|
کدخبر: 304161

تحصیل در کانادا با ویزای توریستی

تحصیل در کانادا با ویزای توریستی

وقتی به عنوان دانشجو به کانادا می‌روید، برای شروع تحصیل در کانادا ، نیاز به ویزای تحصیلی دارید. این ویزا را از کشور محل اقامت خود با رعایت شرایط موردنیاز می‌توانید دریافت کنید. با این حال، بسیاری از افراد به عنوان گردشگر به کانادا سفر می‌کنند و پس از ورود به این کشور، علاقه به تحصیل در آنجا پیدا می‌کنند.

این امر سوالی را ایجاد می‌کند: "آیا امکان دارد که به عنوان یک گردشگر یا توریست با ویزای توریستی، برای اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا اقدام کرد؟" در این مطلب، روش‌هایی برای تحصیل در کانادا با استفاده از ویزای توریستی و سپس شروع تحصیل در آن کشور توضیح داده می‌شوند.

تحصیل در کانادا با ویزای توریستی

آیا با ویزای توریستی می‌توان به تحصیل در کانادا مشغول شد؟

برای دریافت مجوز تحصیل، قبل از ورود به کانادا باید اقدام کنید. افراد مختلفی اجازه درخواست مجوز تحصیل از داخل کانادا را دارند؛ اما اگر به عنوان یک بازدیدکننده وارد کانادا شده‌اید، می‌توانید ویزای توریستی کانادا را به ویزای تحصیلی تغییر دهید.

ثبت‌نام در مجموعه آموزشی منتخب (DLI) کشور کانادا

روش اول برای تحصیل در کانادا، ثبت‌نام در یک مجموعه آموزشی منتخب (DLI) است. توجه داشته باشید که در یک دوره کوتاه‌مدت ثبت‌نام کنید. این موسسه می‌تواند کالج یا دانشگاهی باشد که توسط مقامات منطقه‌ای یا استانی تایید شده است و دانشجویان بین‌المللی را پذیرش می‌کند. برای شروع، باید به یکی از مدارس یا مؤسسات آموزشی در کانادا مراجعه کرده و پذیرفته شوید.

بعد از دریافت نامه‌ پذیرش، می‌توانید مجوز تحصیل خود را از اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست کنید. دوره‌های کوتاه مدت معمولا به مدت یک سال برنامه‌ریزی می‌شوند و به دست آوردن مدارک دیپلم و گواهینامه از جمله اهداف آن‌هاست. پس از پایان دوره کوتاه مدت، فرصت دارید که برای تحصیلات عالی مانند کارشناسی، ارشد و دکترا اقدام کنید.

آموزش زبان انگلیسی با اهداف آکادمیک (EAP)

می‌توانید برای شرکت در دوره زبان انگلیسی برای مقاصد آکادمیک (EAP) اقدام کنید. این دوره جهت آمادگی دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته‌هایی با زبان انگلیسی دارند، ارائه می‌شود. برای درخواست مجوز تحصیلی، باید فرم EAP را تکمیل و به همراه نامه پذیرش مشروط خود به دانشگاه ارسال کنید.

لازم به ذکر است که مدت اقامت با ویزای بازدیدکننده برای شرکت در دوره EAP نمی‌تواند بیش از شش ماه باشد؛ بنابراین، تکمیل این مراحل در اولین شش ماه اقامت در کانادا ضروری است. پس از اتمام دوره آموزشی و ارسال درخواست مجوز تحصیل در کانادا، می‌توانید به تحصیلات آکادمیک خود در دانشگاه‌های معتبر در کانادا ادامه دهید.

تحصیل در کانادا با ویزای توریستی

مزایای تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی

در صورت تغییر ویزای توریستی کانادا به مجوز تحصیل، زمان پردازش ممکن است چند ماه به طول انجامد. این انتقال به معنای مهاجرت سریع‌تر و قانونی به کانادا و کار کردن در این کشور است. تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی مسیر مختصری برای دریافت مجوز کار و اقامت دائم از طریق تحصیل در کانادا محسوب می‌شود. از جمله مزایای تبدیل این ویزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در مقایسه این روش با سایر روش‌های مهاجرت به کانادا، نیاز به ارائه اطلاعات بانکی کم‌تری دارید و الزامات کم‌تری نیز وجود دارد. به‌عنوان مثال، نیازی به انجام مجدد انگشت‌نگاری نیست.

  • اگر فرزندان تحت تکفل یا همسر شما قادر به دریافت مجوز کار، ویزای توریستی یا مجوز تحصیل هستند، با تغییر ویزای توریستی به تحصیلی، می‌توانید برای دریافت ویزای خانواده خود نیز اقدام کنید.

  • زمانی که شما ویزای تحصیلی داشته باشید، می‌توانید کارت بهداشت عمومی نیز دریافت کنید. وجود این کارت باعث می‌شود نیاز نداشته باشید برای اکثر خدمات مراقبت‌های بهداشتی در کانادا هزینه کنید.

  • با تحصیل در کانادا و داشتن ویزای تحصیلی، فرزندان شما می‌توانند به صورت رایگان در مدارس ابتدایی و متوسطه عمومی محلی تحصیل کنند.

  • اگر بیش از 18 ماه با ویزای تحصیلی یا کاری در کانادا زندگی کرده‌اید، فرزندان شما نیز می‌توانند یارانه شیر دریافت کنند.

  • با ویزای دانشجویی می‌توانید حداکثر 20 ساعت در هفته به کار پاره وقت مشغول شوید. این در حالی است که شما مشغول به تحصیل برای دیپلم یا بالاتر هستید.

تحصیل در کانادا با ویزای توریستی

شرایط متقاضیان سن بالا برای تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی

اکثر دانشجویان با سن بالا (بیش از 30 سال) دارای مدرک تحصیلی و سابقه کاری هستند؛ اما ممکن است افسر مهاجرت به دلایلی اهمیت کم‌تری به اهداف تحصیلی این افراد اختصاص دهد. همچنین، برخی از افراد ممکن است نمره آیلتس کافی نداشته باشند، این به معنی نداشتن مهارت زبان انگلیسی مورد نیاز است.

در حالی که برای دانشجویان با سابقه کار و درآمد جاری، دریافت ویزای توریستی در کانادا راحت‌تر است. به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود افراد با سن بالا یا اولیاء که قصد مهاجرت دارند، با ویزای توریستی وارد کانادا شده و در طی 6 ماه دوره‌های آموزش زبان را تکمیل کنند. پس از اتمام این دوره‌ها، می‌توانند برای ویزای تحصیل در کانادا متقاضی شوند.

برای تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی چه شرایطی باید داشته باشیم؟

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند و برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی اقدام می‌کنند، باید با شرایط زیر تطابق داشته باشند:

  • صاحبان مجوزهای قانونی کار یا تحصیل، همچنین افراد نزدیک به آن‌ها

  • صاحبان مجوزهای اقامت موقت با حداقل شش ماه اعتبار و نزدیکانشان

  • افرادی که در مدارس پیش دبستانی، ابتدایی یا راهنمایی ثبت‌نام کرده‌اند.

  • افرادی که در برنامه تحصیلی کوتاه‌مدت DLI ثبت‌نام کرده‌اند.

  • نامزدهای اقامت دائم و نزدیکان آن‌ها که شرایط اقامت دائم در دسته‌بندی‌های ذکرشده را دارند، مورد توجه قرار می‌گیرند.

  • افراد نزدیک به ورزشکاران در تیم‌های کانادایی، متخصصان رسانه، اعضای کلیسا یا نظامیان اعزامی به کانادا

  • افرادی که مجوز تحصیل آن‌ها توسط دفتر ویزا در خارج از کانادا تصویب شده و در بندر ورودی، اجازه ورود به آن‌ها داده نشده است.

شرایطی وجود دارند که نیاز به مجوز تحصیلی ندارند، از جمله:

  • دریافت پذیرش برای دوره‌های آنلاین دانشگاهی

  • ثبت‌نام در برنامه‌های تفریحی تعریف شده در بسته‌های مسافرتی

  • شرکت در برنامه‌های غیرآکادمیک و علاقه‌مندی‌های مشترک با مدت معین

  • ثبت‌نام در دوره‌های تحصیلی شش ماهه یا کم‌تر با مهلت مجاز پس از ورود به کانادا

دریافت ویزای تحصیلی در کانادا با موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری، یک موسسه موفق در زمینه مهاجرت به کشورهای آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی است. دکتر مهرآیین مخبری در بخش پذیرش دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) حضور دارد و همین موضوع باعث شده تسلط کامل به روند پذیرش در دانشگاه‌های خارج از کشور داشته باشد. پس اگر قصد تحصیل در کانادا و سایر کشورهای اروپایی را دارید، ولی نمی‌دانید چگونه اقدام کنید، همین الان با مشاوران تماس بگیرید. در کنار این کارشناسان مجرب، از مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی خود مطمئن خواهید بود. وجود دفاتر رسمی در تهران و کالیفرنیا و درصد بالای پذیرش متقاضیان، گواهی بر حرفه‌ای بودن این مجموعه است.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها