|
کدخبر: 317930

افزایش قیمت اینترنت همراه در ایران و معرفی جایگزین آن

روزهای گذشته بحث بر سر افزایش قیمت اینترنت و تعرفه بسته‌های اینترنت همراه بسیار داغ بوده است. اپراتورهای همراه معتبر در کشور با انتشار بیانیه‌هایی ضمن تایید این اخبار اظهار داشته‌اند که این افزایش تعرفه‌ها بر اساس تعهداتی است که در خصوص افزایش کیفیت شاخص‌های ارتباطی صورت گرفته است.

اما برای بسیاری از کاربران مسئله افزایش قیمت اینترنت نمی‌توانست قابل قبول باشد و به همین دلیل اعتراضاتی هم شکل گرفت. نخست این اعتراضات در خصوص عدم تناسب افزایش قیمت اینترنت بسته‌های کوتاه مدت و بلند مدت بوده است. در واقع بسته‌های یک ماهه یا یک هفته‌ای شامل افزایش ۳۴درصدی تعرفه شدند، در حالیکه بسته‌های شش ماهه یا یکساله دچار افزایش قیمت اینترنت ۱۰۰ درصدی یا حتی بیشتر شدند.

قیمت-اینترنت

جایگزین اینترنت های همراه گران شده

اما ارائه دهندگان اینترنت چه راهکاری را برای رفع مسئله افزایش تعرفه اینترنت همراه اپراتورهای همراه دارند؟ راهکاری که بتواند در کنار کیفیت ممتاز، قیمت مناسبی را هم داشته باشد. برای مثال شرکت ماهان نت با ارائه چند بسته به صرفه و مناسب اینترنت همراه می‌تواند جایگزینی بسیار مناسب برای بسته‌های اینترنت اپراتورهای همراه ارائه دهد.

مزایای اینترنت همراه ؛ همان سیمکارت با قابلیت های بیشتر

اینترنت‌های همراه در ایران با تکنولوژی های متنوعی همچون 4G و 5G عرضه می‌شوند. در واقع این نوع اینترنت‌ها بر روی سیمکارت‌های مخصوص خود هستند که علاوه بر موبایل بر روی مودم‌های جییبی هم کار می‌کند. مزایای اینترنت‌های همراه ماهان نت همان دلایلی هستند که کاربران را می‌توانند مجاب کنند تا از شر قیمت‌های بسیار بالای اینترنت همراه اپراتورهای مختلف شوند.

1.بی نیاز به خط تلفن و موبایل

شاید بزرگترین مزیت این سرویس نسبت به اینترنت‌های همراه دیگر همین مورد می‌باشد. برای داشتن اینترنت همراهی پایدار و پر سرعت نیازی به هیچ خطی چه ثابت چه موبایل نیست. علاوه بر این شرکت ماهان نت در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به سرویس دهی اینترنت همراه کرده و کاربران خود را صاحب پرسرعت ترین اینترنت Portable می‌کنند.

2.تجربه پایداری سرعت با استفاده از مودم های جیبی

همانطور که اشاره هم شد این نوع اینترنت هم بر روی موبایل های شخصی کار می‌کنند هم بر روی مودم های جیبی! مزایای مودم‌های جیبی به خودی خود بسیار متنوع و زیاد می باشد. برای مثال با خرید سرویس اینترنت همراه ماهان نت به همراه یک مودم کاربران می‌توانند، کمتر از موبایل خود کار بکشند و استفاده‌های بهتر و بیشتری از آن داشته باشند.

علاوه بر این ویژگی با توجه به اینکه مودم‌های جیبی عملکرد اصلی خود که پخش اینترنت است، مشترکین می‌توانند اینترنتی پایدار‌تر را تجربه کنند. همچنین مشکل افت سرعت و پایداری در صورت متصل شدن چند دستگاه به یک هات اسپات موبایل در مودم‌های جیبی وجود نخواهد داشت.

قیمت-اینترنت۱

3.آنتن دهی دیگر مسئله ای نیست

آنتن دهی در مودم‌های جیبی که به کمک سیم کارت کاربر را به اینترنت متصل می‌کند دیگر مسئله ای نیست. با اینترنت همراه ماهان نت سرتاسر کوه و جنگل را می‌توان بدون افت کیفیت آنتن دهی سیر کرد.

·آنتن قدرتمندتر

 مودم‌های جیبی معمولاً آنتن‌هایی با قدرت بالا دارند که بهبود قابل توجهی در دریافت سیگنال و برد آنتن فراهم می‌کنند. این آنتن‌ها می‌توانند سیگنال‌های ضعیفتر را با کیفیت بهتری دریافت کنند و اتصال پایدارتری ارائه دهند.

·طراحی بهینه

 مودم‌های جیبی برای ارائه بهترین عملکرد آنتن طراحی شده‌اند. آنتن‌های آنها معمولاً بهره‌برداری از طراحی و بهینه‌سازی‌های مختلفی برای افزایش کیفیت اتصال دارند.

·توان انتقال بیشتر

 برخی مودم‌های جیبی توان انتقال بیشتری نسبت به تلفن همراه دارند. این به معنای ارائه بازدهی بیشتر برای سیگنال‌های بی‌سیم است و می‌تواند اتصال پایدارتری را فراهم کند.

·برد بیشتر

 مودم‌های جیبی معمولاً برد بیشتری نسبت به تلفن همراه دارند. این به معنای توانایی ارائه اتصال در فواصل بزرگتری از آنتن‌های اپراتورها است و امکان دسترسی به سیگنال قوی‌تری را فراهم می‌کند.

قیمت-اینترنت۲

آیا قبل از گرانی هم اینترنت همراه خوب بود؟

در واقع استفاده از یک موبایل به عنوان پخش کننده اینترنت نمی تواند پیشنهاد مناسبی باشد. آسیب رسیدن به خود تلفن همراه بارزترین عیب استفاده از این نوع اینترنت است. از طرفی همانطور که در مزایای اینترنت همراه با مودم جیبی هم اشاره شد این نوع اینترنت به شدت مشترکین خود را دچار افت سرعت می کند. افت سرعت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که عبارتند از :

  1. اختلال در شبکه اپراتورها
  2. محدودیت در اتصال دیوایس های مختلف
  3. پوشش دهی ضعیف اپراتورها در بعضی نواحی

بسته های اینترنت همراه ، همراه با مودم

بزرگترین مزیت این اینترنت ها به نسبت هم نوع خودشان در اپراتورهای تلفن همراه، به صرفه بودن قیمت آنها می باشد. بسته هایی بسیار حجیم ولی با قیمت بسیار مناسب تر! برای مثال اینترنت یکساله، حجم ۴۰۰ گیگابایتی با سرعت ۸۰مگابیت در ثانیه همراه با یک سیمکارت، ماهان نت  قیمتی ۶۰٪ ارزانتر دارد. البته به این مبلغ اگر مودم جیبی هم نیاز باشد باید هزینه مودم را هم اضافه کرد.

پس اگر کاربری به دنبال تغییر مدل اینترنت همراه خود است، اینترنت همراه و مودم جیبی بهترین گزینه جایگزین پیش روی او می باشد.

اینترنت ماهان نت؛ با کیفیت و مقرون به صرفه تر

با توجه به افزایش قیمت اینترنت موبایل و تمامی مزایایی که از اینترنت های همراه و مودم های جیبی گفته شد، ماهان نت هم برای خود مزایای قابل توجه دیگری هم علاوه بر آنها به مشترکین خود ارائه خواهد کرد. برای مثال سرویس دهی سریع، پشتیبانی صادقانه و همچنین آنتن دهی تضمین شده و بسیار گسترده.

ماهان نت در ارائه سرویس های دیگری همچون اینترنت خانگی هم موفق باشد. اینترنت پرسرعت +ADSL2 یکی از پرتقاضاترین سرویس‌های اینترنتی در ایران و کلان‌شهرهایی مثل تهران است. شرکت ماهان نت از ابتدای فعالیت تمرکز ویژه‌ای بر روی این اینترنت داشته و توانسته با توسعه زیرساخت و خدمات خود به یکی از مهم‌ترین ارائه‌کنندگان اینترنت پر سرعت نامحدود واقعی در ایران تبدیل شود. تضمین سرعت اینترنت و پوشش دهی بالا از مزیت های خدمات اینترنت ماهان نت می‌باشند. اینترنت نامحدود ماهان نت دارای اتصال پایدار و سازگاری بالاست.

کارشناسان ماهان نت آماده کمک به کاربران در جهت سهولت استفاده از اینترنت پر سرعت خانگی و سوال های شما می‌باشند. جهت مشاوره برای حل مشکلات اتصال و یا خرید اینترنت ADSL پرسرعت با شماره 1514 تماس حاصل نمایید و یا به لینک https://mahannet.ir/  مراجعه کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها