری کرونا بود به این اهداف و مسیر نمی رسیدیم، گفت: امروز بعد از سه سال تلاش بی وقفه، نمایشگاه بین المللی اصفهان را که از استانداردترین نمایشگاه های ایران است به مردم تقدیم می کنیم و امیدوارم با رفع موانع کسب و کار این نمایشگاه دریچه ای برای فعالیت های تجاری و اقتصادی باشد.

نمایشگاه بین المللی اصفهان تجلی هم افزایی و همراهی مدیران است

در ادامه این مراسم، مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با اشاره به اینکه با بهره برداری از نمایشگاه اصفهان، اتفاق مهمی در چرخه اقتصادی در حال رونمایی است، اظهار کرد: از دست اندرکاران این رخداد مهم که اگر عشق و همت نبود، این مهم محقق نمی شد، قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: اگر قصد داریم، اقتصاد دانامحور و درون زا محقق شود باید ابزار و ملزومات آن را مهیا کنیم و شهرهای نمایشگاهی یکی از نشانه های چرخه اقتصاد هستند که در این فرآیند نقش آفرین خواهند بود؛ در شهرهایی مثل اصفهان که هم صنعتی و نیز محل صنایع دستی وگردشگری است، نمایشگاه قرار دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان تصریح کرد: در این مسیر از هیئت مدیره شرکت نمایشگاه ها، همه کارکنان که این رخداد مهم را رقم زدند، شهردار و شورای اسلامی شهر اصفهان که به عنوان یکی از سهامداران شرکت ایده را متجلی و عملیاتی کردند و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تشکر ویژه دارم.

وی ادامه داد: ساخت نمایشگاه اصفهان نشان داد که اگر بخواهیم در اقتصاد ملی اتفاق مثبت بیفتد با هم افزایی و با تکیه بر داشته های خود می توانیم این خواسته را محقق کنیم.

گلشیرازی افزود: نمایشگاه بین المللی اصفهان تجلی هم افزایی و همراهی نهادهای مرتبط در بهبود فضای کسب و کار است.

وی افزود: این مسیر در بیش از یک دهه طی شده است و از پیشینیان نیز تشکر می کنیم.

افتتاح نمایشگاه اصفهان امید را در شهر زنده کرد

همچنین علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه این اتفاق در سایه سه عامل فعالیت دست اندرکاران نمایشگاهی، همدلی و هم افزایی بین همه در شهر اصفهان و جسارت مدیریت رخ داد، گفت: در نهایت همه دست به دست هم دادند تا با رعایت پروتکل ها و حضور حداقلی مدعوین شاهد اتفاقی مهم در شهر باشیم.

نمایشگاه

وی ادامه داد: اصفهان باید شاهد چنین اتفاقی هم باشد و همانطور که شهردار اصفهان تاکید کردند، در این شهر شاهد افتتاحیه های بزرگ خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: نمایشگاه اصفهان، در اقتصاد شهر تاثیرگذار خواهد بود و زمینه ای فراهم می کند تا صحنه های دیگر را پس از این صحنه خلق کنیم.

وی افزود: افتتاح نمایشگاه اصفهان زمینه ای فراهم می کند که شهر به این باور برسد در ناامیدی هایی که ما را احاطه کرده، امیدوار باشیم و زمینه اعتماد و دلگرمی مردم را ایجاد کنیم.

نصراصفهانی گفت: اگر وحدت و همدلی نبود و شورای اسلامی شهر به صورت جدی شهردار و دیگر مدیران را حمایت نمی کرد، با مشکلات زیادی مواجه می شدیم به طوریکه تاخیر در ساخت این مجموعه می توانست برای شهر خسارت بار باشد.

وی با تقدیر از استاندار اصفهان، فرماندار، مدیریت شهری، مدیرعامل نمایشگاه اصفهان، معاون اقتصادی شهردار و رئیس اتاق بازرگانی استان تصریح کرد: همچنین از همه کارگران، مهندسان و پیمانکارانی که در احداث نمایشگاه نقش آفرینی کردند، تشکر می کنم.

گفتنی است، نمایشگاه بین المللی اصفهان که شهرداری اصفهان یکی از سهامداران عمده آن به شمار می رود، با حضور مدیران شهری، استانی و ملی در محل نمایشگاه جدید اصفهان افتتاح شد اما به علت محدودیت های کرونایی این مراسم به صورت آنلاین و از طریق فضای مجازی برای شهروندان پخش شد.

خبرنگار: بهروز راعی

ارسال نظر