|
کدخبر: 290275

سئو چیست؟

آیا می دانید سئو چیست؟ در رابطه با اصول و قوانین سئو چه می دانید؟ چنانچه کسب اطلاعات در این زمینه برایتان حائز اهمیت است، دقایقی را به مطالعه این مطلب اختصاص دهید.

دنیای مجازی بسیار گسترده و وسیع است که جایگاه بسیار مهمی در در سراسر جهان دارد و مفاهیم خیلی زیادی در آن مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از رایج ترین مفاهیمی که به وفور در اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد، واژه سئو یا سئوسازی است که حکم پاشنه آشیل وبسایت ها را دارد و از اهمیت زیادی برخوردار است.

سئو چیست؟

سئو در واقع به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوی اینترنتی مانند: گوگل است که از طریق آن وبسایت ها میتوانند جایگاه مناسبی در گوگل یا سایر موتورهای جستجوی پیدا کنند و بازدید بیشتری به دست آورند. امروزه تمامی وب سایت هایی که در بستر فضای مجازی برای اهداف مختلف راه اندازی می شوند، به سئو یا سئوسازی نیاز دارند و بدون آن قادر به کسب رتبه و یا دریافت بازدید نخواهند بود. به همین دلیل سئوسازی یکی از امور رایج و متداول برای انواع وب سایت خواهد بود. برای اینکه در مورد سئو بیشتر بدانید به صفحه SEO Vancouver بروید.

Seo مخفف چیست؟

هنوز عده زیادی از افراد نمی دانند که seo مخفف چیست. در این رابطه باید بگوییم که seo کلمه ای است که از عبارت: Search Engine Optimization گرفته می شود و مخفف این عبارت به حساب می آید؛ به عبارت دیگر میتوان گفت که seo از حروف اول هر یک از کلمات به کار رفته در این عبارت تشکیل شده است.

معنی seo چیست؟

بر اساس عبارتی که کلمه سئو در زبان انگلیسی از آن به دست آمده است، میتوان گفت که معنی seo بهینه سازی برای موتورهای جست و جو است. در واقع منظور از بهینه سازی سایت برای موتور جست و جو، به کار بردن قوانین و اصولی است که از طریق آنها وبسایت ها قادر به دریافت بازدید از کاربران فضای مجازی هستند و رعایت این اصول و قوانین به آنها کمک می کند تا کاربران بهتر آنها را در فضای مجازی و از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند.

اصول سئو چیست؟

سئو از 7 اصل مهم تشکیل شده است که هر یک از آنها از زیرمجموعه های خود برخوردار هستند و به بخش های کاملا مجزا و مفصل تقسیم بندی می شوند اما به هر حال مهمترین اصول سئو از قبیل زیر در نظر گرفته می شوند:

رعایت اصول جستجوی کلمه کلیدی

کلمه کلیدی به کلماتی گفته می شود که در موتورهای جستجو بیشترین میزان کاربرد را دارند و به میزان زیادی توسط مخاطبین مورد جست و جو قرار گرفته اند. از این جهت اولین و مهمترین اصل سئو را میتوان رعایت اصول جستجوی کلمه کلیدی در نظر گرفت. در این بخش برای بهینه سازی سایت باید کلمه کلیدی مرتبط به فعالیت وبسایت که بیشترین میزان جستجو توسط مخاطب را داشته مورد بررسی قرار داد و به شناسایی این کلمات و عبارات پرداخت. برای اطلاعات بیشتر به صفحه SEO Berlin بروید.

رعایت اصول سئو داخلی

سئو داخلی متشکل از بخش های مختلفی است که باید آن را در همه زوایا و بخش ها رعایت نمود تا سئوسازی داخلی به خوبی اجرا شود و وبسایت وضعیت مناسبی پیدا کند. در رعایت اصول سئو داخلی باید به تصاویر شاخص، کلمات کلیدی، بک لینک و لینک دهی، کلمات کلیدی فرعی، توضیحات متا و ... توجه کرد و آنها را طبق قوانین سئو مرتب سازی کرد.

رعایت اصول معماری اطلاعات و لینک سازی داخلی

منظور از معماری اطلاعات، مرتب سازی بخش های مختلف وبسایت و سامان دهی آنها است که باید حتما رعایت شود و از طرف دیگر لینک سازی داخلی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که این دو مورد نیز از اصول سئو به حساب می آیند و باید رعایت شوند.

در لینک سازی داخلی بخش های مختلف وبسایت توسط لینک به هم متصل می شوند و شرایط بهتری را برای دسترسی مخاطب به اطلاعات سایت ایجاد می کنند که از این رو در بهینه سازی نیز موثر واقع می گردد.

رعایت اصول بازاریابی و لینک سازی در سئو

لینک سازی خارجی و داخلی در سئو اهمیت زیادی دارد که بک لینک ها در گروه لینک های خارجی به حساب می آیند و در بازاریابی برای وبسایت بسیار موثر واقع می شوند. یکی از مهمترین قوانین سئو، نحوه بک لینک سازی مناسب برای دریافت بازدید از سایت و بازاریابی اصولی و استاندارد است که نباید از آن غافل شد.

در این زمینه مسائل مختلفی مانند: تولید محتوای مناسب و به کار بردن کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت سایت بسیار موثر واقع می شوند که با به کار بردن این موارد و شناسایی درست مخاطبین، میتوان بک لینک ها را به شکل موثری به کار برد و در بازاریابی موثر واقع گردید.

رعایت اصول فنی

رعایت اصول فنی سئو از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است و بخش های متعددی را در بر می گیرد. اصول فنی به مواردی همچون: پرهیز از بارگزاری محتوای کپی در سایت، توجه به امنیت سایت، اجرای صحیح ریدایرکت ها، بهینه سازی سایت برای گوشی های موبایل، بهینه سازی سرعت سایت و .... مرتبط می شود که اگر تمامی موارد تشکیل دهنده اصول فنی به درستی رعایت شوند، تاثیرات چشمگیری در رتبه سایت به وجود می آید.

رعایت اصول ارزیابی عملکرد

ارزیابی عملکرد سئوسازی مطلب مهمی است که تمامی پشتیبان های سایت و یا مدیران انها باید به این مورد توجه کنند. در واقع منظور از ارزیابی عملکرد بررسی میزان تاثیرگذاری سئوسازی در افزایش بازدید از سایت است که در این زمینه میتوان به بررسی: رتبه کلمه کلیدی، میزان افزایش فروش و بازدید سایت و ترافیک طبیعی پرداخت.

رعایت اصول مربوط به بخش های دیگر سئو

علاوه بر موارد ذکر شده در خصوص سئو و بهینه سازی سایت از این طریق، باید اشاره کنیم که سئو در بخش های دیگری نیز میتواند انجام شود و این بخش ها هم تاثیر بسیار قابل توجهی در بازدید سایت دارند. به عنوان مثال: اجرای سئو بین المللی و دیده شدن سایت در کشورهای دیگر، انجام سئوی محلی و ایجاد اپلیکیشن برای وبسایت، به میزان زیادی در رتبه و ارتقای وبسایت ها تاثیرگذار هستند که این 3 مورد به عنوان سئوی بخش های دیگر شناخته می شوند و باید مطابق با قوانین استاندارد به کار برده شوند.

سخن پایانی

با بررسی هایی که در رابطه با سئو، معنا و مفاهیم آن و همچنین اصول سئو انجام دادیم، تا حدودی از اهمیت این مساله مطلع شدید که علت اهمیت سئو چیست و چرا باید برای وبسایت ها مورد استفاده قرار بگیرد. به خاطر داشته باشید که سئو تنها زمانی موثر و مفید واقع می شود که تمامی قوانین و اصول آن به درستی رعایت گردد. قوانین سئو بسیار گسترده و وسیع هستند که باید حتما برای موفقیت در این زمینه به کسب اطلاعات بسیار بیشتری در این خصوص بپردازید.

 

 

 

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها