|
کدخبر: 246420

رکورد بی سابقه اپل در تولید گوشی

تولیدات جهانی آیفون در فصل تعطیلات پایان سال میلادی ۲۰۲۱ به رکوردی تاریخی رسید. بر اساس گزارشی تازه، اپل در این بازه زمانی توانست با کمک زنجیره تامین قدرتمند خود و مدیریت وضعیت کمبود تراشه، بیش از ۸۵ میلیون آیفون تولید کند.

دو عامل دیگر هم در دستیابی به این موفقیت موثر بوده‌اند. اپل سری آیفون ۱۳ را در ماه سپتامبر معرفی کرد و مدام در حال افزایش سطح تولید بود تا پاسخگوی نیاز بازار باشد. این شرکت به موجب فروش سریع محصولات و ریتم‌های بازاریابی، موفق شد در فصل چهارم ۲۰۲۱ از نظر سهم تولید بالاتر از تمام رقبا قرار بگیرد.

کوپرتینویی‌ها علاوه بر حفظ جایگاه نخست در رده‌بندی برندها در فصل چهارم ۲۰۲۱، تولیدات آیفون را با افزایش فصلی ۶۶ درصدی به ۸۵.۵ میلیون دستگاه رساندند. ترندفورس می‌گوید کاهش قیمت مدل‌های قدیمی آیفون به بهبود شرایط اپل کمک کرد: «در خصوص استراتژی قیمت‌گذاری، قیمت مدل‌های جدید آیفون ۱۳ برای مصرف‌کنندگان منطقی بود و از آن سو، قیمت آیفون‌های قبلی هم کاهش قابل توجهی داشت.»

اپل سهم بازار هواوی را تصاحب کرد

اپل همچنین از جای خالی هواوی در بازار چین نهایت استفاده را کرد. ترندفورس معتقد است سفارش‌های هواوی که به دنبال تحریم‌ها کاهش محسوسی پیدا کرده، به‌تدریج به دست کوپرتینویی‌ها رسیده است. این غول آمریکایی، در طول سال ۲۰۲۱ حدود ۲۳۳ میلیون آیفون تولید کرد، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰۰ میلیون بود. این رقم قابل توجه تحت تاثیر افزایش سهم بازار اپل در چین از ۱۰ به ۱۶ درصد بوده است.

شرکت Strategy Analytics هم به‌تازگی در گزارشی اعلام کرده که نرخ رشد سهم آیفون در سال ۲۰۲۱ در بازار اروپا ۱۱ درصد بیشتر شده و این شرکت حالا ۲۳ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. با این حال، سامسونگ با سهم ۲۹ درصدی در صدر ایستاده است.

 

 

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها