|
کدخبر: 127602

تعطیلی ادامه‌دار سالن‌های سینما و تئاتر

تمدید محدودیت‌ فعالیت‌ها و مشاغل در تهران به این معناست که سالن‌های سینما و تئاتر با وجود گله‌های مطرح شده، یک هفته دیگر هم همچنان تعطیل خواهند بود.

فرهنگ تعطیلی ادامه‌دار سالن‌های سینما و تئاتر

تعطیلی هفته قبل سالن‌های سینما و تئاتر در تهران باعث اعتراض برخی هنرمندان و سالن‌دارها بود چرا که می‌دیدند بیشتر مشاغلی که براساس اطلاعیه استانداری باید تعطیل می‌شدند مشغول کار هستند مثل کافه‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های آرایشی و مجموعه‌های ورزشی. گله آن‌ها از این بابت بود که اگر قرار بر تعطیلی و محدودیت برای کنترل شیوع بیماری است چرا این دستورها صرفا برای سینمایی‌ها و تئاتری‌ها خیلی جدی اعمال می‌شود؟

این اعتراض‌ها حتی نسبت به تبعیض در اجرای برخی نمایش‌های محیطی که همزمان با تعطیلی اربعین انجام گرفت هم مطرح بود.

علاوه بر این‌ها هنرمندان فعال در این روزها و صاحبان سالن‌های سینما و تئاتر همواره بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرده و معتقدند که سالن‌های سینما و تئاتر شرایط ایمن‌تری نسبت به بسیاری دیگر از مکان‌های عمومی و از جمله مترو دارند.

با این حال بنا بر تصمیم جدید و تمدید محدودیت‌های تهران تا ۲۵ مهر، برخی نمایش‌ها ‌و فیلم‌هایی هم که قرار بود اجرا یا اکران خود را در این دو هفته آغاز کنند به تعویق می‌افتند و در صورت کنترل بیماری در تهران احتمالا با پایان ماه صفر شاهد اکران فیلم‌های جدید خواهیم بود.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر