|
کدخبر: 274980

حداقل سرمایه اولیه برای تولید زغال چقدر است؟

صنعت و معدن حداقل سرمایه اولیه برای تولید زغال چقدر است؟

راه اندازی کارگاه تولید زغال یکی از کسب و کارهایی است که با انجام دادن آن می توانید محصولات خود را در بازار ایران و جهان عرضه کنید. شرایط مختلف این کسب و کار باعث شده که حاشیه سود شما افزایش یافته و بتوانید در مدت زمان مناسبی به بازدهی مورد نظر برسید. در این مقاله قصد داریم جنبه های مختلف راه اندازی کسب و کار تولید زغال را بررسی کنیم. با ما همراه باشید تا حداقل سرمایه های مورد نیاز برای شروع کسب و کار تولید زغال را شرح دهیم.

برای تولید زغال، حداقل چقدر سرمایه لازم است؟

تولید زغال نیازمند چندین پیش نیاز است که باید آن ها را تامین کرده تا بتوانید کسب و کار خود را آغاز کنید. در ادامه به این موارد می پردازیم.

هزینه راه اندازی خط تولید زغال

شما به دستگاه هایی نیاز دارید که با استفاده از آن ها بتوانید زغال را تولید کنید. روش های قدیمی و سنتی نیز برای تولید زغال وجود دارند، اما دردسرهای زیادی داشته و شما در این روش قادر نیستید انواع مختلف زغال را تولید کنید. به همین علت پیشنهاد می شود که از متدهای مدرن تولید زغال که با انواع دستگاه های سنتی انجام می پذیرد استفاده کنید.

یک خط تولید، مجموعه ای از دستگاه های گوناگون است که هر کدام وظایف مشخصی دارند و مجموع آن ها خط تولیدی را به وجود می آورند که در نهایت زغال فشرده را ایجاد می کند.

·هزینه لازم برای خرید دستگاه ها و تجهیزات

هر دستگاه تولید زغال فشرده بسته به کارایی، مدل و نوع کارکرد، دارای قیمتی مشخص است. با صرف هزینه ای کمتر از ۱ میلیارد تومان و کمتر، می توان یک خط تولید حرفه ای و با کیفیت متشکل از دستگاه های مختلف تولید و فرآوری زغال راه اندازی کرد که در بازه زمانی مناسب، بازدهی و سوددهی آن آغاز می شود. اگر شما بتوانید محصولات با کیفیت تولید کرده و در بازاریابی خوب عمل کنید، احتمال موفقیت شما در این بازار پرسود، به شدت بالا خواهد رفت.

مواد-اولیه

·هزینه مواد اولیه

همانطور که در اینجا گفته شده است، تولید زغال فشرده از بهترین کارهای تولیدی با سرمایه کم محسوب می شود و یکی از دلایل هزینه کم آن، مواد اولیه است. زغال را می توان از مواد اولیه بسیاری به دست آورد. می توان از چوب درختان مختلف استفاده کرد یا اینکه برای تولید، مواد اولیه ای همچون تفاله های چوبی استفاده کرد. یکی از مهم ترین جذابیت های تولید زغال به روش مدرن، قابلیت تولید آن از مواد اولیه گوناگون و به متدهای متفاوت است که هر کدام محصولی منحصر به فرد داشته و با عرضه آن ها می توانید سبد محصولات زغالی که ارائه می دهید را تکمیل کنید.

مواد اولیه بسته به ارزشی که دارند قیمت های متغیری دارند. اگر قصد دارید که زغال فشرده تولید کنید، می توانید از انواع پسماندهای چوبی مانند سبوس برنج، پوست گردو و خاک اره استفاده کنید. این موارد قیمت بالایی ندارند. شما می توانید با قیمت کم و در ابعاد بالا آن ها را تهیه کرده و با فرآوری آن ها، زغال فشرده تولید کنید.

·هزینه اجاره کارگاه

از دیگر هزینه های مهم برای راه اندازی کارگاه تولید زغال، هزینه اجاره کارگاه است. باید مکانی را اجاره کنید تا بتوان خط تولید را در آن جا مستقر کرد. پیشنهاد می شود که کارگاهی نسبتا بزرگ اجاره کنید، چرا که خط تولید زغال، نیازمند مکانی بزرگ برای استقرار است. هزینه اجاره کارگاه بسته به منطقه ای که در آن حضور دارید، متفاوت است. به عنوان مثال اگر به دنبال یک خط تولید در تهران باشید، هزینه آن طبیعتا گران تر از هزینه اجاره یک مکان تجاری در شهری کوچک است.

همچنین می بایست کارگاه خود را در یک منطقه صنعتی اجاره کنید تا ضمن کاهش هزینه ها، سر و صدا، آلودگی های احتمالی و موارد دیگر موجب ناراحتی سکنه نشود.

اگر خود شما مالک یک مکان تجاری در یک شهرک صنعتی هستید، کار ساده تر می شود و حاشیه سودتان نیز افزایش می یابد، چون نیازی به پرداخت هزینه های اضافه برای اجاره یک مکان نیست.

·دیگر هزینه ها

هزینه های دیگری چون هزینه های انرژی، نیروی کار، بسته بندی، حمل و نقل و... وجود دارند که هر کدام نرخ مشخصی دارند. به عنوان مثال حقوق پایه یک کارگر بیش از ۵.۵ میلیون تومان ماهیانه است. هزینه های انرژی نیز به صورت دوره ای قابل پرداخت هستند.

برای بسته بندی محصولات تولیدی، نیازمند پاکت و جعبه هستید که مضاف بر هزینه های قبلی، می بایست بودجه ای را به آن اختصاص دهید. در نهایت نیز برای حمل و نقل و بازاریابی، بودجه بندی داشته باشید تا بتوانید محصولات خود را به خوبی به بازار عرضه کنید. با توجه به ظرفیت های موجود در بازار، در صورت سرمایه گذاری درست و اصولی می توانید سود بسیار مناسبی کسب کنید.

آیا سرمایه گذاری در زمینه تولید زغال سودآور است؟

سرمایه-زغال

با توجه به این موضوع که رستوران ها و قلیان سراهای بسیاری در ایران و اقصی نقاط خاومیانه وجود دارند، مصرف زغال بالا بوده و در نتیجه متقاضیان بسیاری برای محصولات شما وجود دارد. می توانید زغال های تولیدی را در کشور عرضه کرده یا آن ها را صادر کنید. به این علت که تفاوت بسیاری بین پول ایران و دیگر ارزها وجود دارد، می توانید با صادرات درآمد بسیار بیشتری کسب کنید.

روش های مختلفی برای تولید زغال وجود دارد که باعث می شود سبد محصولات تولیدی شما افزایش یابد و همچنین به موازات آن حاشیه سود شما افزایش خواهد یافت. به علاوه هزینه مواد اولیه بسیار ناچیز است و می توانید با هزینه ای کم، انواع پسماندهای چوبی را در حجم بالا سفارش داده و از آن ها جهت تولید زغال فشرده استفاده کنید. این باعث بهبود روند کسب و کار و رشد در حاشیه سود شما شود.

کسب بیشترین سود با حداقل سرمایه اولیه برای تولید زغال

در این مطلب، حداقل سرمایه لازم برای تولید زغال را بررسی کردیم. شما می توانید با تولید محصولات باکیفیت و ایجاد ارتباطات در این زمینه، به بیشترین درآمد از این طریق برسید.

توجه داشته باشید که محصولات تولیدی شما ، باید بیشترین کیفیت را دارا باشند. چرا که اگر کیفیت بالایی نداشته باشند، حتی با بازاریابی درست نیز نمی توانید مشتریان زیادی به دست آورید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها