|
کدخبر: 197508

سامسونگ از این قابلیت آیفون استفاده خواهد کرد

سامسونگ امسال تصمیم گرفت فناوری لرزشگیر اپتیکال (OIS) را به دوربین اصلی گوشی‌های گلکسی A۵۲ و A۷۲ بیاورد، اما ظاهرا کره‌ای‌ها سال آینده چنین رویکردی را برای تمام محصولات سری گلکسی A در پیش می‌گیرند.

فناوری سامسونگ از این قابلیت آیفون استفاده خواهد کرد

طبق گزارش تایید نشده جدیدی از کره جنوبی، سامسونگ احتمالا به دوربین اصلی تمام مدل‌های سری گلکسی A که در سال ۲۰۲۲ معرفی می‌شوند، لرزشگیر اپتیکال اضافه خواهد کرد. در صورتی که گزارش اخیر صحت داشته باشد، سامسونگ تغییر بزرگی در گوشی‌های این سری ایجاد خواهد کرد.

در گذشته تقریبا تنها گوشی‌های پرچمدار سامسونگ به چنین فناوری مجهز می‌شدند، اما کره‌ای‌ها تصمیم گرفتند امسال این فناوری را به دو محصول سری گلکسی A بیاورند. البته در حالت کلی هم شرکت‌ها بیشتر از این فناوری در گوشی‌های پرچمدار استفاده می‌کنند و سامسونگ در این زمینه تنها نبود.

سامسونگ با آوردن OIS به تمام گوشی‌های سری گلکسی A، می‌تواند در بازار گوشی‌های میان‌رده یک تفاوت ایجاد کند و از شیائومی پیشی بگیرد. شیائومی از نظر قیمت همیشه دست بالا را نسبت به میان‌رده‌های سامسونگ داشته اما اگر کره‌ای‌ها به سراغ فناوری لرزشگیر اپتیکال بروند، می‌توانند از نظر کیفیت تصویر به خصوص در شرایط نوری ضعیف، جایگاهشان را در بازار ارتقا دهند.

با وجود چنین پیش‌بینی‌هایی، سوالات مهمی مطرح می‌شوند: کاربران تا چه اندازه با لرزشگیر اپتیکال آشنا هستند و از اهمیتش اطلاع دارند؟ آیا این فناوری می‌تواند کاربران را ترغیب به خرید میان‌رده‌های سامسونگ کند؟

برای پاسخ به این سوالات باید تا سال آینده میلادی صبر کنیم، با این حال همچنان قیمت می‌تواند برگ برنده شیائومی باشد. اگر سامسونگ بخواهد از OIS استفاده کند، قیمت گوشی‌هایش افزایش پیدا می‌کند.

طبق گزارش امروز، دوربین مجهز به OIS قیمتش در مقایسه با دوربین‌های بدون این فناوری ۱۵ درصد بیشتر است. بنابراین سامسونگ در بهترین حالت قیمت گوشی‌هایش را ثابت نگه می‌دارد که باعث می‌شود از این نظر، پایین‌تر از شیائومی قرار بگیرد. با این حال برای قضاوت نهایی باید تا سال آینده میلادی صبر کنیم.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر