|
کدخبر: 253494

آشنایی مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل

سبک زندگی آشنایی مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل

تزریق ژل یکی از بهترین راه های درمان چین و چروک، افزایش حجم و کانتور صورت است. اجرای درست فرآیند تزریق ژل، اهمیت زیادی در دریافت نتایج مورد انتظار دارد؛ اما در کنار آن رعایت مراقبت ها و دستورالعمل های قبل و بعد از تزریق نیز بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل، قصد داریم تا در این مقاله به بررسی این مراقبت ها بپردازیم و از شما می خواهیم که تا پایان با ما همراه باشید.

تزریق ژل چیست؟

ژل ها شامل فرآورده های طبیعی یا مصنوعی می باشند که برای از بین بردن چین و چروک ها، بهبود انحنای سطحی (کانتور) یا حجم دهی به پوست مورد استفاده قرار می گیرند. پرطرفدارترین ژل ها از هیالورونیک اسید ساخته‌ شده اند که یکی از اجزای طبیعی پوست است. تزریق ژل یک روش کم تهاجمی و مقرون به صرفه است که نیازی به بیهوشی عمومی نداشته و دوره نقاهت یا ریکاوری بسیار آسانی دارد. در واقع شما بعد از تزریق ژل تقریبا می توانید به زندگی عادی روزمره برگردید. تزریق ژل به عنوان روشی برای جوانسازی پوست، دارای تاییدیه از FDA است.

از تزریق ژل می توان در موارد زیر استفاده نمود:

رفع چین و چروک اجزای مختلف صورت مانند خط اخم، خطوط پیشانی، خط خنده، خطوط پنجه کلاغی و ...

حجم دهی به اجزای صورت مانند لب و گونه یا برخی از اندام های بدن

جوانسازی پوست پشت دست

درمان گودی زیر چشم

درمان افتادگی چشم

بخاطر داشته باشید که برای تزریق ژل ، بهتر است از قبل در رابطه با آن از طریق منابع معتبر مطالعه نمایید و اطلاعات درست و علمی کسب نمایید. این موضوع علاوه بر آنکه آگاهی شما را نسبت به تزریق ژل افزایش می دهد، باعث می شود نسبت به خواسته ها و انتظارات خود دید واقع بینانه تری پیدا کنید.

مراقبت های قبل از تزریق ژل

مراقبت های قبل از تزریق ژل دارای مراحلی است که اجرای درست آنها می تواند به دریافت نتایج بهتر منتهی شود؛ این مراحل عبارتند از:

شرکت در جلسه مشاوره : پس از آنکه تصمیم به تزریق ژل گرفتید باید با کلینیک مورد نظرتان تماس بگیرید و تقاضای جلسه مشاوره داشته باشید. در این جلسه، پزشک یا تیم وی تمام مراحل تزریق ژل و نکات و دستورالعمل های قبل و بعد از آن را توضیح می دهند. لازم است که در این جلسه به صورت دقیق توسط پزشک معاینه شوید و سابقه بیماری ها و داروهای مصرفی شما مورد بررسی قرار گیرد. شما می توانید با مراجعه به مرکز تزریق ژل رویان سلامت که بهترین کلینیک تزریق ژل تهران می باشد، تمام نکات لازم در خصوص تزریق ژل را از طریق بهترین پزشکان این مرکز دریافت نمایید.

عدم مصرف داروهای ضد انعقاد خون : حداقل 10 روز قبل از تزریق ژل، از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهاب (ایبوپروفن، ژلوفن و ادویل)، روغن ماهی، ویتامین E و هرگونه ویتامین یا دارویی که باعث افزایش احتمال خونریزی در شما می شود، پرهیز کنید.

عدم مصرف مشروبات الکلی : حداقل تا ۲۴ ساعت قبل از تزریق ژل، از مصرف نوشیدنی های الکلی بپرهیزید. الکل باعث افزایش احتمال خونریزی و کبودی می شود.

اطلاع پزشک از سابقه مصرف دارویی : پزشک بایستی در جریان مصرف همه داروهای شما قرار گیرد. این داروها شامل موارد درمانی، ویتامین ها، داروهای گیاهی و ... است.

درصورت صلاحدید پزشک و به منظور عدم درد بعد در حین و بعد از تزریق، می توانید ۱ ساعت قبل از مراجعه به کلینیک استامینوفن مصرف کنید.

تا ۲ هفته قبل از تزریق ژل درمان های مربوط به دندان مانند جرم گیری را انجام ندهید.

در روز تزریق ژل، وعده غذایی سبکی میل نمایید.

اگر سابقه ابتلا به تبخال (ویروس هرپس سیمپلکس) دارید، حتماً در جلسه مشاوره به پزشک اطلاع دهید. احتمالا برای پیشگیری از تبخال، نیاز به مصرف دارو باشد. البته تزریق ژل معمولا باعث ایجاد تبخال نمی شود، ولی درصورت صلاحدید پزشک مصرف داروهای ضدتبخال ضروری است.

مراقبت های بعد از تزریق ژل

علاوه بر اجرای نکات و دستورالعمل های قبل از تزریق ژل، باید بعد از تزریق نیز به دستورات پزشک عمل کنیم تا در نهایت به نتیجه موفق آمیز دست یابیم. کلینیک تزریق ژل رویان سلامت که بهترین مرکز تزریق ژل در تهران است، تمام نکات و دستورالعمل های بعد از تزریق ژل را در اختیار شما قرار می دهد.

نمونه تزریق ژل گودی چشم

نکات بعد از تزریق ژل

داروها یا پمادهای تجویز شده توسط پزشک را به درستی و در زمان مقرر مصرف کنید.

بهتر است نواحی تزریق ژل تا حد امکان بی حرکت باشند. اگر در سطح پوست برآمدگی وجود داشت، می‌توانید آن ناحیه را ماساژ دهید. بسته به نوع ژل استفاده شده، ممکن است احساس کنید که پوست شما کمی سفت شده است. معمولاً طی یک الی دو هفته این احساس برطرف می شود.

برای جلوگیری از عفونت بایستی ناحیه تزریق تمیز و خشک نگه داشته شود. برای شستن ناحیه تزریق باید از شوینده های ملایم مخصوص پوست استفاده کنید تا التهابات و تحریکات پوستی به حداقل برسند.

در صورت تزریق ژل به صورت، معمولا بعد از گذشت ۱ هفته به افراد اجازه آرایش و اصلاح داده می شود.

قبل از برطرف شدن عوارضی از قبیل قرمزی، تورم وکبودی، نباید محل مورد نظر گرم شود. بنابراین باید از آفتاب گرفتن، رفتن به سونا، سولاریوم و جکوزی پرهیز شود. سرمای شدید نیز اثرات درمانی را کاهش می دهد و عوارض را تشدید می کند. به همین دلیل فعالیت هایی از قبیل اسکی، برف بازی، پاتیناژ و شنا در آب سرد ممنوع است.

بعد از تزریق ژل به نواحی خاصی مانند باسن، لب یا سینه، برای توزیع یکنواخت ژل در ناحیه تزریق، جلوگیری از تجمع خون مردگی و گلوله گلوله شدن ژل، پزشک انجام ماساژهای خاصی را توصیه می کند.

انجام ورزش و فعالیت های فیزیکی سنگین حداقل به مدت ۲ هفته ممنوع است؛ زیرا انجام این فعالیت ها سبب افزایش شدت کبودی و تورم می شود. زمان دقیق شروع فعالیت های ورزشی و میزان شدت آنها باید توسط پزشک تعیین گردد.

در صورت تزریق ژل به نواحی صورت، از خوابیدن بر روی آن نواحی بپرهیزید. زیرا فشار به نواحی تحت تزریق، باعث کاهش کیفیت نتایج می شود.

بسته به ناحیه تزریق ژل، تا مدتی بعد از جلسه درمان، باید مراقب پوشش خود باشید. مثلا در تزریق ژل به سینه، برای اینکه ژل به خوبی در ناحیه درمان مستقر شود، تا مدتی پس از تزریق باید از گن های فشرده یا سوتین های ورزشی استفاده شود یا بعد از تزریق ژل به باسن، از پوشیدن شلوارهای تنگ پرهیز شود. پوشیدن شلوار و شلوارک های تنگ باعث تمرکز ژل در یک نقطه و به هم ریختن فرم باسن می شود.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر