|
کدخبر: 207660 شهریار خادمی

در گفت و‌گوی گسترش نیوز با مدیرعامل پادیرصنعت مطرح شد:

تاریخ سازی شرکت ایرانیان صنعت پادیر ماندگار / طراحی و اجرای خط کلسیناسیون آهک و دولومیت در شهر قلعه گنج

خط تولید آهک قلعه گنج، قابل رقابت با استانداردهای خارجی و حتی بالاتر از استانداردهای چینی و نزدیک به استانداردهای اروپا است.

صنعت تاریخ سازی شرکت ایرانیان صنعت پادیر ماندگار / طراحی و اجرای خط کلسیناسیون آهک و دولومیت در شهر قلعه گنج

شرکت ایرانیان صنعت پادیر ماندگار مجموعه ای فنی و مدیریتی است که دارای تخصص های مهندسی واجرایی است و توانسته پروژه های تک عملکردی (به صورت مستقل) و همچنین پروژه های بزرگ و چند عملکردی را با همکاری شرکت های دیگر اجرا کند.

این مجموعه توانسته است به تازگی یک خط کلسیناسیون آهک و دولومیت را با طراحی مهندسان ایرانی و قطعات ساخت داخل راه اندازی کند که در همین رابطه سایت خبری گسترش نیوز گفت و گویی با مدیر عامل شرکت انجام داده که در ادامه می آید.

مهندس حسام اعتماد مقدم در این‌گفت وگو با اشاره به اینکه پروژه آهک قلعه گنج در سال ۱۳۹۶ کلید خورده، افزود این پروژه یکی از محبوب ترین و پراهمیت ترین پروژه های شرکت پادیر ماندگار است که برای شفاف سازی نسبت به اهمیت و محبوبیت این پروژه کافی است به ابتدای تصمیم گیری به احداث این پروژه بپردازیم.

نخست آنکه بنیاد مستضعفان جهت محرومیت زدایی در شهر قلعه گنج به شرکت های معتبر دستور تعریف پروژه داده بود، که در همین راستا شرکت هولدینگ کاوه پارس، بعلت نیاز به آهک، تصمیم بر احداث کارخانه آهک در شهر قلعه گنج کردند و از آنجاکه با از کارافتادگی خط ۵ واحد سیمان تهران تصمیم به دمونتاژ خط و فروش تجهیزات در قالب آهن آلات ضایعاتی را داشته اند که با تصمیم بر احداث این خط و با اصلاح تجهیزات سیمان تهران، هم استفاده مجدد از قطعات مستهلک را کردند و هم اقدامی که یکی از اهدافش زمینه اشتغالزایی در شهر قلعه گنج بود، انجام شد.

این صنعتگر ضمن اشاره به قابلیت ها و توانایی های شرکت پادیر ماندگار در انجام تمامی مراحل این پروژه به صورت داخلی، افزود از آنجا که پادیر، پس از همکاری با اکثر شرکت های خصوصی رغبت به کار با شرکت های بزرگ دولتی را داشته است جذب پروژه آهک قلعه گنج شد که البته در طی پروژه با مشکلاتی همچون نوسانات ریالی متریال مانند آهن، افزایش دستمزد ها، محروم بودن منطقه از نظر امکانات رفاهی، رفت و آمد و موجود نبودن ماشین آلات صنعتی روبرو بود که تمامی آنها با همت‌تیم جوان و حرفه ای شرکت رفع و حل شد.

مدیرعامل پادیر با اشاره به مساعدت مستمر مدیران وقت پروژه در ادامه گفت: جناب آقای مهندس سعیدی کیا ریاست وقت بنیاد مستضعفان بصورت مرتب و ماهانه و همچنین جناب آقای مهندس اتابک مدیر عامل هلدینگ کاوه پارس، بعلت مهم بودن پروژه بصورت دوره ای از سایت بازدید داشتند که این امر نیز باعث دلگرمی ما و همکارانمان بود این در حالیست که شرکت پادیر در تمامی مراحل تحت حمایت جناب آقای مهندس اتابک بوده است ایشان معتقد به این دیدگاه بودند که با حمایت از شرکت های نوپا، می توان قدمی در راستای خودکفا شدن کشور برداشت، که به لطف خدا ما توانستیم پاسخ درخوری به این اعتماد آنهابدهیم به نحوی که در نهایت منجر به احداث و راه اندازی شرکت کاوه آهک قلعه گنج با ۹۸% ساخت تجهیزات داخلی شده است و ۲ درصد باقی مانده شامل تأمین ها مانند موتور گیربکس و بیرینگ ها بوده است.

لوگو-پادیر.JPG

مهندس اعتماد مقدم‌ در ادامه مواردی را به عنوان امتیازات پروژه آهک قلعه گنج مطرح کرد: نخست آنکه این خط تولید، قابل رقابت با استانداردهای خارجی و حتی بالاتر از استانداردهای چینی و نزدیک به استانداردهای اروپا است.

مسئله بعد آنکه، مصرف گاز، سوخت و همچین مصرف دانه بندی مواد معدنی آن جزء استاندارهای جهانی است بنحوی که دور ریز مواد معدنی خط خیلی کم است، که این امر باعث ذخیره سوخت و مواد معدنی شده است. تولید و راندمان خط نیز بصورت استاندارد است.

امتیاز دیگر و بسیار مهم، تفاوت پروژه هایی که ما انجام می دهیم با پروژه های مشابه که بصورت وارداتی از کشورهای دیگر انجام می شود، است از آنجا که در حوزه واردات، بحث بومی سازی مورد غفلت قرار می گیرد و در این موارد با تجاربی که در خیلی جاها شاهدیم رسیدن به ظرفیت قراردادی زمان بر و گاهی مستلزم تغییر در برخی تجهیزات باشد در صورتی که خطوط ما چون بومی سازی شده است در کمترین زمان به ظرفیت اسمی و قراردادی خواهدرسید.

به عنوان نمونه در پروژه آهک قلعه گنج بعد از یک هفته کارکرد به ظرفیت اسمی رسیده و حتی ظرفیت مدنظر را نیز پشت سر گذاشته است و البته این را هم نباید فراموش کرد که امکان وجود مشکلات و معایب در تمامی پروژه ها وجود دارد وپروژه قلعه گنج نیز عاری از عیب نبوده است که با هم فکری و کمک کارفرما و مشاور تمامی معایب رفع شده اند.

وی در ادامه با تاکید برضرورت انتخاب پیمانکاران داخلی در پروژه های کشوری گفت: انتخاب پیمانکاران داخلی مزیت های فراوان‌و ثمرات چشم‌گیری برای صنعت کشور دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره داشت:

۱- کاهش قیمت پروژه تا سقف ۸۰ درصد

۲- برابری کیفیت تولید

۳- دارای بودن استاندارهای جهانی

۴- شرایط و قوانین داخلی و قابل درک بین طرفین

۵- دارا بودن ضمانت های بانکی و معتبر و قابل وصول

۶- آشنایی با شرایط بومی مناطق

۷- دارای گارانتی و پشتیبانی داخلی

این کارآفرین ضمن گلایه از برخی کارفرمایان که ترجیحشان در پروژه ها استفاده از شرکتهای غیر داخلی است اظهار داشت: با توجه به مزیت های مطرح شده و تخصص شرکت پادیر در این خصوص و نداشتن رقیب کاری، این موضوع مزید بر علت انتخاب پیمانکاران خارجی شده است چرا که امکان استعلام گیری از چند شرکت داخلی وجود ندارد و ترجیح کارفرما به انتخاب شرکت خارجی است..

مدیرعامل پادیر در خاتمه در پاسخ به این پرسش که به عنوان یک مدیر موفق در حوزه صنعت و معدن چه توقعی از مسئولان دارید، گفت: مهمترین و اساسی ترین خواسته ما‌ که البته معتقدم در صورت تحققش کشور به نتایج خوبی در اشتغالزایی و محرومیت زدایی خواهد رسید این است که شرکت های بزرگ همانند بنیاد، کاوه قلعه گنج و فولاد خراسان به ما اعتماد کرده و پروژه های خود را به صورت داخلی برگزار کنند. این در حالیست که در بخش های فولاد شرکت هایی مانند فولاد مبارکه را داریم که با توجه به اینکه مشابه پروژه های مورد نیازشان را ما احداث کرده ایم طرح را تغییر داده و مناقصات خود را طوری برگزار کرده اند که بدون استثنا پای خارجی ها در میان باشد و به صورت داخلی انجام نگیرد، و یا شرکت های مس که برای پیشبرد کار خود نیاز به آهک هیدراته دارند رغبتی به کار با شرکت های داخلی ندارند در صورتیکه ما کشور را از نظر خطوط تولید، طراحی، ساخت و نصب بی نیاز کرده ایم و امکان بررسی کارخانه، استاندارها و تولید توسط کارشناسان فراهم است.

ارسال نظر