|
کدخبر: 188219

همه چیز در بیمارستان مهم است!

بیمارستان محیطی پرتردد و آغشته به انواع میکروب ها و ویروس هاست. وقتی با این حجم از عوامل بیماری زا سر و کار داشته باشیم، تازه متوجه می شویم که تا چه حد به امدادهای غیبی نیاز داریم. مهم است بتوانیم چرخه آلودگی محیطی در بیمارستان ها را بشکنیم و سلامت و امنیت بیماران و مراجعه کنندگان را تامین کنیم. به ویژه این روزها با شیوع و همه گیری بیماری کرونا، شاید بیش از پیش به چرخه انتقال بیماری ها فکر می کنیم و متوجه اهمیت رعایت نکات تخصصی در ساختار بیمارستان ها و مراکز درمانی می شویم.

هر کدام از ما حتی اگر یک بار مسیرش به بیمارستان یا مراکز درمانی افتاده باشد، به خوبی می داند که تا چه حد رعایت نکات بهداشتی و استفاده از مواد ضدعفونی کننده در این محیط حائز اهمیت است. در این جا گریزی می زنیم به کفپوشی که مناسب این محیط باشد و در برابر تمام رفت و آمدها، حرکت چرخ تخت ها و ویلچرها و شستشو با مواد ضد عفونی کننده قوی مقاوم باشد. این جاست که قیمت و خرید کفپوش بیمارستانی مناسب مهم می شود و نیاز به دانش و تخصص ویژه پیدا می کند.

کفپوش بیمارستانی

ویژگی های منحصر بفرد

کفپوش های بیمارستانی همان طور که گفته شد باید ویژگی های متفاوتی داشته باشند و انتظار می رود که مقاومت خاصی در برابر عوامل متعدد از خود نشان دهند. همین امر سبب شده که قیمت و خرید کفپوش بیمارستانی یک خرید تخصصی و مهم تلقی شود و نیاز به مشاوره با کارشناسان خبره کفپوش داشته باشد. تیم حرفه ای کارشناسان کفپوشان به خوبی می تواند شما را در این خرید مهم و حساس یاری کند و مناسب ترین و اصولی ترین کفپوش برای هر فضای درمانی را به شما پیشنهاد کند.

خوب است بدانید که در یک فضای درمانی نیز استفاده از چندین نوع کفپوش متفاوت رایج تر و صحیح تر است چرا که بخش های مختلف یک بیمارستان یا مرکز درمانی، ویژگی های متفاوتی از یکدیگر دارند و کفپوش های متفاوتی را طلب می کنند. به عنوان مثال کفپوشی که در یک آزمایشگاه استفاده می شود باید دارای لایه رویه مقاوم در برابر مواد اسیدی باشد تا در اثر ریختن مواد آزمایشگاه بر روی زمین دچار اسیب نشود اما استفاده از این نوع کفپوش برای راهروی بیمارستان یا اتاق های بستری بیماران ضرورتی ندارد. کفپوشی مناسب راهروها و اتاق هاست که در برابر تردد بالا مقاوم باشد و عبور مدام چرخ بر روی آن خط و خش باقی نگذارد، چرا که این خراش ها می توانند مکان مناسبی برای تجمع و رشد میکروب ها و باکتری ها باشند. پس می بینیم که آگاهی از قیمت و خرید کفپوش بیمارستانی تا چه حد مهم و متفاوت از خرید سایر انواع کفپوش است.

یک باشگاه ورزشی بی نقص

تصور کنید که برای ثبت نام به یک باشگاه ورزشی جدید رفته اید. اگر ببینید که سیستم تهویه نامطبوعی دارد، یا دستگاه ها و وسایل ورزشی آن قدیمی و خراب است، آیا آن جا ثبت نام خواهید کرد؟ قطعا نه. حال به شما پیشنهاد می کنیم علاوه بر مواردی این چنینی، حساسیت ویژه ای نیز نسبت به کفپوش باشگاه داشته باشید. بی شک اگر بدانید کفپوش زیر پای شما تا چه حد در سلامتی و ایمنی شما در حین ورزش موثر است، به سادگی از آن نخواهید گذشت.

دقت در قیمت و خرید کفپوش ورزشی بسیار مهم است چرا که هر ورزشی نیازمند کفپوشی متناسب با ویژگی های آن ورزش است. حال اهمیت قیمت و خرید کفپوش سالن ورزشی مناسب دو چندان است چرا که در باشگاه های ورزشی، به طور همزمان چندین ورزش با نیازها و ویژگی ها متفاوت با یکدیگر در جریان هستند و مهم است که به تک تک جزئیات دقت شده باشد.

کفپوش ورزشی

به عنوان مثال کفپوشی که در بخش قرارگیری هالترها و وزنه ها استفاده می شود، باید ضربه پذیری خیلی بالایی داشته باشد تا بر اثر افتادن وزنه ها دچار آسیب و صدمه نشود همچنین مانع آسیب دیدن هالترها و وزنه ها شود. برای این فضا پیشنهاد می شود که از انواع گرانول ورزشی استفاده شود. اما آیا استفاده از گرانول برای تمام باشگاه انتخاب خوبی است؟ قطعا نه. در قسمت ورزش های هوازی مانند ایروبیک و پیلاتس، پوست ورزشکار با سطح کفپوش در تماس است و حتی برخی علاقه دارند بدون کفش در این فضا ورزش کنند. در این حالت وجود کفپوش با سطح رویه زبر مانند گرانول می تواند باعث خراشیدگی یا آسیب پوست ورزشکار شود. برای این بخش از کفپوش های پشت فوم دار استفاده می شود تا علاوه بر داشتن سطحی صاف و بدون برجستگی آسیب زننده، ضربه پذیری خوبی هم داشته باشد و در صورت افتادن ورزشکار، از آسیب جدی جلوگیری کند. با این اوصاف آیا استفاده از کفپوش پشت فوم دار برای تمام بخش های یک باشگاه ورزشی مناسب است؟ جواب مجددا منفی است. این کفپوش علارغم ویژگی های مثبت و مفیدی که دارد، برای قرار گرفتن زیر دستگاه ها و وسایل سنگین ورزشی مناسب نیست و به مرور زمان آسیب دیده خواهد شد. پس اگر در قسمتی از باشگاه ورزشی از ماشین آلاتی مانند دستگاه تردمیل استفاده می شود بهتر است از کفپوش دیگری نیز استفاده شود. گرانول در جا ریز یا کفپوش پی وی سی ورزشی مقاومت خوبی در برابر اجسام سنگین دارند و می توانند انتخاب های بهتری برای این فضا باشند.

همان طور که دیدید دقت در قیمت و خرید کفپوش باشگاه ورزشی  امری ضروری و تخصصی است. همان طور که آگاهی از قیمت و خرید کفپوش ورزشی برای هر سالن ورزشی یا فضای باز ورزشی توصیه شده است. کافی است مشاوران خوب و آگاهی در کنار خود داشته باشید تا در تمامی این مسائل و نکات ریز، به یاری شما بشتابند. بدون شک استفاده از مشاوره و خدمات تیم حرفه ای کفپوشان در این خصوص می تواند مفید و سودمند باشد. کافی است با ما تماس بگیرید تا بدون محدودیت زمانی، از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنید، ما از محل پروژه شما بازدید خواهیم کرد، نمونه های مناسب را برای راحتی انتخاب در سرتاسر ایران برایتان ارسال خواهیم کرد و از اولین گام تا اتمام پروژه در کنار شما خواهیم بود.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر