|
کدخبر: 126560

جهش چشمگیر صنایع معدنی در بورس

ارزش فروش محصولات ۷۴ شرکت زنجیره معدن و صنایع معدنی در بورس ایران،‌ طی ماه شهریور ۱۳۹۹ با جهش ۹۵ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل (۹۸) همراه شد. همچنین فروش این تعداد شرکت در نیمه نخست امسال، رشد بیش از ۵۰ درصدی را تجربه کرد.

ارزش فروش تولیدات شرکت های این حوزه در شهریور ماه از ۲۶.۳هزار میلیارد تومان عبور کرد.

مجموع ارزش فروش این ۷۴ شرکت طی شش ماه نخست سال جاری نیز به رقم بیش از ۱۲۰هزار میلیارد تومان رسید.

در این میان ایرالکو با ۷۷درصد، ملی مس با رشد ۶۲درصدی، فولاد کاوه کیش با رشد ۶۵درصد، گل گهر با افزایش ۵۹درصد،‌ فولاد کاوه جنوب با افزایش۵۸درصد،‌ فولاد خوزستان با رشد ۴۱درصد و چادرملو با ۳۸درصد به عنوان پیشتازان رشد در شرکت های بزرگ بوده اند. طی این مدت برخی شرکت های خصوصی نیز رشد های سه رقمی را در فروش تجربه کردند.

بیشترین ها در فروش

طی شش ماه ابتدای سال ۹۹، بیشترین سهم فروش (۲۷.۳هزار میلیارد تومان) ابتدا به فولاد مبارکه اختصاص داشت.

پس از آن ملی مس با ۱۶هزار میلیارد، فولاد خوزستان با ۱۱هزار میلیارد و گل گهر با ۱۰هزار میلیارد تومان سرآمدان فروش در نیمه ابتدای ۹۹ بودند.

ارزش فروش فولاد مبارکه در شهریور نیز به ۵۵۰۰ میلیارد،‌ ملی مس به ۴۲۰۰ میلیارد،‌ گل گهر ۲۱۰۰ میلیارد، فولاد خوزستان ۱۸۰۰میلیارد و ذوب آهن ۱۵۰۰ میلیارد تومان فروش داشتند و به عنوان ۵ شرکت بزرگ در فروش معرفی شده اند.

در مجموع ۳۵ درصد کل فروش شرکت های تولیدی بورس تهران مربوط به حوزه معدن و صنایع معدنی بوده که مرتبط با رشد تولیدات این شرکت ها و تقویت بازار و البته رشد دلار است.

 

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر