|
کدخبر: 278410

روش های مهاجرت تحصیلی به کانادا و انتقال وسایل شخصی

کانادا کشوری که مقصد بسیاری از مهاجران سراسر دنیاست، مهاجرت قومیت ها و ملیت‌های مختلف در کانادا باعث شده تا این کشور به یک کشور چندفرهنگی تبدیل شود. دلایل مهمی برای اینکه افراد کانادا را برای کار، زندگی یا تحصیل انتخاب می‌کنند وجود دارد؛ از شرایط اقتصادی مناسب تا جامعه توسعه‌یافته در کنار فرصت‌های شغلی مناسب و فضای تحصیلی خوب، همگی دست‌به‌دست هم داده‎اند تا زندگی در کانادا آرزوی بسیاری از مهاجران باشد.

سبک زندگی روش های مهاجرت تحصیلی به کانادا و انتقال وسایل شخصی

کانادا کشوری که مقصد بسیاری از مهاجران سراسر دنیاست، مهاجرت قومیت ها و ملیت‌های مختلف در کانادا باعث شده تا این کشور به یک کشور چندفرهنگی تبدیل شود. دلایل مهمی برای اینکه افراد کانادا را برای کار، زندگی یا تحصیل انتخاب می‌کنند وجود دارد؛ از شرایط اقتصادی مناسب تا جامعه توسعه‌یافته در کنار فرصت‌های شغلی مناسب و فضای تحصیلی خوب، همگی دست‌به‌دست هم داده‎اند تا زندگی در کانادا آرزوی بسیاری از مهاجران باشد.

هرساله در سراسر دنیا دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیل در کشور کانادا اقدام می‌کنند قرار است در سال ۲۰۲۳ برای بیش از نیم‌میلیون دانشجوی جدید ویزای تحصیلی صادر شود. این خبر برای دانشجویانی که قصد اقدام برای کانادا را دارند بسیار امیدوارکننده است.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

اخذ پذیرش ویزای تحصیلی کانادا مشروط به داشتن شرایطی است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

شرط اول: گرفتن پذیرش از دانشگاه یا کالج معتبر که دارای شماره DLI باشد.

شرط دوم: داشتن تمکن مالی به‌طوری‌که بتوانید هزینه‌های حداقل یک سال زندگی و تحصیل خود را پرداخت کنید.

شرط سوم: نداشتن سوءپیشینه و داشتن گواهی سلامت جسمی و روانی و ...

شرط چهارم: داشتن تای(Tie یا همان دلایل بازگشت) کافی در کشور مبدأ 

شرط نهایی: این شرط از همه‌ شروط مهم‌تر است، شما باید بتوانید آفیسر اداره‌ی مهاجرت را قانع کنید که به‌محض تمام شدن تحصیل خاک کانادا را ترک خواهید کرد و قصد ماندن در این کشور را ندارید.

با داشتن ویزای تحصیلی امکان کارکردن در کانادا وجود دارد؟

حین تحصیل، شما اجازه دارید در روزهای عادی به شکل پاره‌وقت(20 ساعت در هفته) و در روزهای تعطیل به شکل تمام‌وقت در داخل دانشگاه یا بیرون از دانشگاه کار کنید، اما  اجازه‌ی کار بیشتر از این مقدار و به نوع دیگر را ندارید. برای هر ساعت کار در کانادا هم باتوجه‌به نوع کار و ایالت محل اقامت، چیزی بین 12 تا 30 دلار کانادا حقوق می‌گیرید که با استفاده از آن می‌توانید بخشی از خرج و مخارج خودتان را پوشش دهید.

برای تحصیل در کانادا چه میزان تسلط به زبان نیاز است؟

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دانشجویان برای مهاجرت به کانادا زبان است. درس‌خواندن به زبان دیگر می‌تواند تا حدودی چالش ایجاد کند. اما سؤال اصلی اینجاست که برای ورود به دانشگاه و یا کالج در دانشگاه به چه سطحی از دانش زبان نیاز است؟

برای ورود به دانشگاه‌های کانادا ارائه مدرک آیلتس حداقل 6.5 برای ورود مستقیم به دوره‌ی تحصیلی لازم است. برای مقاطع بالاتر نیز داشتن مدرک زبان الزامی است بدین صورت که برای ورود به دوره ارشد به آیلتس حداقل 7 و دوره دکتری آیلتس حداقل 7.5 نیاز است.

امکان تحصیل رایگان در کانادا

در کانادا شرایط تحصیل کاملاً رایگان وجود ندارد، اما راهکارهایی برای کاهش هزینه تحصیل وجود دارد. از جمله دریافت بورسیه که می‌تواند کمک بسیاری در کاهش هزینه‌ها داشته باشد. همچنین پیش‌تر در مورد کار دانشجویی در دوره‌ی تحصیل نیز صحبت کردیم. با کارکردن در دوره‌ی دانشجویی و داشتن بورسیه می‌توان در هزینه‌ها تا حد قابل‌توجهی صرفه‌جویی کرد.

دلایل رد شدن درخواست ویزای تحصیلی کانادا

در بین دانشجویانی که هرسال برای گرفتن ویزای تحصیلی اقدام می‌کنند تنها تعدادی از آن‌ها موفق به دریافت ویزا می‌شوند و درخواست بسیاری از آن‌ها رد می‌شود در ادامه به برخی از دلایل برای رد شدن ویزای تحصیلی می‌پردازیم.

  • کامل بودن مدارک
  • انگیزه‌نامه‌ی ضعیف
  • رد شدن توسط آفیسر

همان‌طور که مشخص است، دلایل رد شدن درخواست ویزای تحصیلی کانادا بسیار کم بوده و برای هرکدام روش‌هایی برای اعتراض و اقدام دوباره وجود دارد. پس در صورت رد شدن درخواست هیچ مشکلی برای به جریان درآوردن پرونده مهاجرت تحصیلی به کانادا وجود ندارد.

نکاتی برای بعد از پذیرش در کانادا

پس از اخذ پذیرش تحصیلی کانادا مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، وقت سفارت جهت انگشت‌نگاری یا بیومتریک و گرفتن ویزا است و باید در اولین فرصت ممکن برای این کار اقدام کنید.

بسیاری از دانشجویان تصور می‌کنند که پس از اخذ پذیرش تحصیلی کانادا در مقاطع موردنظر کار تمام شده است. اما باید گفت، این موضوع صحیح نیست. در حقیقت، مرحله دریافت ویزا و درخواست ویزای تحصیلی که به همراه مدارک موردنظر انجام می‌شود، اهمیت زیادی دارد.

شرایط تحصیلی و وجود دانشگاه‌های خوب در کانادا می‌تواند نظر هر دانشجویی را نسبت به خود جلب کند؛ اما سختی تحصیل و زندگی در کشوری دیگر درس‌خواندن به زیانی غیر از زبان مادری و گذراندن مراحل پذیرش جزء چالش‌های این مسیر است که با آگاهی و تلاش می‌توان از آن‌ها عبور کرد. در عین حال انتقال وسایل موردنیاز برای مهاجرت یکی از معضلاتی است که ممکن است تا لحظه پرواز از پیچیدگی‌های آن آگاه نباشید. البته اگر توانستید کارهای مهاجراتتان را انجام دهید(تبریک) می‌توانید برای حمل وسایل منزل یا خرده بار دانشجویی از خدمات فریت بار مانند فریت بار به کانادا، آمریکا، استرالیا و اقصی نقاط دنیا توسط شرکت بازرگانی بین المللی همراه دژ ایرانیان به آدرس اینترنتی hamrahdezh.com بهره مند شوید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها