|
کدخبر: 240343

هنگام درست کردن قهوه، این اشتباهات را نکنید

❌از آب لوله‌کشی استفاده نکنید

یکی از رکن های اساسی در تهیه ی قهوه، آب است. زیرا چیزی حدود 90 تا 95 درصد از حجم فنجان قهوه شما را آب تشکیل می دهد.

پس کیفیت آب در طعم و مزه ی قهوه ی شما بسیار قابل اهمیت و محسوس است.

اگر آب شیر آشپزخانه‌تان ناخالصی دارد و طعمش چندان دلچسب نیست، احتمال این‌که قهوه‌تان هم به همان بدمزگی باشد، اصلا بعید نیست.

در ایران متاسفانه در بیشتر شهرها، آب لوله کشی برای تهیه‌ی قهوه مناسب نیست. بهتر است برای حل این مشکل از آب معدنی و یا آب فیلتر شده استفاده کنید.

☕️♠︎ PIKCOFFEEROASTERS ♠︎☕️

❓قهوه  را کجا نگهداری می کنید

بعضی‌ها بر اساس یک باور اشتباه تصور می‌کنند که نگهداری از دانه‌های قهوه در فریزر باعث هر چه ماندگار بودن طعم و عطر قهوه می‌شود. در کمال تاسف اگر شما هم جزو همین بعضی‌ها هستید، باید آب پاکی را روی دست‌تان ریخت، قهوه را باید در جایی خشک و خنک و به دور از رطوبت فریزر نگه داشت.

قهوه را باید در جایی خشک و خنک و به دور از رطوبت فریزر نگه داشت.

می توان گفت کابینت های آشپزخانه که خشک، خنک و تاریک هستند بسیار محل مناسبی می باشد.

(از مکان های گرم برای اینکار جدا خود داری کنید، مانند کابینت هایی که نزدیک اجاق گاز می باشد یا در معرض تابش نور خورشید قرار دارند.)

در وهله دوم توصیه می شود بعد از خرید قهوه، مقدار عمده قهوه خود را درون یک ظرف جداگانه قرار دهید و از یک ظرف کوچک تر برای استفاده کوتاه مدت خود استفاده کنید و در صورت اتمام، از محتوای قهوه داخل ظرف بزرگ برای پر کردن ظرف کوچک خود استفاده کنید که این کار باعث می شود از رسیدن هوا به بخش عمده قهوه خود جلوگیری کنید.

☕️♠︎ PIKCOFFEEROASTERS ♠︎☕️

 

❓درجه حرارت آب برای قهوه چقدر باشد

درجه حرارت استاندارد آب برای عصاره گیری و دم آوری قهوه بازه ای بین 91 الی 96 درجه سانتی گراد است.

این دما اندکی زیر نقطه جوش(100 درجه سانتی گراد) در فشار استاندارد قرار دارد و نقطه ای است که بیش تر ترکیبات طعم ساز به خوبی در آب حل می شوند.

هرچه درجه حرارت آب بالاتر باشد عصاره گیری سریع تر و هرچه پایین تر باشد عصاره گیری طولانی تر می شود. پس نگذارید هرگز آب به مرحله جوش برسد.

همچنین اگر آب سردتر باشد برخی از مواد محلول که برای ما ایجاد طعم می کنند استخراج نخواهند شد و اگر آب داغ تر از این درجه حرارت باشد برخی از عناصری که ایجاد تلخی بیش تر و طعم نامطلوب می کنند بیش تر استخراج خواهند شد و تاثیر نامطلوبی روی مزه نهایی خواهند داشت.

☕️♠︎ PIKCOFFEEROASTERS ♠︎☕️

⁉️ زیاده روی و یا کم ریختن مقدار قهوه

موقع درست کردن قهوه، اگر می‌خواهید آن چیزی که در نهایت می‌نوشید طعم و بوی درست و حسابی داشته باشد، خسیس بازی را کنار بگذارید و سخاوتمند باشید.

خیلی از آدم‌ها وقت ریختن قهوه‌ی آسیاب‌شده درون دستگاه قهوه‌جوش که می‌رسد، دست و دل‌شان به لرزه می‌افتد که مبادا “زیاده‌روی” کنند. برای همین هم اغلب بسیار کمتر از آن‌چه که به نسبت یک فنجان نیاز هست، قهوه استفاده می‌کنند.

اگر نمی‌خواهید که قهوه‌تان خیلی قوی باشد، بهتر است بعد از این‌که در فنجان ریختید، به آن آب‌جوش اضافه کنید تا این‌که موقع دم کردنش کم بگذارید

خب جای تعجبی هم ندارد که قهوه‌ی حاصل خسیس‌بازی، تلخ و آبکی از آب درمی‌آید. قاعده بر این است که برای هر شش اونس آب (نزدیک به ۱۷۵ میلی‌لیتر) دو قاشق غذاخوری سر پر قهوه لازم است.

در مقابل همان‌طور که خسیس‌بازی در استفاده از قهوه می‌تواند طعم نوشیدنی‌تان را خراب کند، زیادی آن هم همین تاثیر را دارد. یک فنجان قهوه‌ی این‌چنینی بسیار قوی و تلخ‌مزه از آب در می‌آید.

می توانید راهنمای کامل استفاده از انواع قهوه سازها و طرز تهیه هر قهوه را در سایت قهوه پیک ملاحظه نمایید.

☕️♠︎ PIKCOFFEEROASTERS ♠︎☕️

❌آسیاب نامناسب قهوه (رست نامناسب)

برای هر دستگاه قهوه‌‌سازی٬ قهوه را با درجه‌ای خاص باید آسیاب کرد. قهوه اگر زیادی ریز آسیاب‌ شده باشد٬ آب را به‌سختی از خود عبور می‌دهد و همین٬ طعمی تلخ و نامطبوع به قهوه می‌دهد. از طرفی آسیاب با درجه‌ی درشت٬ باعث می‌شود آب به‌راحتی از میان ریزدانه‌های قهوه عبور کند٬ بی‌آن‌که جان ِ قهوه را بتواند دربیاورد؛ و این قهوه‌تان را آبکی می‌کند.

بهترین راهی که می‌توانید بفهمید درجه‌ی مناسب آسیاب قهوه برای دستگاه شما کدام است، رجوع به دفترچه راهنمای دستگاه‌تان است.

برای مثال برای درست کردن قهوه در فرنچ‌پرس باید از قهوه‌ای استفاده کرد که به‌نسبت درشت آسیاب شده است.

قهوه‌ای که در دستگاه‌های اسپرسوساز یا موکاپات می‌ریزید باید تقریبا به‌صورت پودر درآمده باشد٬ اما نه پودرشده به اندازه‌ی قهوه ترک. قهوه‌‌ای هم که با درجه‌ی متوسط آسیاب شده، اندازه‌ای همانند ذرت آسیاب‌‌شده‌ی دانه درشت دارد. میجر کوهن در این خصوص می‌گوید: «استفاده از قهوه‌ی آسیاب‌شده با درجه‌ی نامناسب، موجب می‌شود که یا آب به‌خوبی پس زده نشود و یا این‌که برعکس به سرعت جریان داشته باشد.»

در هنگام خرید از فروشگاه آنلاین قهوه پیک با انتخاب نوع دستگاه خود، می توانید قهوه رست شده را متناسب با دستگاه خود دریافت کنید.

سایت-قهوه

لینک خرید قهوه از فروشگاه آنلاین قهوه پیک:   خرید قهوه

قهوه

◾️طعم قهوه

یکی از نکات خرید قهوه توجه به طعم آن است. قهوه‌ها دارای طعم های گوناگونی هستند. برخی از آنها درای ترکیبات عصاره گل و میوه‌هایی مانند مرکبات هستند و برخی دیگر طعم کاراملی یا شکلاتی دارند.

انتخاب یک قهوه بر اساس طعم، کاملا شخصی و بر اساس ذائقه است. همان‌طور که گفته شد شما باید ذائقه خود در این مورد را به خوبی بدانید تا بتوانید قهوه مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

در فروشگاه آنلاین خرید قهوه، قهوه، قهوه پیک می توانید قهوه با طعم ها ی جدید، قهوه های پرکافئین و قهوه بدون کافئین را سفارش دهید.

می توانید بر طیق ذائقه ی شخصی خود بهترین قهوه را انتخاب نمایید.

به دنبال چه قهوه ای هستید؟

قهوه ای با کافئین بالا برای درس خواندن و یا شب بیداری؟

قهوه ای بدون کافئین؟

قهوه ای برای لاغری؟

قهوه با طعم های جدید؟

قهوه میوه ای؟

...

برای خرید قهوه با کافئین بالا، قهوه بدون کافئین و قهوه طعم دار(طعم های میوه ای، آجیلی، شکلاتی و ...) از فروشگاه آنلاین قهوه پیک بر روی لینک زیر بزنید.

خرید قهوه

خرید-قهوه

منبع: قهوه پیک pikcoffeeroasters.com

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر